pityriasis Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 Jeg var på tidlig UL denne uken. Hadde siste mens 15.07, og hadde derfor trodd at jeg var i 8.uke nå, (7+3). På tidlig UL mente likevel legen bestemt at jeg var 6+1! Det er jo over en uke mindre enn antatt. Han klarte ikke helt forklare det utfra siste mens, så mente at jeg enten måtte ha en meget sen eggløsning og implantasjon - eller at embryoet ikke vokste som det skal... Han sa det var 99,9% sikkert det første, men en blir jo likevel veldig bekymret. Han ville ha meg tilbake om 1 1/2 uke på ny kontroll. Satser på at det da har vokst og at alt ser like fint ut som sist... Andre som har blitt satt tilbake en del terminmessig på tidlig UL?
Gjøkeredet③ Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Fram til du har vært på ordinær UL så er det menstermin som er foreløpig termin. I begynnelsen vokser forsterene forskjellig og i rykk og napp, så det er vanskelig å estimere. Det er derfor ordinær UL er i uke 17-19, da er fosterene ca "like", uansett person og svangerskap. Ville prøve å ikke tenkt så mye på det, og heller holde på mensterminen frem til ordinær UL:o)
Andremann snart? 3.pp Skrevet 3. september 2009 #3 Skrevet 3. september 2009 Jeg ble også satt tilbake fra menstermin 22.10 til 3.11 (!) på UL i uke 12. Det samme gjaldt UL i uke 20 og i uke 30. Likevel kom ungen på mensterminen 22.10 (i 2003) og ble vurdert av legen til å være fullbåren og 40 uker. Hun veide 3,2 kilo og fikk full Apgar score...
Molait Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 Man blir som nevnt over herr ikke satt tilbake på tidlig ul.... om du ringer på føden og sier termin iflg ul i uke 10 så forholder de seg ikke etter den.... Vent å hør hva de sier på ord.ul.
Linchick Skrevet 3. september 2009 #5 Skrevet 3. september 2009 Hei, Jeg var på tidlig ultralyd for 2 uker siden, og var i følge siste mens 8 uker på vei. MEN NEIDA........ det lille fosteret var bare 7mm, og gynekologen hevdet jeg var 6 uker på vei. Det var nedtur det..... Disse ukene går så ufattelig tregt. Allikevel så han hjertet slå, og det er jo også litt rart i grunn, for jeg har hørt man ikke kan se hjertet på tidlig UL før uke 7. Så jeg er litt forvirret. Gleder meg til å komme over denne 12 ukers "kneika".......... For jeg går hele tiden rundt å lurer: Slår hjertet ditt lille venn????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå