Gå til innhold

Jeg blir så forvirret...1000 spørsmål svirrer rundt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvorfor man får mens-lignende murringer noen dager etter å ha satt inn egg? Man burde vel ikke få det eller? Er ikke det livmoren som trekker seg sammen og prøver å støte ut eggene? Eller er jeg "helt på jordet"?? Mye man ikke kan om kvinnekroppen, gitt!

Har nå gått 6 dager siden jeg satte inn egg, og murringen har avtatt...hvis jeg skulle få mensen, burde den jo komme "hvert øyeblikk" eller? Er det noen som er lege her eller noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du. :)

Skjønner at du e forvirret ja... :) Mange ting å gruble på i disse periodene.

Men dette med murring etter innsetting e det visst flere som har opplevd tror jeg. Det trenger ikke å bety at livmoren trekker seg sammen og støter ut eggene nei. Du vet kroppen din har vært gjennom en del i det siste. Masse hormoner og uttak (viss det ikke e fryseforsøk du har da), masse tanker og forventninger osv. Og så går du sikkert på noe annet og nå etter innsetting. Gel el stikkpiller? Alt dette kan påvirke kroppen i mange retninger. Og så e vi jo så forskjellige. Noen merker ingen symptomer i det hele tatt og blir gravid, mens andre merker masse forskjellig og blir ikke gravid og omvendt.

Du må bare prøve å slappe av. Lev som normalt. Finn på noe som får tankene litt vekk fra det hele. Lettere sagt enn gjort selvsagt... :)

Masse lykke til iallefall. :)

Klem

Skrevet

Tusen takk for svar. Det hjelper å høre fra andre. Utrolig omtenksomt av deg å gi meg litt oppmuntring. Det er ikke lett dette nei, man blir jo helt "koko" i hodet. Det er ikke fryseforsøk, så da kan det vel være noe sårt og ømt etter uttak. Dette er mitt 2.IVF/ICSI forsøk, og det ble satt inn 2 fine 4-delte egg. Så det er bare å håpe at ihvertfall ett av dem fester seg...

Hvordan går det selv? Er du i gang med forsøk eller?

Uansett, tusen takk for lykkeønskninger og omtanke.

Skrevet

Vi holder på med forsøk ja. :) Ska ha egguttak i morgen....så e rimelig spent og litt nervøs...og enda mer nervøs for å se om de vil befrukte seg... får bare krysse fingre og håpe på det beste. :)

Skrevet

Åh, så spennende....Du behøver ihvertfall ikke grue deg. Jeg syntes ikke det gjorde noe vondt, bare litt ubehagelig. Er det ditt første forsøk?

Masse lykke til og jeg krysser alle fingre for at det skal gå riktig vei for deg.

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde veldig vondt i magen på dag 3 og 4 etter innsett, trodde at løpet var kjørt for smertene var som en kommende mens...men i går testet jeg positivt!

Jeg tror ikke det er noen grunn for bekymring, slapp av og kos deg :o)

Skrevet

Har vært gjennom forsøk før, men det e noen år siden. Et uttak og innsett med ferskt egg og ett fryseforsøk. Så dette blir andre uttaket mitt.

Gruer meg vel ikke så veldig. E bare fryktelig spent. E mest redd for at de ikke skal få ut noen egg...eller at de ikke befrukter seg... eller deler seg...

Men men..det går vel greit håper jeg... :)

Skrevet

Ja, det var akkurat det jeg også hadde...så jeg trodde det samme som deg. Men, da er det kanskje håp fortsatt? Ble litt mere optimistisk nå.....Jeg er nå på dag 6 etter innsett. Tusen takk for at du delte denne erfaringen med meg og gratulerer! Så flott at du testet positivt, helt fantastisk! Hvilken dag er du på nå?

Skrevet

Skjønner veldig godt at du er spent....det er jo liksom så mye som skal "klaffe", men jeg har trua på at det skal gå bra for deg:) Koselig hvis du gir en tilbakemelding på hvordan det går framover.

Og igjen, lykke lykke til!

Skrevet

Hei trooghåp72,

Jeg starter uke 5 i morgen (tror jeg hehe):o)

Jeg drøyde en del dager før jeg tok testen fordi jeg rett og slett var redd for resultatet! Testdagen min var om søndag som var (14 dager etter innsett), men testet ikke før i går (onsdag). Jeg hadde jo ikke fått mensen enda så da var det et ørlite håp (1. IVF fikk jeg mensen på testdagen) også tenkte jeg at det var dumt å gå rundt og ta masse forhåndsregler fordi man "tror" man er gravid, derfor valgte jeg og ta testen så fikk det heller briste eller bære hihi :o)

Ønsker deg masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...