Gå til innhold

FSH på 6,0, men allikevel dårlig befruktning hver gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sier dere oldiser her inne?

Og har deres mann noen gang sjekket f eks PH i sæden? Noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

FSH på 6 er glimrende. Det hadde jeg også engang. Ph i sæd har jeg ikke hørt om, heller ikke på Hausken. Hvor fikk du ideen til det?

Skrevet

Hei!

Har vært passiv bruker av denne tråden i et par år, og har fått mye info-Takk! Nå svarer jeg deg fordi det var du som fikk meg på ideen om å dra til England. Du la ut en link til en artikkel hvor det stod om kromosontesting av egg før innsetting og som fortalte om en dame på over 40 år som ble gravid med denne nye metoden. Etter 3 mislykkede forsøk her i Norge, bestemte mannen min og jeg oss for å forsøke klinikken i Nottingham. Vi dro og hadde vårt 4. forsøk i juni. Ved alle forsøkene har jeg fått ut 7-9 egg, alltid flere befruktet og alltid ett eller to med topp kvalitet på. Alle hormonprøver var fine, FSH bra. Jeg fylte 38 år i juni, før siste forsøk. Fikk ut 9 egg, 5 befruktet hvor alle delte seg fint og 2 egg fikk score 1. Det så bra ut, men da vi fikk svar på kromosontesten skjønte vi hvorfor ikke jeg har blitt gravid; på 8 av 9 egg var det kromosonfeil. Det kan de ikke se i Norge! Men både her i Norge og i England sier de at hovedårsaken til mislykkede forsøk og dårlig befruktning er kromosonfeil på eggene, og det stemmer nok. Det kan vi ikke gjøre noe med, vi har blitt for gamle-desverre! Vi er født med et vist lager av egg, og mange av oss er ikke fruktbare til vi er 40 år, desverre! Det hjelper ikke med vitaminer, kurer, akupunktur eller annet. Kun eggdonasjon! Eller adoptere som vi har bestemt oss for.

Skrevet

Hei jenter! Hyggelig å høre fra dere :-) Og takk for tilbakemelding.

Husker ikke hvor jeg fikk infoen om å sjekke PH i sæd. Mulig på ønskebarn.

Kan man kromosomteste egg i Norge? Kunne jo være greit å finne det ut en gang for alle. Har jo fylt 40.

Bare sånn for å sette strek over prøving med egne egg.Legge dette bak seg for alltid.

Vi skal til Hellas for ED neste mnd. Med skrekkblanda fryd må jeg innrømme.

(Jeg har jo en del ubrukte medisiner liggenes til 1 forsøk til...hmmm...innerst inne vil jeg jo egentlig ikke gi slipp på tanken på et forsøk til...innerst inne..)

Har også vært innom adopsjon. Var på møte for 3-4 år siden. Så lykkes vi på 3.Icsi-forsøket.

Har kontaktet byråer i år, men det er lang ventetid og dyrt.

Det er høy suksessfaktor ved ED, så vi satser på dette i første omgang.

Betaler 3500 EUR for et ED-forsøk.Alt inkludert.50-60 % sjanse for å bli gravid.

Hvor skal dere forresten adoptere fra? Er dere langt i prosessen? Så spennende tider for dere! :-)

Sarah,hvordan går det med deg?

Klem

Skrevet

Hei, Rose!

Takk for info om ED. Jeg var nettopp til sjekk og samtale og visstnok er det ikke noe i veien med mine egg. Det er befruktningen som vil seg litt dårlig, av ukjent grunn. Vi skal ha 4. forsøk på Ullevål i slutten av denne mnd, deretter Aleris. Skal prøve menopur istedet for gonal-f denne gang. Men jeg blir også fristet til å ta en englandstur til den klinikken som sjekker kromosomer i eggene. Jeg er igrunn åpen for alt, men mindre og mindre lysten på adopsjon. Da blir det heller surrogat hvis barneøsnket fortsatt er sterkt.

Blir veldig spennende med Hellas-tur! Er det i Athen? Synes ikke prisen var avskrekkende heller- da er prosessen (minus medisiner) inkludert, ikke sant? Håper du holder oss oppdatert! :-D

Klem fra Sarah

Skrevet

Hei igjen!

Du kan ikke få kromosontestet egg i Norge, og det vil bli mange år til det blir lov, hvis noen gang.(pga bioteknologiloven). Når de i Norge ser på eggene og gir dem score, sier det ingenting om eggene har kromosonfeil eller ikke. Selv mine som fikk bra score og utviklet seg til fine blastocyster på dag 5 og 6 hadde kromosonfeil! Det ene egget var perfekt og riktig antall kromosoner, men jeg ble ikke gravid med det heller. Uansett var det verdt pengene fordi nå har jeg fått ro i sjelen og tenker ikke mer på ivf- forsøk. Vi har bare positivt og si om klinikken i England.

Lykke til med eggdonasjon! Vi får håpe dere lykkes og du slipper å tenke mer på forsøk.

Vi skal adoptere fra Etiopia. Vi er snart ferdige med sosialrapporten og skal sende papirene til Bufetat. Det tar ca 2, 5 år til vi får barn,lenge å vente, men da vet vi at vi får barn til slutt :-)

Klem

Skrevet

Etter 5 forsøk med dårlige egg (mange egg ut, får befruktet) valgte vi også adopsjon - det er jo en flott måte å få barn på, og ofte sikrere enn IVF/ICSI/ED.

Rose: Så spennende med Hellas - du må holde meg oppdatert. Har dere fått info om donor (høyde/hårfarge/øyenfarge osv)?

Adopterer: Masse lykke til med en fantastisk prosess:-)

Klem

Skrevet

Takk Snøfilla! Har fulgt litt med på deg, fordi jeg har jo vært passiv leser i over to år. Vi tenkte også på Sri Lanka, men det er mange i køen der nå. Vi gleder oss til å adoptere, og jeg tror det blir en fantastisk prosess som du skriver!!!

Skrevet

Snøfilla: vi har fått donor.Men vi får ikke vite noe om vedkommende. Kun alder. Men de bekreftet mitt ønske om IKKE brune øyne (ingen har brune øyne i familien).Ellers går alt sa jeg.

Skrevet

Det var spennende! Kromosomtesting av egg altså?

Er det andre klinikker enn den i england som gjennomfører dette, og evt hvilke? Nettadr. mm? Jeg har jo satt inn tilsammen 8 egg av topp kvalitet, med god befr. og topp score uten positiv test..

Skrevet

Klinikken i Nottingham er den eneste i Europa som kromosontester egg. I USA tester de også, men da fryser de eggene. I Nottingham har de utviklet en metode for å få svar på kromosntesten innen 2 døgn slik at de slipper å fryse eggene. De er den eneste klinikken i verden som gjør det. Det regnes fremdeles som eksperimentelt i Ivf sammenheng, dvs ingen forskning enda som viser sikkert at det øker sjansene dine for å bli gravid. De begynte med denne metoden i januar 2009. Uansett følte vi at vi fikk svar på hvorfor det ikke går, fordi kromosontesten stemmer jo uansett.

Klinikken heter: Care Nottingham, bare å google så finner du den.

Lykke til!

Skrevet

Hei Adopter

Jeg var inne på siden og kikket, men fant ingen prisliste. Vet du hvor mye det koster å ta denne kromosontesten?

Skrevet

Hei!

Det er dyrt. Et forsøk kostet oss ca 70 000 kr inkludert medisiner, i tillegg kom reise og opphold i England, må være der i ca 2 uker. Vi tenkte at vi heller satset alle pengene på et forsøk, i stedet for 3 private forsøk her i

Norge. Hvis du kjøper pakke på 3 forsøk på private klinikk + medisiner, vil det også bli ca 70 000 kr. Det er mye penger, men vi har fått ro i sjela:-)

Skrevet

Hei!

Leste artikkelen på vg nett. Den stemmer med mitt intrykk; Kan gi håp til flere, og for de av oss som ikke blir gravide gir den svar og ro i sjela. Det siste er like viktig, for meg i hvert fall. Og for de av dere som ikke kommer til å gjennomføre et slikt forsøk, kan kanskje denne forskningen gi dere noen svar uansett. Kromosomavvik er viktigste årsak til at vi ikke blir gravide! Jeg hadde en MA før første forsøk, og føler at jeg også har fått svar på hvorfor jeg aboterte.

Skrevet

Hei vennen.. så spennende med Hellas da!! Åh jeg følger spent med.. du får holde meg oppdatert på tlf.. :o)))) masse lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...