Gå til innhold

Uhell etter bleieslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på snart 3 år sluttet med bleier i sommer og det gikk kjempefint. Vi var imponert over at det kun var noen uhell i tre dager før han var helt tørr og gikk fint på do. I høst begynte han i ny avd i bhg, og da kom uhellene. Han kan ha opptil 6 uhell om dagen. Vi prøvde klistremerker både i bhg og hjemme. Det var stas en stund, men nå er vi i gang igjen. Veldig vanskelig dette her, for vi vet jo at han kan. Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det samme skjedde med min datter. Hun sluttet i påsken og er 2 år og 11 mnd nå. Da hun begynte i ny bhg begynte hun å skvette og hadde mange uhell i barnehagen. Kjempe frustrert over henne siden hun har vært tørr såååååå lenge. Men snakket med de i bhg om dette og de mente at det kom til å gå over når hun ble mere trygg i bhg. Men så en dag da hun tisset på potta syntes jeg det luktet veldig av urinen hennes og tenkte at jeg måtte levere en urinprøve til legen. Joda snuppa hadde blærekatarr og er akkurat ferdig med kuren i dag og etter 3 dager med antibiotika sluttet hun å tisse seg ut. Kommer noen dråper innimellom med det er for at hun har det rett og slett for travelt til å gå på do så mitt råd til deg er sjekke om han ikke har blærekatarr eller så er dette bare en fase. Ikke lage så mye styr rundt det og ga på do til faste tider, lage det til en vane osv...... Vi begynte med bleie igjen i bhg når de skulle ute og leke for det var da hun tisset seg mest ut..... Men nå er hun tørr igjen og godt er det

Lykke til :))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...