Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok meg den frihet av å lage en ny. Gamle har jaggu holdt i 5 mnd! Det må være rekord.

Gammler tråd: http://www.dinbaby.com/forum/thread/139938145

Hvordan er form Herk? Barn friske og mor mer overskudd?

Den lista er liste over fy-butikker MtG. ama kan utdype;) Husker du ikke vi snakka om det da? Eller var du kanskje ikke der? Var det bare vi andre tre? Var når jeg kjøpte truse til bryllup..hehe

Tiril på 104?? Hmm, javel. E er for liten til 98. Men kjoler og sånn er jo greiere med stort da. Bukser i 104 MÅ da være stort til Tiril? E kan bruke 98 i noe. Men ingen bukser vaffal.

Jeg fikk brått lyst på bananmuffins. Bil har jeg og. Hmmmm

Dustebhg hadde glemt sette på E bleie når han sov. Det har gått greit i flere dager uten (jeg hadde glemt å fylle på, men ingen sa det var tomt heller da!) men i går hadde det ligget bleier der noen dager. De var ganske flaue da. Ikke vare pose og fell under, men trekket måtte monteres av og vaskes. I tillegg hadde han bomma på do senere så var en hvit pose til på plassen. Hadde lånebukse i 92, som var hentet på småbarn) og festet med skjerf/sjal som belte. De hadde ikke funnet mer passe...hehe.

Dette skjer selvsagt den dagen jeg går. Og har med sykkel til E som må dyttes oppover og holdes igjen nedover. Og stappa vogn. Og ikke gangvei hele veien. Og middag sot på ovnen for skulle bare forte meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På tide med ny tråd ja:)

Gratulerer med 3 års dagen til store leonora:) Håper du får masse snop og kaker:)

Og i dag er det nøyaktig et år siden jeg var på ahus og fikk se at hjerte til lille-spira ikke ville mer.

Linea bruker bukser i 92 og 98. Men de fleste 98 buksene er altfor lange i bena

Hvorfor må den bikkja alltid ut å drite når jeg har satt meg ned og nyter og kald cola for engangsskyld?? Godt hun er så søt sier jeg bare;)

Skrevet

var jo det jeg glemte! Var derfor jeg gikk inn her også var tråden full også glemte jegg det da jeg lagde ny!

Gratulererr med 3 år Leonora:)))

Skrevet

Gratulerer med dagen, Leo!!! Nå begynner dem å bli store gitt:)

Jeg har hatt muffinsbesøk jeg:)

Skrevet

Blir det ute-bursdag på søndag, ama? Og er det bare for Linea + trådmamma eller er det for pappaer også?

Skrevet

Hæppi børshdai til Leo og mange klemmer fra Tiril!

Molle: bukser er nok 98 tror jeg, men kjoler og strømpebukser er vi oppe i 98/104!

Truls har lekt med Melvin idag :) Kosa seg sammen! Må gjøre det litt oftere ama!

Også har jeg vært å testa SatsAfro. Det var egentlig moro, afrikansk inspirert dansing.. Skal testes igjen og vil gjerne ha med flere jeg!

Skrevet

Hurra for lille store jenta mi!

Da er huset tomt for gjester og ei sliten,men lykkelig lita jente har sovnet. Hun har hatt en kjempekos dag-med presanger,flagg,ballonger,godteri,krone,familie og kaker i haugevis.

Ja-du må bare ringe på når du går forbi Tiny-er kjempekos det-vi må få ho der MTG til å gå forbi også-hehe.

Og jeg blir med på Sats afro.

Det ser ut til å bli fint vær på søndag så det satses på utebursdag så lenge det ikke regner-da er det fint plass til mannfolka også. Og Herk-selvfølgelig kan du ta det litt på sparket-kom hvis du kan:)

Litt sliten i hue jeg nå så tror dett var dett:)

Skrevet

får ikke logget meg inn på traaden jeg-noen andre som har probl. der?

Skrevet

Gratulerer med dagen Leo!

Ble litt i stuss om jeg skulle starte ny tråd eller la bursdagsmammaen få gjøre det : )

men det ble ikke sånn, men uansett ikke meningen å fylle den gamle å ikke starte ny egentlig

ja er det ikke typisk molle, når man skal skynde seg.

Her går det igrunn bra kunne tenkt meg litt mer søvn egentlig.

Hva gjør jeg når barnehagen har rota bort klærne til O?

På fredag hadde de pakket ned noen andre sin regnjakke i skittentøyet som vi tok med hjem og på mandag så rota de bort buksa.

Har kjøpt nytt jeg nå da.....

Skrevet

Tror ikke e-far kommer på søndag.

Herk: skynde seg? Kobler ikke.. Verken hva som er typisk eller hvor en av oss skulle skynde seg:)

Jeg hadde seriøst klaga! Var det merket? (ellers kan man takke seg selv vaffal litt, for det er helt håpløst mye klær) Om det var merket hadde jeg blitt drittsur! Har faktisk blitt litt sur på sånt før. Da jeg fant i kurven "gjenglemt klær-kastes på fredag" TRE plagg som var navnet med Edvard!!

Tok det opp med ei og hu bare..jammen det er så mye klær så sånt skjer. Fy så sint jeg ble. Snakket med ei anna og sa bare fra at de fikk gå gjennom ordentlig for jeg ønsket ikke at klær som var navnet ble kastet. Hun reagerte jo masse da og beklaget. (gamlebhg det da)

Nei jeg hadde vaffal tatt det opp.

Jo sånn sett beklager om ikke burdagsmamman startet ny tråd. Tenkte jeg ikke på. Skulle bare inn å gratulere jeg:)

Kjenner jeg er glad jeg ikke skal på noe satsafro! Men for all del...bøyer meg i støvet.

Nei nu er der natten. Bøfn:)

Skrevet

He he skynde seg gjaldt våt vogn, "uhell" og mat på plata henger du med?

O basjer alltid i barnehagen omtrent Den dagen jeg hadde en avtale og DÅRLIG tid hadde han bæsja i det jeg kom og jeg måtte skifte på også videre. Sånn skynde seg

Ellers så tror jeg det bare ble godt mottatt at du startet ny tråd!

Vi kommer idag, en voksen og to barn.(jeg og mine barn:))

Ja nå har klærne kommet til rette, er igrunn enig i at man må kunne si noe, men jeg har ikke erfaring med at ting blir borte.

(Har mer erfaring med det motsatte - at de alltid tok på O en lue som ikke var hans, sa fra flere ganger, men hver gang vi kom så gikk han i den)

Han hadde opptil flere egne luer- De sa også at han hadde så lett for å få ørebetennelse? Han har faktisk aldri hatt det. (vet jeg sjekket det ut ved en anledning men)

AMA: SER DU SÅ KOMMER VI!

Skrevet

Koselig bursdag:) Også SÅ varmt og godt da! E ville absolut ikke hjem og da intet annet nyttet måtte han spøøre Ama om han virkelig måtte hjem, søtt.

Ja skynde seg ja. Bese er å ha god tid for da er det ikke noe dritt som har skjedd.

haha DE forteller mamman at hennes unge så lett får ørebetennelse?? Da hadde jeg ikke klart å si ifra altså. "jasså sier du det? han har ikke hatt det noen gang de siste 3 årene, men klart jeg er jo bare mamman hans så jeg ser han jo ikke så ofte" Sagt med et smil men hallooo hvor teit går det an å bli. Uansett er det teit med feil llue om igjen og om igjen. Sorry meg men er personalet der borte litt under snittet smarte? Sikkert koselige og omsorsfulle, men er de litt dumme?

MtG-kjøp deg fon!

Cat vel ja.

Her sliter vi med legging. E sovner jo ikke. Ligger gjerne en time og mer våken. Uavhengig om han har sovet på dag eller ikke.

ugh sulten!

Skrevet

He he hender vel at det ligger noen sløve skjeer i skuffen rundt om i de ganske barnehager :) Ja på gamleavdelingen så hadde de liksom veldig kontroll på hvem som eide hva av klær. Jeg var veldig sløv på merking også for ting ble ikke borte, men den lua den de da også bare bestemt seg for at var O sin :)

Klarte ikke å dy meg når det gjaldt ørebetennesen da, men var nok noen hun blandet med kanskje?

På ny avdeling så har de ikke snøring så der må alt merkes GODT.

Jeg har kastet meg ut i det og nå går O i bhg uten bleie.

Litt oppgitt 1 uke etter at han startet i høst tok jeg det opp igjen om de fulgte ham på do, da svarte tanta; han var ikke så interessert i det når han var på blå (småbarnsavdelingen)

HALLO det var 2 månder siden!!!!

Så nå bare sendte jeg ham i barnehagen med truse etter O sitt ønske Da blir de jo nødt til å følge ham på do, Gikk strålende i går.

Takk fo r hyggelig bursdag på søndag, det var ordentlig koselig, O koste seg masse og ville gjerne ringe nora når han kom hjem.

Søt vofs cat.

Hva gjør E tusler han rundt på rommet eller i huset, maser han på dere eller?

O har ikke så lyst å avslutte kveldsritualet, vil ikke gi slipp på meg. Trenerer og trenerer. Er stortsett blid da.

Skrevet

Han ligger i senga og skråler og fjaser og synger og turner og sparker veggen. Er jo ikke så problem, men han sovnerr sent og merker han har mange dager med for lite søvn. For våkner jo tidlig lell.

Vært på vogna i helga. Lørdag morgen pella E på ovnen så den slutta virke. Fy dæven så kaldt!! Søndag morgen sov han til 9, som og hadde resultert i tiss i seng. Jejj. Ellers stortrives han og underholder stort sett seg selv. Ganske kjedelig å bare slappe av i grunn. (har ikke tv el pc der)

Fredag var det 1 år siden pappa døde. Kom og gikk den dagen og. Ellers skulle jeg føde sånn ca nå. Kommer og går disse dagene og. Ganske ukule dager.

Skrevet

Molait:

Husker du skrev noe om en privat gyn i Lillestrøm. Hva heter han/hun?

Går det bra med magen og psyken?

Skrevet

Hei, lenge siden besøk av den damen på tråden.

Jeg har tidligere brukt Hegglund som holder til på Åråsen.

Magen har kommet seg den. Fant ikke ut hve det var. Må ha vært en eller annen form for mageinfluensa elller noe. Driter vaffal normalt igjen;) Den runden var seig ass! Holdt på i over 2 uker!!

Psyken er så som så. Er ikke kult i disse termintider:( Termin var ikke før 25/9, men regner med de hadde kommet før. Nesten værre da, for er ike bare en stor kjip dato, men blir en hel kjip mnd i den forbindelse:(

Skrevet

Heisann alle sammen:)

God klem til Molle-mye jeg skulle sagt-og som jeg har sagt, men det er uansett dager som bare må gå forbi...prøv å holde deg fokusert på dine lyspunkt så godt du kan:)

Sambo er syk på 3. dagen nå-han synes veldig synd på seg selv...Leo er i bhg og Melvin er en småsutrete liten baby som bare vil henge på mamma. I natt måtte han ligge i sengen i lag med meg-for etter den 4. oppvåkningen og kl. bare var 01.00 så orka jeg ikke stå opp mer så da fikk han sove i senga vår. Han syntes det var helt topp.... Men han har begynt å krabbe pittelitt og jeg synes jeg skimter en liten tann..(men det har jeg jo trodd tidligere også). Han er matlei og vil bare ha frukt eller pupp. Jeg får fortsatt ikke i han middag eller brødskiver. Hva er det med mine barn og mat når de er baby egentlig??

Spennende valg og jeg er fornøyd med utfallet. Det var synd venstre gikk så dunken-stemte ikke på dem,men synes de er ett fint parti å ha tilstede-hehe.

Lurer på å bestille en sånn ullsovepose fra englebarn jeg...Melvin blir så klam i den bomullposen jeg har at han våkner av den. Og dyne sparker han av seg og våkner da av at han er kald.

Sola skinner-håper alle får en finfin dag:)

Skrevet

Koselig dag i solen:) Karamellbolle er litt oppskrytt, men hey-den går ned:) Jaggu hadde jeg ikke supereffektive 5 min etterpå og. Vil jeg si MtG hadde og. På den tid fikk hun ordna 2 vinterdresser, blitt kvitt en dunpose og et stort kjøkken. Og da motsatt for meg. Vi som pleier å bruke veldig masse tid på ingenting sammen. Dette var uvant...

Edvard har da fått låne seg kjøkken. med MASSE mat og små pappesker. Tenkte at ny stor leke ville holde han underholdt en stund, men det førte jo til at jeg må komme å spise og vaske hender (liten vask der) se på ene og andre og "nå er det middag" "kom daaaa" og så skal man få servert minst 15 retter og litt søt da, for sier samme som jeg sier til han:) "må ikke bare drikke nå mamma for da orker du ikke maten din"

joda man liker barnet sitt og man skal da leke med barnet, men har jo flydd som en gal mellom min middaglaging og hans.

Vi legger alltid med link til evt kjøp man har tenkt/har utført Ama:)

Barna dine er rare. Beklager men er bare sånn det er. slapp av, når han blir 3 år spiser han fint skiver uten å brekke seg..hehe. Nei men laget brødmos da? Brødskive, frukt/pålegg, litt melk og mosa?

For dere som sliter med legging av barn:

http://www.klikk.no/foreldre/foreldrerollen/article499066.ece

Som om ikke alt dette er prøvd..hehe. Nei men kanskje noe man har glemt av tips i farten?

Står og her at råd kan man få på barn i magen. Kanskje forsøke slike nettsteder. Høre de har mye for seg og at folk der er veldig smarte. pfffftthahaha

Skjera? Noe festlig i nær fremtid?

Patrick er død!!!

Skrevet

Nå tenkte jeg stille for meg selv: hvem f---n er Patrick? Men du mener jo han Swayze :) Jepp, han tapte nå kampen..

Her går livet sin vante gang i en slags zombie verden.. Må den ungen våkne hver 2-3 time HVER natt? Ikke er han sulten, ikke har han luft, han bare måååå skrike... Men han drikker litt vann da ihvertfall og jeg har klart å strekke han til å spise hver 4-6 time istedenfor hver 2-3 timer. Phu... Slitsomt med små ja..

Og på den værste dagen på skolen (etter et par søvnløse netter) kommer ei drittkjerring av en lærer (ikke min) og sier at man kan visst ikke ha med barn på forelseninger mer for det hadde avdelingen bestemt, måtte bare se å finne en løsning.. Like før jeg stod der å tuta midt i gangen...

Men nå skal jeg skrive et litt krasst brev/mail om at dette faktisk er diskrimenerende for en gruppe som ønsker å studere, men som de faktisk ikke ønsker å ha der. Jeg fikk litt følelsen av at om jeg ikke får en løsning så kunne jeg bare slutte liksom.. Men har de lov til dette da?

Og når det gjelder meg, så skal jeg ikke ha alle fag, ingen forelesninger er obligatoriske (og peden hadde jeg jo ifjor)+ at storeT er jo hjemme innimellom, så kanskje jeg MÅ ha han med meg på 5-10 forelesninger frem til jul og etter det er jo StoreT hjemme i perm.

SINNA!!!!!

(bitteliten utblåsning)

fæst? med skinnvæst?

Sånn har jeg det hjemme også.. Mamma, kom hit, mamma gjør sånn.. Er litt slitsomt når huset skal ryddes eller middagen lages.. Men koselig da!

Klemmer til Molle soom har en kjip måned *klemmepå*

Jeg skal ha en oppgave ifb med skolen, turer i skogen.. Kan jeg låne med meg noen barn? skal ha med 2-4 barn og ha noe opplegg. Tenkte kanskje lørd/sønd (skal ha 5 turer) siden da er det lettere å få til noe enn ettermiddag. Kan gjerne ha med de voksne og altså :)

Skrevet

Kjip måned ja, Molle. :( Håper den går fort.

Takk for dresser i dag, og for at du tok med deg litt "skrot" fra gangen:) Veldig praktisk.

Her har nettene vært litt bedre de siste par nettene. Han har bare fått pupp 2 ganger i motsetning til ca. ti som det har vært en periode. Har våknet et par ganger til da, men roet seg fort med litt hysjing. Har spist masse mat på dagen så kanskje det er derfor? Kanskje han bare trenger sinnsykt mye mat? Han ser ihvertfall ikke skranten ut.

Nå har han blitt en stor liten gutt altså. Er så rart at det går så fort. Han resier seg opp over alt hvor det er noe å holde i og går rundt bordet som ingen ting. Har også lært seg å sette seg ned igjen fra stående, men kan ennå ikke sette seg opp fra krabbestilling da. Han ser jo ut som han er mye større enn han er.

G har vært syk. Eller, var syk i går så han har vært hjemmei dag også. Døgnfeber igjen sånn som han hadde for ca. 3 uker siden. Aner ikke hva det er. Borte like fort som det kom.

Jeg låner gjerne bort barn for skogtur. Kan være med selv også om det er et ønske:)

Nå har V startet permisjonen sin så vi har vært hjemme alle sammen nå.

Noen som har en jobb til meg?

Fæst?

Skrevet

Edvard blir nok gladlig med. Ta med E og G på tur. Nesten som å være tilbake på jobb det jo;) Veldig kjekt med så kjente barn da. Vet liksom alt av pjatt og greier. Hva går oppgaven ut på da? Kan sikkert bli med, men spørs jo ha oppgavne er da:)

M ser IKKE underernært ut. Han er vel sulten da.... Snakker om ser, så ser den ungen meg i senk. Blir helt satt ut jeg altså. Av en baby!! Joda får han til å smile og sånn, men han kan sitte å nistirre på meg leeenge uten å endre uttrykk. Ikke smile, ikke gråte bare seeee på meg. Selv om jeg trekker til meg blikket og ser en annen vei fortsetter han å se på meg. Er jeg så rar?

Har regndress og Mtg, men det har du kanskje selv. Også skal jeg ha en bedre dress og, men vet ikke hvor (les på loftet et sted) men det har du vel og selv.

Møkkafolk! Om han hadde grini så greit nok. Og skjønner jo at om det er masse babyerr på forelesning at det kan bli litt forstyrrende. Uansett så forklar at du er midt i studier nå, men utgangspunkt i å ha han med deg. Si det er 5-6 ganger til det er snakk om før far har perm og om det skal være så stor prob at du må hoppe av studiene.

Også legg fra deg brevet og vent en dag og så les gjennom. Saklig er best og err man superirritert er gjerne halvparten ikke så veldig saklig formulert;)

Har jobb til deg MtG, kom å vask! Du får din lønn i himmelen:D

Vaska bad i dag jeg. Det var hat ass! Utsatt litt for lenge. ææææsj. (jeg har 3 gutter i hus...)

Skrevet

Håper dagene blir bedre molle, hvordan er det foresten på jobb nå?

Veldig enig i det molle skriver ang studiene og baby tiny så signerer det. :)

Mtg skal vi starte for oss selv,? Bare finn ut hva vi liker og hva vi blir rike av ::)

Liker ikke det bilde på reklamen for nøstebarn her på siden.

Min datter spiser egentlig alt hun, hun syns derimot det er urettferdig at hun skal spise grøt når storebror spiser brødskive til kvelds. Det er ikke det at hun ikke skal få det, men jeg tenkte jo at grøt mettet litt mer jeg da.

Hun stikker også av når hun skal skiftes på, tar jeg av bleia så hender det at hun krabber som et lyn - deilig å ikke ha på bleie tydligvis :)

Ser også ut som om nettene blir bedre. Synd at O ødlegger med å våkne da!

Har dere på lys på rommet til barna? O har ikke det, men klager på at han ikke vil være alene.

Skrevet

den der med ringen rundt øyet?? Jaaa!! Vet ikke helt hva men tenkt det jeg og. At det liker jeg ikke.

Jeg blir med Herk!! Problemet er bare at ofte er det ikke sammenheng mellom hva man liker og hva man blir rik av;) Synd det der... Har faktisk mange ideer og tanker og innihodetprosjekter. Faktisk mye man kunne prøvd ut uten den store investeringen (penger vaffal) og kanskje tjent noen slanter på.

Hvordan det er på jobb? Hvilken jobb? Å den ja. Skal tilbake 25/9. Eller sm t.o.m. 24. Sa på oppfølginssamtale med sjefen at jeg regna med han kunne se bort fra den siste fredagen og. Når jeg kommer tilbake nå har jeg vært sm i 5 uker faktisk. Og det har vært digg! Ikke i seg selv og kunne godt ha jobbet, bare ikke der. Penger må man ha, så får bare titte seg rundt.

Det er kaldt!! Ullsokker på og hadde fyra om jeg hadde ved. (har bak garasjen da men det utgår)

Badet er rent, stua er bomba. (seriøst!hyttebygging og div.) Så der er planen min. Gjør du i dag a MtG? Ble det afro?

Tror ikke grøt metter så mye mer jeg. Tenk selv da. Spiser vi grøt blir vi ganske fort sulten igjen. Og grøt og brød er jo bare forskjellig konsistens av kornet. (oglitt til da) men tenker at brød innholder mer grove korn og sånn enn babygrøt jeg. Så kanskje det ikke utgjør store forskjellen? Spørs jo hvor mye brød hun får i seg da... Husker ikke når jeg droppa grøt til E lenger jeg.

Skrevet

Noen som har begynt å tenke på bilsete nummer 3?

Skrevet

Bilsete nr 3 fikk Leo i tidlig bursdagspresang i august. Den hun hadde gjaldt opp til 18 kg og Leo veier 17 så da fikk hun nytt. Vi har kjøpt det her: http://www.babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=frontend.show&func_id=28503&template=product_info&open=927

Kjøpte det i rødt da:)

Akkurat nå sitter jeg i heimen uten mann og barn:) Skal rydde og vaske-det trengs!

Og Melvin har fått ei tann-hurra! Liker han å få tenner? NEEEEEEEI!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...