Gå til innhold

Liten blødning uke 22. Noen som vet? (samme som 2. trimester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt så mye som en dråpe blod verken frem til nå i dette svangerskapet, eller i hele det forrige, men nå var det litt friskt blod der når jeg var på do.

Litt"utvannet" - men dog klar lyserød farge. Det var nok å tørke 5 ganger, så stoppet det. En halvtime siden nå, og jeg kjenner heller ikke noe spes vondt i magen (utenom litt uro da..)

Håper jo det bare var et blodkar som sprakk, går på AlbylE (blodfortynnende) pga preeklampsi uke 32 sist. Men det rare er at jeg har sitte på rumpa og strikka siden jeg sendte eldste til dagmamma i morges..

Noe annet det kan være? Noe man må passe på? Kan store blødninger starte sånn? Har litt angst for morkakeløsning, men da får man vel voldsomme smerter og.. og tror ikke dette er det altså!

Har foranliggende morkake (ikke foran livmoråpningen, men på fremre vegg.) Legen sa det ikke hadde noe å si da de oppdaget det på UL uke 17.

Har ringt jordmor for å høre hav hun sier, men fikk bare svareren og det spørs om hun er på kontoret i dag. Fastlege/legesekretæren vet jeg ikke om jeg gidder å ringe så lenge jeg ikke blør mer, da de vet så lite allikevel.

Skrevet

Hadde du hard avføring da du gikk på do? Eller tidligere i dag?

Jeg har lett blødende livmortapp, så jeg har hatt litt blod i utfloden omtrent hele svangerskapet. Og når jeg har hard avføring og må trykke ekstra hardt da blør jeg gjerne litt mer etterpå.

En gynekolog sa til meg en gang at det skal utrolig lite blod til for at det skal se mye ut på papiret! Så jeg tror nok at du kan ta det helt med ro, spesielt siden det har gitt seg nå.

MEN jeg har vært i situasjonen din selv, lørdag var det plutselig mer enn andre dager OG jeg hadde smerter i livmoren. Så da ringte jeg legevakten (er 21 uker) og de tok meg inn. Blødningene var bare livmortappen og smertene i livmoren viste seg å være kynnere! (vet de ikke skal gjøre vondt, men det var litt vondt og koblet sammen med blødningene...)

Så om du er bekymret, så ringer du legevakten og så får de avgjøre om du skal komme inn på en sjekk eller ikke. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...