Gå til innhold

min planlagt keisersnitt 19 august 2009

Anbefalte innlegg

jeg møtt opp på barsel kl.07.30 og jordmor tok meg imot for og gjøre meg klar til operasjonen . Der fikk jeg sykehusskjorte jeg skulle ta på meg og en grønn hette ,ble lyttet på magen for og se om babyen har det bra,hun sjekket boldtrykket mitt ,og hentet sengen deretter . Jeg satt meg på sengen og der tryllet hun meg opp til operasjonssalen. Jeg var veldig nervøs og sa det til henne og at jeg er veldig spent og gruer meg fælt og er redd,mens vi snakket og hun tryllet meg bort til operasjonsalen ,så sa hun at det er nesten alle som har det slikt for og trøste meg,men likevel jeg var redd. Da de var klar i operasjonsalen ,tryllet hun meg inn og ønsket meg masse lykke lykke til:) jeg traff anestesi sykepleier der som var veldig hyggelig og trøstet meg, hun og en til fikk lagt inn venyler og sånn,så kom andre som skulle legge kateter og epidural. Jeg fikk epidural først og deretter lagt de inn kateter hvor jeg kjente ingeting,og det var deilig,det gruet jeg meg mest til uff,men heldigvis kjente jeg ingeting. Så ble jeg vasket godt på magen og fikk støtte strømper på meg .

De brukte ca. 1 1/2 time på meg og forbrede meg,og kirurgen kom kl.08.46 ,jeg fikk hilst på han før han begynte. Virket veldig grei kirurg. Og da fikk jeg beskjed av anestesilegen at de har begynt på meg,men jeg kjente ingeting. Så var det mye risting plutselig,tenkte ka er det,spurte anestesilegen ,og han sa de holder på og åpne deg nå,du er snart åpen og da skal de ta ut babyen, det tok 1/2 time til de åpnet meg til gutten vår var ute,da hørte jeg den skriking,,heheh han var så sur,heheh

så tok jordmoren han til meg jeg kysset ham ,så tok hun ham ut for og vaske ham. og kom etter noe minutter tilbake med ham ,og la ham på brystet mitt. Mens kirurgene hold på og rense og vaske meg innvendig og sy meg igjen. Gutten vår var med meg helt til jeg var sydd ferdig ,og etterpå gikk han og mormoren til livlige pappaen som ventet i gangen. Mens de skulle ta vekk forhenge ,kom kirurgen DR.RIAL til meg og sa ,vi ses om 2 år og blinket med den ene øye til meg ,jeg sa hallo,ka for noe var dette? for en flørtende lege dette var hehhehe, han var nemilig spansk lege heheh,,

så flyttet de meg fra sengen til en annen med en matte underlagt så jeg bare sklidet ned heheh...

deretter ble jeg kjørt på overvåking,hvor jeg var i 4 timer ,det var kjedlig uten gullet mitt,

og ble kjørt på barsel,hvor jeg ble møtt av mamma og lille gullet vårt. Pappaen og søskene kom i visit tiden ;)

de første dagene var de verste synest jeg selv om det var mitt 3 keisersnitt og planlagt,og selv om det var 4 år siden sist keisersnitt.

etterier var det verste og jeg hadde masse av det når jeg ammet og om kvelden. Fikk masse smertestillende og MORFIN de første dagene . Første dagen hadde jeg så vondt at jeg bare prøvde og stå ved siden av sengen og det var nok sa jordmoren,mens dagen etterpå dusjet jeg og hentet maten selv og skiftet på lille man og alt. var i super form.

var i 4 dager på sykehus.

4 dagen hadde jeg DR,RIAL på visiten og spurte om han kunne se hvordan så såret ut og om jeg kunne reise hjem. Han så på såret og den så greit ut, og det ble fortalt fra ham at operasjonen gikk veldig fint, at jeg hadde ingen arrvev , at han hadde gjort god jobb og brukte god tid på alt derfor gikk det 4 timer på dette operasjonen,at jeg mistet veldig lite blod 500 ml,og det var ikke noe problem for meg og få en til om 2 år hehhehe,jeg sa at jeg var ferdig med og føde og ville ikke føde mer heheh . Veldig grei og kjekk heheh lege.

Alt gikk fint og jeg er mer enn fornøyd:) planlagt keisersnitt var for meg fantastisk opplevelse ,fantastisk opplevelse enn jeg hadde forventet,selv om jeg hadde vært veldig redd og fryktet det verste.

så til alle dere ,selv om man er redd så kommer det nok til og gå bra,man må bare si det til seg selv ,selv om det er ikke lett.

Ønsker dere alle lykke lykke til med keisersnitt:) masse klemmer fra meg :))))))))))))))))))))999999

Fortsetter under...

Så flott å høre - gratulerer!!

Jeg er midt i valgets kvaler.. Har fått beskjed at jeg kan velge mellom å bli satt i gang og vanlig fødsel. Hva ville du ha valgt? Har født "normalt" 2 ganger før, men aldri hatt KS.

