Gå til innhold

Angående ringe inn mensen?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er systemet så uforutsigbart?????man vet jo ikke om man har plass før man ringer inn mensen....det vil jo si at jeg ikke vet når vi får hjelp da og om det i det hele tatt er plass før jul....

dere som sier dere skal ha forsøk nr2 osv i oktober eller november...hvordan vet dere at dere får hjelp da??blitt lovt det eller håper på plass...synes det burde vært slik at jeg kan si fra allerede nå når neste mensen kommer slik at det kan holdes av plass...sliter veldig på meg psykisk å ikke kunne ha en dato å forholde seg til....

andre som har svar eller tanker rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Jeg skal ha uttak og forhåpentligvis innsett i oktober. Grunnen til at jeg vet det er at jeg har begynt på spray nå. Skal gå på den i 4 uker før jeg begynner med sprøyter, derfor vet jeg at jeg skal ha forsøket i oktober.

Sant at det skulle vært mulig å fått holdt av plass, men samtidig så er det ikke alle som har helt regelmessig mens så det er vanskelig å forutse. Samtidig så er det noen som blir gravide på egenhånd, mens noen også hopper av karusellen underveis. Er ikke så veldig forutsigbart noe i denne prosessen.

Er veldig slitsomt, men tror ikke det hadde vært mulig å få det til så mye bedre desverre :-(

Skrevet

jo viss de hadde holdt av plass til en bestemt mengde par i f.eks. semptember...så hadde vi heller ringt inn å meldt avbud og gitt plassen til noen ansdre dersom vi ble gravide på egen hånd eller av andre årsaker ikke ville ha plassen...

kan jeg spørre om hvorfor du skal gå på spray i hele 4 uker???

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Hvorfor vet jeg ikke... jeg ringte inn mensen og fikk papirene i posten. Vet ikke om det er pga blodprøvene eller om det kanskje er for at det skal passe bedre inn i planene deres?

Det er jo kanskje en måte å få planlagt bedre tidspunktene? Kanskje det er svaret på det du i utganspunktet søkte.....

Hvor hører du til igjen?

Selv er jeg på Ullevål.

Skrevet

ble bare litt overansket...er bare lenge å vente dersom jeg også skal gå 4 uker på spray....etter å først vente på ny mensen...så er det vel 20 dager å vente til man skal STARTE på spray???

Har ikke fått brevet enda jeg...

Holder til v/ST.Olavs jeg

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Man venter ca 20 dager ja fra man ringer inn mensen. Tidligere har jeg sprayet 3 uker før jeg har startet med sprøyter. Men har også lest om ei som skal gå på spray i 6 uker før sprøytestart.

Tar lang tid ja :-(

Skrevet

huff....ja leenge.

vurderer å likevel takke ja til kikhulsoperasjon før ivf....

Skrevet

Venting må man nok bare venne seg til i dette gamet. St.Olavs har alltid hatt denne praksisen når det gjelder å ringe inn. De har plass til en viss mengde par pr uke og så er det første mann å ringe. De vil ikke at du skal ringe før du har fått mens fordi de må en eksakt dato og regne ut fra. Skjønner at du gjerne vil ha en dato, problemet er bare at selv om du har regelsmessig mens kan det fort variere med en dag eller to, spesielt når du gjerne vil ha den. Når det gjelder spray så er 3-4 uker helt normalt, man sprayer jo helt frem til man skal sette eggløsnings sprøyten.

Lykke til og håper tiden går fort for deg.

Skrevet

ja om den varierer med 1-2 dager så er vel det ikke noe problem..dersom man har mensen i helgen må man jo vente til mandagen med å ringe inn da også...

vet jo aldri når man kår hjelp da før mansdagen...

Skrevet

De MÅ vite den eksakte datoen når mens kom for å sette opp behandlings opplegget. Mye medisiner som skal organiseres og flere timer som må passe. Spiller ingen roller om du ringer samme dagen som du får den, bare du vet datoen, har tatt blodprøvene og at de rekker å sende deg resepter/medisiner.

Skjønner at dette er frustrerende, vært ganske frustrert og utålmodig selv. Men sånn er nå denne prosessen og det er bare å smøre seg tålmodighet.

Skrevet

Ved Ullevål er det vanlig å spraye 3-4 uker før man begynner med sprøyter, så totalt sett blir sprayperioden der ofte 4,5-5,5 uker.

Ved det ene forsøket jeg hadde sprayet jeg i 5 uker før sprøytestart, det var pga timing ift påskeferie.

En viktig grunn til at det sprayes så lenge ved noen av klinikkene er rett og slett at det er et viktig verktøy i planleggingen deres (mhp tidsskjemaet) :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...