Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten jente som er 7 uker, som er veldig tett i nesen og puster veldig tungt til tider, snorker. Sover godt om nettene, og virker i godt humør som oftest. Noe gråting om dagene, spesielt om ettermiddagen blir hun litt sutrete. Var hos legen min for en uke siden, og han hørte ikke at hun pustet tungt, så sa det ikke gjorde noe. Er usikker på om jeg bør kontakte legen igjen? Vært sånn i nesten to uker nå.. Hva syns dere? Hun har ikke feber.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lille gutten vår ble også ganske tett rundt 7-8 uker.. Synes det var så skummelt når det så ut som han hadde det vanskelig for å puste! Det vi gjorde de første gangene var å dryppe brystmelk i nesa. Jeg bare pumpet meg litt, så brukte vi flaske for å dryppe.. Ikke særlig populært, men det virket veldig bra. Når han var ca 3 mnd ble han ordentlig forkjølet og da var det ikke nok med kun brystmelk, så etter vi snakket med HS kjøpte noen saltvannspippetter (Miwana tror jeg) fra apoteket.. Først drypte vi litt saltvann, la det virke litt, også brukte nesesuger.. Da drypte vi brystmelk etter det.. Var aldri populært, men det hjalp virkelig.. Trengte ikke å gjøre det flere enn 1-2 ganger per dag.. Vet ikke om du har allerede prøvd noe slik men hvis ikke så kunne du kanskje prøvd det først? :) God bedring!!

Skrevet

Tusen takk for svar. Har hørt det om morsmelk i nesen, men ikke turd å gjøre det enda. Hvor mye skal til? Hvordan får en det inn i nesen?

Skrevet

du trenger bare noen dråper. jeg brukte 1 ml sprøyte (uten sprøytespiss selvfølgelig :)). har prøvd både saltvann og mm. anbefaler også at barnet ligger høyt med hodet om natta. snuppa har 2 bøker under hvert ben i hodeenden av senga.

Skrevet

takk for svar:) hun har sovet mye mer i dag enn hun har gjort på lenge på dagen... men er vel normalt at små babyer sover om natten?

Skrevet

mente om dagene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...