Uansett kos deg med lillegullet ditt!

om du er lei av og vente så ville jeg valgt og bli satt i gang,men vanlig fødsel har alltid vært ønsken min selv om det ikke gikk an. Så jeg ville valgt vanlig fødsel,mye bedre enn ks,fordi det tar tid til du kommer deg og selve såret innvendig gror jo ikke med engang. Men som sakt det er jo du som bestemmer og hva du føler mest for ???

Husk at i vanlig fødsel jobber du med smerter i første omgang,mens med keisersnitt får du smertene etterpå og kanskje og etterier,men etterier får du jo uansett om du har født normalt eller på ks.

lykke til med valget og fødselen:)

det blir deilig og bli ferdig med alt det og sitte med babyen i armene:)

kan jeg få spørre hvor du tok ks, altså hva sykehus?

jeg har blitt operert i magen før. i spania, derfor jeg lurer. siden din lege var spansk. hehe.

av en eller annen grunn stoler jeg etter det mer på spanske leger, siden de reddet livet mitt den gangen, noe de ikke ville klart i norge.

ja de hadde god tid,og derfor brukte de 4 timer på meg. først brukte de 1 time for og forbrede meg til operasjonen,og selve åpningen av magen tok det 1/2 time,og etterpå 2 timer til vasking av innvendig og lukking . det var planlagt keisersnitt og de sa til meg på forhånd at de kommer til og bruke god tid til alt. så derfor :)

Annonse

hei!

dette var på Haukeland sykehus i Bergen.

Det er første gang jeg har opplevd at legen som har operert meg kommer på visiten etter noe timer keisersnitt har blitt utført. Men det er sikkert noe med at han tar ansvar siden han er utlandsk lege. og litt av en flørtepus var han også hehe:) snakket om alt med meg ikke bare selve operasjonen. Men slik er det med utlandske folk,veldig åpne folk og liker og kommunisere ,sånn som meg. Selv om jeg har bodd her i 18 år.

forstår deg godt at du stoler mer på en utlandslege enn en norsk ,når de har reddet livet ditt. Det er sånn det er , utlandske leger står for det de har gjordt mens norske leger treffer du aldri,det står bare i papirer hvem som har operert deg og det er alt. Man treffer dem sjelden,vet ikke hvorfor er det sånn men slik er det. Jeg kan ikke uttale meg heller og si at nNorge har ikke flinke leger fordi det har vi nok,men synest de er litt for fiffete og treffe dem.

hei og gratulerer!

mener du seriøst at de brukte så lang tid?? jeg var inne på operasjonsstua kl 8.05 og ble trillet inn på oppvåkninga kl 9.15! tok vel en halvtimes tid med forberedelser, 5 min fra første snitt til gutten var ute, og resten av tiden var til vasking og "sammenlapping"/stifting..

Jeg er også veldig overrasket over det... Mitt tok 12 minutter!! Fra begynnelse til slutt! Det var akutt, men de hadde god tid (ingen fare for liv for hverken mor eller barn der og da), så det ble utført på samme måte som et planlagt snitt rent operasjonsmessig. Det skal sies at gynekologen var ekstremt flink og svært erfaren. Det var flere som kommenterte det i etterkant.

Det er INGEN fordel at operasjonen tar lang tid, ikke på noe vis. Men det er jo bra at alt gikk fint likevel. Kos deg med den lille!

jeg kom jo kl.07.30 på barsel,og ble tryllet opp på operasjonssalen kl.07.45 ,kom inn i operasjonssalen kl.08.00 og ble ikke tryllet på overvåkingen før kl .11.00 var. vet ikke hvorfor de brukte så langt tid,men jeg fikk bare beskjed dagen før at de skal bruke god tid. Legen kom ikke før kl.08.45 så .

søren også, jeg flyttet akkurat fra bergen. ellers kunne det jo være jeg fikk han jeg også. hmmm.

ja, er nok mange flinke norske lege også, det tviler jeg ikke på, men de fleste tror nok de er værdensmestre. sånn som nordmenn flest. hehe.

men når man er lege kan jo det være litt "farligere".

hehe, han legen jeg hadde i spania var å "flørtete" jeg var jo 13 år, så begrenset hvor masse han direkte flørtet med meg.

men han hadde en sønn som var 15 som jeg kunne få når jeg var 18 osv osv. hehe. er jo litt gøy da.

Annonse

synd det var at du flyttet. Men det som overaska meg var det at han kom på visit til meg og snakket om alt ikke bare operasjonen som han hadde utført. har aldri sett kirurgen før når jeg tok de to keisersnitt før på kk. Synest det er veldig trygende at legen stiller opp for jobben som ble utført og ikke bare forsvinner etter operasjonen. Jeg var så heldig at jeg både hilste på han spanske legen før han begynte på jobben og at jeg kommuniserte underveis med ham og. Selv om jeg kjente ikke så mye når han og operasjonssykepleier hold på der nede.

Jeg synest at han var en fantastisk lege og snakke med:))))

og dette kommer jeg til og huske godt som en god minne fra planlagt keisernitt:))))

hehe, ja tror nok spanske leger her det som standard.

legen min i spania kom i vær dag mens jeg var innlagt.

passet på alt fra at jeg "trente" til at jeg spiste riktig osv. utrolig betryggende som du sier.

at de liksom sjekker at de har gjort en ordentlig jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...