Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så smått begynt å introdusere grøt (ris) til lillesnupp, men synes hun har reagert bare på den ene, evt. de to, skjeene hun har fått. Blitt urolig og surkete, og hatt vondt i magen (tror jeg) etterpå. Hun er 4,5 mnd.

Er det noen andre som har hatt barn som har reagert? Hva gjorde dere - ventet en stund? Skiftet korntype?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gitt lillegutt på 4 mnd at par teskjeer maisgrøt m/morsmelk annen hver dag 3 ganger nå. han har reagert på samme måte med utilpasshet, urolig mage og "pressing" slik han gjorde de første mnd når han hadde magevondt.

Har ingen gode tips, men er interessert i å høre om andre har det! tenkte å forsøke risgrøt, men mulig det ikke er noe bedre siden det inneholder kumelk?

Skrevet

Prøv med malt i grøten eller litt sviskesaft ved siden av grøten.

Skrevet

Lille persille reagerte ikke på den første grøten hun fikk(nestle risgrøt). Har nå introdusert hipp sin risgrøt og skal si lille snupp fikk magevondt! Grøten har en helt annen konsistens og sveller kraftig, lurer på om den gjør det i magen også. Uansett, fikk råd av hs om å lage grøten tynnere og se om det hjalp, samt å blande sviskesaft i grøten. Har gjort dette og det hjalp noe, men har gått tilbake til nestle sin på kvelden. Tar lengre tid å fordøye kveldsgrøten.

Skrevet

Jeg prøvde å ha sviskemos i et par ganger, men syns ikke jeg merket forskjell. Det er Nestlé sin vi har. Har derimot ikke enda laget med morsmelk i, og skal prøve det. Førstegangsmamma77 - hadde din baby også kolikk? Jeg tenker at kolikkmagene kanskje er litt ekstra ømfintlige.

Skrevet

Når jeg tenker tilbake så fikk min gutt også vondt i magen men det gikk over etter en uke eller to:) Så det ordna seg. Er veldig vanlig at de får vondt i begynnelsen

Skrevet

Min gutt hadde vel ikke direkte kolikk, men var mye plaget med magen frem til 2 mnd alder. Urolig kveld og natt og presset og trykte mye. Og han har de samme symptomene nå, bare ikke like uttalt.. Jeg har også tenkt det samme som deg at noen kanskje har litt mer ømfintlige mager.

Snakket med helsesøster i dag som anbefalte å fortsette som jeg gjør en uke til, evt tilsette malt eller gi moste svisker sammen med grøten. Vanligvis pleier det å gå seg til, sa hun.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...