Calexico Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 Hei. Jeg er gravid igjen, er 7+0 idag. Det er min tredje graviditet i år, var 12 uker i februar, men måtte ta prov. abort pga misdannelser og hadde en SA i mai i uke 6. Jeg er så nervøs og redd for at det skal gå galt igjen, føler at symptomer forsvinner, (selv om de kanskje ikke gjør det), greier ikke å innerst inne tro at jeg har en liten baby i april. Har vært og målt Hcg for to uker siden, bra stigning. Var på UL igår, hjertet banket og størrelsen passet, som begge deler er kjempe bra. Alikevel er jeg livredd, kunne ønske jeg slapp å bekymre meg sånn. Idag tidlig synes jeg ikke at jeg var like kvalm som igår morges, blir bekymret med en gang. Skal til ny UL i uke 10 på ullevål, føler det er så lenge til. Har fått tilbud om å bare ringe til gyn hvis jeg vil ha flere ul før ullevål tar over, men kan jo ikke ringe dit annenhver dag heller.. hehe.. uff.. Flere som har det sånn? Hvordan takler dere å være gravide på ny? Klem
tussete Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Hei, er 6+1 og helt sikkert like nervøs som deg. Hadde MA i mai. Jeg er et monster for tiden – blir supernervøs når symptomene avtar, og pottesur og hypokonder når de er tilbake. Symptomene mine kommer og går, hvilket visstnok er helt normalt har jeg lest... Jeg blir som du veldig nervøs og går og kjenner på symptomene helt tiden. Det høres jo ut som om det står bra til med deg etter første tidlige UL, så du bekymrer deg kanskje mer enn nødvendig, selv om det er forståelig på tredje forsøk. Prøv å huske på at kvalmen kommer og går :-) Lykke til!
Calexico Skrevet 3. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2009 Kvalmen kom den.. hehe.. Vil jo så gjerne at det skal gå bra, og at jeg har en liten jente eller gutt i april:) Alt er jo som det skal hittil, men er rimelig nervøs forde. Må vel bare innse at det blir sånn en stund fremover. Så får de rundt meg bare holde ut.. Rart når man er glad for å være kvalm.. Lykke til du også
leo77 Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 Hei, kjenner meg heilt igjen i beskrivelsen. Eg er 13+6 i dag, og bekymringane løsna veke 12 då vi var på Ul nr 2 på Ullevål.( vi hadde medisinsk abort veke 20 i januar 2009) Før dette var det 12 forferdelege veker, redd for vondter og ikkje vondter, kvalm og ikkje kvalm. Eg var sur, oppfarende, trist, hysterisk..... yoy name it. Merkelig kor frisk eg faktisk vart etter 30 minutt på ein legebenk. Hald ut, bedre tider i vente.
Calexico Skrevet 10. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. september 2009 Godt å høre at det ikke bare er meg:) Er 8+0 idag, skal på Ul på Ullevål om litt over en uke. Får bare holde ut og prøve å fungere. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå