Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 Jeg har en gutt på 2 mnd som var helt håpløs i går. Sov kun 1 time av gangen og våknet sulten. Jeg drøyde en time før jeg ammet ham, slik at han var skikkelig sulten og våken, og fordi han ikke skal få mat "for ofte". Men i går var han ikke fornøyd uansett hvor mye jeg ammet han, det virket ikke som jeg hadde nok melk. Så på kvelden orket jeg ikke mer, og varmet opp mme. Og for første gang sov han hele natten! Fra ca 24.00 og til pappa,n gikk på jobb kl 08.00. Han har aldri sovet så lenge før! Så det var jo tydelig at det var mat han manglet, og siden jeg ikke rakk å få nok melk melom hvert måltid, ble det mme i stedet. Er det flere som må supplere? Og har det gått utover produksjonen? Jeg håper jeg kan fortsette å amme lenge, men må jo innse at jeg kanskje ikke har nok..
Berta_78 Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Jeg supplerte fra gullet var to uker og ikke la på seg tilstrekkelig. Da hadde jeg prøvd alle triks i boken og hundre til for å øke, men i motsetning til hva mange sier (og dette er viktig): Noen kvinner produserer ikke nok / fet nok melk til å holde barnet sitt mett! Da er det herlig at vi lever i vesten og har rent vann og tilgang på hjelp. Gullet fikk tillegg på kveld og senere også litt oftere, jeg ammet til han var 12 måneder. Han drakk meg tom ved hvert måltid, og fikk så MME. Altså "fullammet" jeg, men ga ham mer. Fin løsning. Eneste er at det tar sykt mye tid :-)
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #3 Skrevet 3. september 2009 Ja, det kan jeg tenke meg! Tålmodig sjel du altså. Jeg håper fortsatt jeg slipper unna med denne ene kvelden, men jeg må innrømme at jeg har sett tendensen den siste uken. Han vil ha mer mat enn jeg klarer å gi han på kvelden. Men kan melken plutselig ikke være "god nok lenger" ? Han har jo vært fornøyd frem til nå.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå