Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 Andre gangen i dag att min datter spydde på meg fordi hun ville ikke att jeg skulle gå.Tar tid å venne henne til å være i barnehagen ja,uff håper det ikke må ta to fulle uker.Noen gode råd her?
<3 + <3 + ? Skrevet 5. september 2009 #2 Skrevet 5. september 2009 Hei! Gutten min kan skrike til han spyr hvis han blir sinna. Når han raser så bruker han tydeligvis muskler som provoserer brekningsrefleksen, så han brekker seg etter et drøyt minutt (dette skjer aldri hvis han gråter fordi han er lei seg eller har vondt). Som regel gir han seg når han begynner å brekke seg, men noen ganger holder han på til han spyr. Dette skjedde senest idag og da var det fordi søstra åpna den skuffa han ville åpne (ikke så greit å være 2 år alltid) Jeg pleier ikke å gi noe særlig respons på dette, bare vaske han og spørre om han synes dette var lurt (han blir ganske paff når dette skjer, så det pleier å gå lenge neste gang) Men nå synes jeg ditt tilfelle er litt annerledes, tydelig at dattera di ikke føler seg trygg på barnehagen hvis hun skriker så voldsomt. Har hun nettopp begynt? Anbefaler deg å bruke lenger tid på tilvenninga, ikke gå før hun synes det er greit og kom da tilbake etter en veldig kort tid (20 min). Ta tiden til hjelp.
MathildeC Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Ja, vår datter kan gjøre det på NULL tid hvis hun er oppskaket. F.eks skulle vi prøve å få henne til å sovne alene (dette gjorde hun alltid før, men plutselig ville hun ikke lenger, i en alder av halvannet år- to år): I løpet av den tiden det tok å forlate rommet, gå til badet rett over gangen, tisse kjemperaskt og gå tilbake, hadde hun spydd. Dvs innen ca halvannet minutt! Virkelig merkelige greier, hun "hoster" liksom til det tar tak, og så spyr hun - masse. Så vi sitter nå utenfor døren til hun sovner, det er hun fornøyd med. Ikke ideelt, men bedre enn alternativet :-). Hun har aldri gjort det på dagtid, kun i forbindelse med å bli "forlatt" ved sengetid.
<3 + <3 + ? Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Akkurat det min sønn gjør. Hoster og "henter krefter for å hyle" nedi halsen og da spyr han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå