Gå til innhold

Hva gjør dere med barna i barnehage uten vogn til å sove i?- haster med svar!

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Håper noen kan hjelpe meg med råd?!

Lille jenta på 1,3 år har begynt i bh og har ikke vogn å sove i (som alle de andre).

Har selv div. synspunkter om det pluss noen fakter:

1. jeg får nytt barn om 1 mnd så da trenger jeg den eneste vogna jeg har uansett (selv om jeg i utgangspunkt tenker å bære slik jeg gjorde med jenta)

2. jenta er vant til å bli båret og har egentlig kun sovet i egen seng til middag, så da måtte hun omvennes i bh hvis hun må sove i vogn

3. jeg syns det er meget trang å sove i vogn kontra i seng som hun er vant til. Hun snu seg og beveger seg jo i sengen noe hun ikke kan i vogna... så da få jeg litt vondt å tenke på.

4. Å måtte kjøpe en ny vogn er både dyr for oss og jeg kjenner samtidig at bh bør jo kunne innrette seg og være fleksibel. Tilbød dem å sette opp reiseseng eller at hun i all fall kan ligge på madrass på gulvet i et rom, noe som vi nå vil prøve en stund og se, men jeg kjenner jo at de gjør dette motvillig og at jeg blokkerer demmes plass som er virkelig i det minste laget.

Det er helt utrolig hvor sammenpresset barnevogna står i en liten bua med lite luft osv.

De 3 dager tilvenning har vært litt slitsom for meg med tanke på at vi ikke "fyller bh's kravene" og kunne på denne måten komme litt utenfor og forståes som vanskelig, og at dette kunne gå utover jenta i det lange løpet.

Noen som har noen ideer på hvordan jeg kan bli minst mulig vanskelig i bh personells øyene? Noen med lignende erfaringer og løsningsforslag?

Veldig takknemlig!!!

Fortsetter under...

Hei.

Jeg var selv veldig skeptisk til at min sønn skulle sove i vogn i bh. Han var vant med å sove i sengen sin. Luftet disse tankene ved barnehagestart, tilbød meg også å ta med reiseseng. Personalet så helst at han sov ute i vogn siden dette er slik de gjør det i denne bh.

Jeg trodde aldri det skulle gå, men utrolig nok sovnet han i vognen tredje dagen. Det tar riktignok noe tid før han sovner og jeg lurer litt på hvordan han har det da...

Jeg ville hvis jeg var deg prøve å la ham sove i vognen i bh. Dette går sannsynligvis bra da det er noe annet for barnet å sove i bh enn hjemme, og hun vil også mest sannsynlig "følge strømmen" og gjøre som de andre barna etterhvert.

Hvis du har lite penger ville jeg kikket inne på Finn og sett etter en billig, brukt vogn som kan brukes til sovevogn.

Lykke til!

Vi har også bare en vogn, og den bruker vi til å trille til og fra i og den kunne ikke bli brukt som sovevogn da. Først fikk vi madrass, men endte opp med reiseseng. Ganske fleksibelt hos oss, da, ikke minst fordi de ikke sover utendørs.

Når det er sagt tror jeg absolutt de sover kjempebra i vogna, selv om de ikke er vant til det. De er lærende, apende, robuste vesener de små menneskebarna, vet du! Og hvis du ikke har råd til vogn, kan du spørre barnehagen om de vet om en som er til overs eller om noen har en å selge veldig billig. Er jo bare til å sove i.

Jeg synes dere gjør det veldig vanskelig for barnehagen hvis dere insisterer på reiseseng istedenfor sovevogn når det er i vogn barna sover i deres barnehage.

Hvis dere f.eks kjøper en brukt simovogn på finn så får du en veldig billig og romslig vogn med god plass til å sove i. De trenger ikke plass til å snu og vri så mye på seg når de bare skal sove en liten formiddagsdupp som når de skal sove en hel natt, så jeg ville ikke bekymret meg for plassmangel i vognen.

Selvom ikke jenta di er vant til å sove i vogn hjemme så vil hun raskt venne seg til å gjøre det i barnehagen fordi barn er tilpasningsdyktige og fordi de som jobber i barnehagen har lang erfaring. Gi det en sjanse i allefall!

Du HAR jo en vogn som du ikke trenger til andre formål før om en mnd. Så la bhg ordne med at hun sover i den de neste ukene. Hvis det går bra, (og dét gjør det nok), må du altså skaffe en brukt vogn i løpet av september. Er du heldig, arver du noe fra noen gratis. Ellers må du ut med maks 500 for en brukbar sovevogn på bruktmarkedet.

skjønner ikke helt hva du mener jeg. har du pleid å bære barnet ditt, i stedet for vogn? og det tenker du å fortsette med på ny baby?

da har du jo ikke behov for vogn da????

Jeg ville kjøpt en billig vogn på finn

Annonse

Du får sikkert kjøpt en billig vogn på rotloftet, finn eller hos fretex.

Den kan jo stå permanent i barnehagen slik at barnet ditt kan sove i den.

Barnehager i dag er ikke laget slik at det er soveplass inne. Dessuten har barn mye bedre av å sove ute i vogna enn inne i barnehagen.

Slik jeg ser det, må du enten finne deg i å ta med vogn slik at ungen kan sove i den, eller finne deg en dagmamma eller en annen barnehage som kan gjøre deg til lags.

Det er mange slags ønsker fra foreldre som ikke kan oppfylles i barnehagen dessverre, så da må man enten rette seg etter de muligheter man har, eller finne et annet alternativ til den barnehagen man har

Skaff en vogn på finn eller loppemarked. Vi har et vrak som står i barnehagen som kostet oss 200 kr. Der sover datteren vår lenger og bedre enn i vår dyre vanslige vogn. . Det er vel ikke noe værre at hun sover i vogn nå enn at hun kanskje gjør det ellers når dere går tur, sovner i bilen etc.

Synes det er veldig freidig av deg å foreslå reiseseng eller madrass. Det er ikke noe problem for et barn å tilpasse seg og barn sover stort sett godt der de er, men kanskje værre for en mamma?

Jeg skjønner at du vil ditt barn det aller beste, men prøv å ta deg sammen og husk at du ikke kan styre barnet ditt sitt hverdag på samme måte nå som da su gikk hjemme med henne. Men hun kommer til å ha det bra likevel!

Her var det mange meninger.

I vår bh ville de at alle barna skulle sove inne, men mange foreldre likte kke det, og nå kan man velge. Syns du som forelder kan stille krav jeg da. Lykke til.

Signerer alle over her: Kjøp en billig brukt vogn til å sove i.

Hos oss var det motsatt da eldste begynte i barnehage. Alle sov inne, og vår jente var bare vant til å sove i vogn. Vi var veldig skeptiske og tenkte at hun aldri i verden kom til å sovne i en reiseseng inne. Men det tok et par dager og så sov hun så godt som bare det i barnehagen. Barn er flinke til å tilpasse seg.

Ville kjøpt en brukt sovevogn, de får du for 2-300. Ungene venner seg vedig fort til å sove i vogn. Min toåring sover bare i senga hjemme, men har ingen problemer med å sove i vogna i barnehagen. Siden barna ikke nødvendigvis sover samtidig kan det være problematisk for barnehagen at ett barn skal sove inne, slik at de andre ungene som er våkne må være stille.

Man trenger ikke gjøre det mer problematisk enn nødvendig.

Annonse

Både bh og bhg fungerer utmerket som forkortelser for barnehage. Det er uansett ikke "offisielle" forkortelser, og alle skjønner ut fra sammenhengen hva det er snakk om.

På samme måte som ks brukes som forkortelse både for keisersnitt og kontantstøtte, avhengig av hva tråden handler om.

Bruk den vogna du har i dag, du trenger den jo ikke enda. Så ser du:)

Snuppa mi vil ikke sove i vogna ser det ut som, så her må jeg ta tak i problemet snart. Hun har alltid sovet inne i senga si, iallfall det siste året (hun er to). men hun ser jo alle de andre ungene som er ute og leker, og da vil jo hun også det - soving er skikkelig ut akkurat da:)

Men gi det en sjanse, og kjøp en brukt billigvogn dersom ungen trives i vogna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...