Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #1 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg hadde en MA i april og har nå fått beskjed om at det skjedde pga flere små blodpropper i morkaken. Ved et eventuelt nytt svangerskap så skal jeg gå på blodfortynnende med oppfølging fra sykehuset. Er det noen som har erfaring med å gå på blodfortynnende i svangerskapet? .....merker jeg blir litt urolig og redd selv om legen sa at det ikke var noe å bekymre seg over. Det ble ikke funnet noe galt med de andre prøvene som ble tatt av meg og fosteret. Det jeg også lurer på er om noen av de prøvene man tar på første svangerskaps kontroll kunne forutsett dette? at jeg har anlegg for dannelser av blodpropper? .... sikkert et dumt spm men lurer og lurer og lurer... Håper noen kan svar meg. Takk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140607142-ma-pga-blodpropper-i-morkaken/
Luddes mamma Skrevet 3. september 2009 #2 Del Skrevet 3. september 2009 Hei. Trist å høre at du mistet. Jeg har nå hatt 5 aborter i løpet av 1,5 år (2 MA uke 8 og 14 og 3 SA uke 5 og uke 8). Fikk utredning for habituell abort etter att jeg mistet nr 3. Utredningen viste at jeg har Leiden Mustasjon/APC-resistens. (noe jeg viste om fra før av...) D.v.s. en koaguleringsfeil i blodet. De mistenker at jeg får små blodpropper i morkaka som gjør at fostrene ikke får næring og dør. For dette har jeg to medisiner jeg skal ta når jeg er gravid. Fragmin (sprøyter) og Trombyl. Begge er blodfortynnende medisiner med de fungerer litt forskjellig. Har brukt disse ved de 2 siste graviditene... Det er litt ubehagelig å sette sprøyter i magen, og man får digre blåmerker av de, men ellers har ikke jeg hatt noen bivirkninger de ukene jeg har tatt de. De prøvene man tar på ved svangerskapskontroller sjekker ikke blodkoaguleringen. Ikke som jeg har vært med om i alle fall. Lykke til videre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140607142-ma-pga-blodpropper-i-morkaken/#findComment-140610551
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå