Herkules Skrevet 25. oktober 2009 #51 Skrevet 25. oktober 2009 Gratulerer med baby i magen molle så hyggelig å lese! Cat så trist å få dine nyheter, fryktelig trist må bare sende deg en klem. huff dette var leit. Kommer sterkere tilbake. ja : Mtg: ang briller: jeg vet ikke er ikke sikker på om jeg savner noen solbriller for jeg har med meg 1 par hit og har noen andre hjemme.
Molait Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #52 Skrevet 27. oktober 2009 Takk:) åååååå nøffsine tilbys gravide her på fredag. aaaaaner virkelig ikke hva jeg skal gjøre:(
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 27. oktober 2009 #53 Skrevet 27. oktober 2009 Takker for klemmer mtg og herk:) Og molle og da, men har fått en del klemmer av deg underveis da. Joda, går jo greit, men begynner å bli litt frustrert når ett og et halvt år med prøving kun har resultert i to ufrivillige aborter med et års mellomrom.. Rart jeg i det hele tatt har fått et barn, så ufruktbar og ræva jeg tydligvis er på det området der. To kjemiske graviditeter har jeg også hatt i våres, så må jo være hos meg feilen ligger siden T gjør meg preggis sånn en gang i blant.. Aner ikke med råd ang vaksine molle. Problemstilling gravid/vaksine ser det ut til at jeg slipper å ta på en god stund. Men vi har nå faktisk fått påbevist svineinfluensa i barnehagen til spaden. Var 3 voksne og 26 barn som var hjemme i dag. Nå har hun jo fri i morgen, men hadde tenkt å sende på torsdag og fredag jeg da, om ikke ny info om et eller annet skulle komme. Hva gjør dere andre med påbevist ribbesnue i barnehagen? Om noen av dere andre har det da.
_svana_ Skrevet 27. oktober 2009 #54 Skrevet 27. oktober 2009 Ribbesnue, den har jeg faktisk ikke hørt før. Synes du skal ta sprøyta Moll. Bedre med bivirkninger enn dødogelenedighet. Nå har jeg fått høre at "søstra til en venninne til en venninne av en kollega" døde. Hun var bare 20 år og frisk som en fisk :-( Utrolig kjipe greier Cat. Skulle virkelig ønske dere kunne få det til snart! *storklem* Det er ikke så mye som skjer hos oss. Vi er kjedelige. Jobber masse og koser meg med guttene. De kan nå sitte på do uten doring, nok et steg framover. Så får jeg håpe de blir flinkere til å kle på seg selv, rydde etter seg, og ikke komme inn å legge seg med oss i løpet av natta. I går ble de lovet klistremerker om de ikke kom inn, og det funka (sånn rent bortsett fra at jeg måtte trøste E som hadde mareritt og hjelpe A på do).
Molait Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #55 Skrevet 28. oktober 2009 Ringen sluttet vi med her ganske raskt etter at Tiril ikke ville bruke. Trengte ikke tiril trengte ikke han. Så han sitter nå å dingler da... Han kommer aldri inn til oss (ikke før 5 vaffal og som regel ikke før 7. !0 min kos også tv. Kle på seg klarer han men her kler man helst av seg. Min lille nudist. Og sokker er fra helvete. (nå klør jo alt for han da så skjønnern jo) Rydde er han flink til. Derimot tisser han ut senge annenhver natt. LEI!! Aldri uhell på dagen da. Ellers er han verdens søteste for tiden. Prater om så mye rart. Satt på en Nelly furtado cd her en dag hvorpå han utbryter "men mamma...så fantastisk!" "hør på den musikken da mamma" Visste ikke han kunne ordet fantastisk engang jeg. Også klages det om man skrur ned lyd på ACDC. Ribbesnue er da det vanligste uttrykket. Du er bare ikke med assa:p joooa, men er organisk kvikksølv i den. De sier ja små mengder og kvinne får i seg mer ved mat (men det er jo den uorganiske) Kjett å påføre ungen autisme og. Folk med eggallergi skal ikke ta den (dyrka på egg) får inderlig håpe ungen ikke har noen allergier da! Selv kan jeg få MS e.l. sykdommer dersom dette ligger latent. Det er ikke forsket på virkning på foster (jo kanskje foster men ikke baby etter den har kommet ut..og vaffal ikke etter noen år) Gravide frarådes å ta vanlig influensavaksine ellers. (og som er "mildere" enn denne) I USA og noen andre land har de egen for gravide. Som er uten noen av drittgreiene. Men den er ikke å få tak i i Norge enda, så da propper de på med den andre. Dersom man tar den har jo baby noen antistoffer i seg og vil være beskyttet dersom utsatt for smitte. Veldig kjekt spes dersom prematur. Man er bare 70% "sikra" Altså 30% blir ikke immune ved å ta vaksina. Man har ikke spes større sjanse for å få sviflu (mulig noe siden noe svekket imunforsvar, men ikke mye) men blir gjerne mer syke enn andre. Dette hovedsaklig i siste del av svangerskap da man da og har dårligere lungekapasitet. Helsenorge og gravidnorge virker spilltet 50-50. Noen tanker...
Herkules Skrevet 29. oktober 2009 #56 Skrevet 29. oktober 2009 Hyggelig med litt oppdateringer her da! O har aldri likt doring. Nå er han også tørr JUHU! På guttas bursdag så var han også ferdig med å ikke ville bæsje på do. Han skulle bæsje på doen i G selskap opptil flere ganger. Han har tisser ikke om natten hverken i seng eller do og han kommer aldri inn om natten. Han har stortsett stått opp 8.45 i det siste, men i går og i dag måtte jeg vekke 9.15 Hender han våkner og jeg må inn, men det har det ikke vært mye av. O er også veldig god for tiden. Det virker som han endelig har kommet seg helt og holdent fysisk og psykisk etter benbrudd. Molle : jeg ville tatt vaksinen og fulgt anbefalingene, vet det er en del meninger der ute. Hør gjerne på saklig for og imot, men vern deg fra mye av det sprøytet som blir servert på bim og dib. Nei det er vel ikke risikoen for å få influensaen som er hoved motivasjonen for å vaksinere gravide, men risikoen ved selve sykdommen. Det er en ting hvor syk man blir en annen ting er jo det at man om man ungår sykdommen slipper å være veldig dårlig med en nyfødt i hus og slipper å smitte den lille. Cat; huff skjønner frustrasjonen din, har du snakket med legen og ønsker du noe utredning? Vet ikke hva du har gjort, men jeg fikk i alle fall høre at man etter flere sa hadde krav på utredning.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 30. oktober 2009 #57 Skrevet 30. oktober 2009 Da legger jeg denne tråden dø, og ta utfordringen fra molle og flytter over på nytt forum. Altså barnet mitt-forumet:) Enda en epoke er over:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå