Gå til innhold

Hvordan introdusere mat? Velling eller grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 4 mnd som har fått mme siden fødsel. Nå skal han begynne med mat (og forhåpentligvis sove litt bedre om natten). Vurderer å begynne med velling på kvelden, da en venninne anbefalte dette og mente det var en lettere måte å venne barnet til grøt på. Men på h.stasjonen sa de at dette gjøres kun i Sverige og Danmark (!). Jeg har dermed ikke fått så mange råd om dette eller introduksjon av mat generelt. Er det noen her med erfaring med velling? Tips om innførsel av mat? Hvor mye og ofte? Tips om linker/sider med god info?

Håper på svar....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ai ai lurer på det samme ;) tror snuppa er klar for grøt snart...begynt å sove dårlig for første gang i sitt liv.....3,5 mnd.

Skrevet

Jeg har kjøpt velling i Sverige og gir det til jenta mi.

Jeg skrev mail til semper for å høre va de tenkte om å gi et måltid velling i stede for mme.

Svaret var at vellingen de hadde var anbefalt fra 6 mnd alderen og hvis man skulle begynne å introdusere noe annet enn mme før denne tiden, burde man begynne med grøt da det er lettere å venne barnet til konsistensen i den alderen enn senere.

Etter at jenta mi var fylt 6 mnd hadde hun fått grøt i 2 mnd og da byttet jeg ut morgenmåltidet med velling, men hun fikk også grøt på kvelden. Når hun blir litt eldre vil jeg nok gi henne velling til brødmat i stede for mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...