Gå til innhold

Vekstavvik tidlig i svangerskapet - Lignende erfaringer??

KV

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var på ultralyd tidlig i svangerskapet og fikk da beskjed om at alt så fint ut og at jeg var 11+5. Ingen tegn til utvidet nakkefold eller avvik på nesebenet. Dette passet bra med mine beregninger og jeg fikk termin 5. januar. Var så på 18 ukers UL og fikk da beskjed om at alt så fint ut, men fosteret lå som en ball og det var vanskelig å måle det. Målene som ble gjort viste 16+2 som da var over to uker kortere enn forrige UL viste. Var så på UL 4 uker senere, og også denne gangen lå fosteret vanskelig til. Hodediameter og lårben viste forøvring at det tilsvarte 18 uker..... Hjertet og andre organer så bra ut og fosteret er aktivt. Jeg skal på sykehuset for å sjekke om de får likt resultat, men vet ikke når det blir..... Fosteret som skulle hatt en hodediameter og lårben tilsvarende 23 uker er ca.18 uker.... Gynekologen min sa at morkaken min så stor ut, men dette kunne også være normalt!??? Er nå virkelig bekymret og lurer på om dette tyder på feil med morkake, kromosomfeil, misdannelser m.m. Er det noen som har opplevd noe lignende?? Hvordan gikk det med dere?

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...