Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som fremdelse ammer ettåringen sin på natta? Dattera vår blir ett om en liten måned og får pupp opp til to ganger hver natt. Noen gode tips til hvordan vi alle kan sove litt bedre mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ammer ikke om natta - hun sluttet heldigvis av seg selv med det ganske tidlig. - 1,5 år nå og får sporadisk om morgnen

jeg hadde sjekket ut rådene til ammehjelpen, eller prøvd under ammedebatten enda.

Skrevet

Vi har det sånn vi og. Hun blir 1 år om en 10 dager,

Skrevet

Ammet lillemann til han var litt over 15 mnd jeg;)

Syns det var greiere å slenge ut puppen enn å ta den avvenningen med hyl og skrik... Nå er dette 3.mann og sistemann så har vel vært mer tålmodig enn jeg hadde vært med 1.mann:=)

De siste 2 ukene har jeg ammet han kun en natt ellers har han sovet fra 18.00-08.00!!!

Deilig har det vært å kunne la han styre det selv og bare slutte av seg selv;)

Han har fått pupp på morgenen innimellom, men de siste dagene har han ikke vært intr. i det hele tatt så det ser ut som at ammingen er et avsluttet kapittel nå.

Litt trist faktisk, men må jo være fornøyd med å ha kunne ammet til nå som han blir 16 mnd!

Så mitt råd til dere som kan er- la de få den kosen så lenge du kan amme og bare legge de til å sove igjen og du også får nok søvn da!!

Denne tiden med de små går så fort og plutselig sitter du der å ser på den store gutten/jenta di som blir mer og mer uavhengig av deg..

Skrevet

Ammet også om natta til jenta vår var over 1 år. MEN, det er jo bare en dårlig vane, de har jo ikke behov for det.

Personlig ville jeg prøvd å kutte ut iallefall den ene ammingen. Er nok ikke særlig sulten, så vil tro avvenningen er gjort i.l.a 2-3 netter. Bestem deg f.eks for å kutte ut den 1. ammingen om natta, og hold deg hard. Merker nok stor forskjell på lengden på gråtingen allerede andre natta.

Jenta vår gråter 1,5 time hvis jeg går inn til henne, og nekter pupp, derfor har jeg droppet å gå inn. Første natt gråt hun 15 min, andre natta 10 min, 3. og 4 natta 5 min, 5 natta 10 sekunder. Helt herlig, så nå er det ingen amming om natta!

Skrevet

Vo samsover med med lille på 15 mnd, og hvis hun vil ha pupp på natta, så bare forsyner hun seg.. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

La faren legge ho når ho står i senga og hyler etter pupp. Hvis du er heldig, er det over etter to til tre dager. Jeg sov i stua disse nettene. Nå vil hun ha pupp kl 05.10 presis men sovner igjen etter dette. Vi koser oss med puppen 3-4 ganger i døgnet, og det går kjempefint! Stresser ikke med å avvenne ho enda :)

Skrevet

Mini er 16 mnd og ammes 1-2 ganger om natta fortsatt. I tillegg ammes han morgen, ettermiddag og kveld. Tre ganger har vi forsøkt å avvenne fra nattpuppen, alle gangene har vi forsøkt fire netter på rad, altså til sammen 12 netter. Alle de nettene hylte han i 8 timer i strekk. Han ble for sta for oss så nå har jeg bare innfunnet meg med å amme og håper han slutter av seg selv. Prøver meg ikke på en sånn kamp igjen.

Dersom han spiser mye kveldmat blir det som regel bare amming en gang iløpet av natta nå så det er blitt bedre. Men det er tydelig at matmengde på kvelden er viktig her. Bare synd at det er sjelden han spiser mye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...