Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 7,5 mnd. Veide og målte ham sist den 20.juli og gjorde det igjen i går. Han har ikke vokst en millimeter. Var bare innom helsestasjonen og fikk ikke satt målene inn i kurven hans. Noen andre som har opplevd noe lignende? Er det noe å bekymre seg over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde han lagt på seg noe da?

Unger vokser jo i rykk og napp, så det er sikkert greit. Men kanskje greit å høre med helsesøster?

Skrevet

Ja, han hadde lagt på seg nesten 600 gram. Får høre med helsesøster, må jo få målt dette hodet også. Hvordan går det hodet til din gutt? Noe nytt i den saken?

Skrevet

Flott at han har lagt på seg da! :) Var det samme dama som målte lengden hans begge gangene? Her så jeg ganske stor forskjell mellom hun faste og ei som var vikar. Han ble plutselig veldig mye lengre da vikaren var her...

Vi skal måle hodet igjen til uka, og evt. bli henvist til barnelege deretter. Han har jo ingen som helst symptomer på at noe skulle være galt, tvert imot. Han har jo ikke engang vært forkjøla... Men hadde vært greit om den kurven roa seg litt likevel... Vil helst gå bra da. :)

Skrevet

Ja, han spiser godt etter at vi nattavvente ham. :) Nei, forrige gang var det legen som målte og denne gangen var det kontordama. Kanskje det har med det å gjøre, ja. :) Jeg tenker jo selvfølgelig nå at kanskje det er noe feil oppi hjernen hans som gjør at han ikke vokser og har stort hode. ;-)

Skrevet

Jeg ville stressa veldig lite når det er to ulike personer som har målt ham. Vi har vært til kontrollmåling med småtten hver tredje uke i sommer. Litt merkelig at han akkurat den gangen det var vikar hadde vokst tre cm (!) på tre uker, og gangen etter (da hun faste var tilbake) bare hadde vokst en halv cm (også på tre uker)... Han rykker nok avgårde igjen snart! :)

Men når du først har en sånn måling å vise til så er det kanskje greit å få en time slik at du får kontrollmålt ham, og sjekka hodet i samme slengen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...