Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Heh... Jeg er litt usikker nå , og føler ikke jeg finner nok info. Dette er min første og jeg kunne ikke vært grønnere på området. Jeg har endelig kommet frem til en vogn; Emmaljunga City Cross, med citybag. (Men så i brosjyra til Barnevognhuset RUDO, der hadde de en "City Cross Duo Kombivogn" men vi kunne ikke skjønne hva som var forskjellen fra denne til City Cross med Citybag??) Men egentlig lurer på jeg hva som er forskjellen mellom DUO og KOMBI-vogner? Spørsmål 2 er egentlig.... - Jeg får desemberbaby - hva skal jeg ha oppi? Voksibpose? Skinn? Sau? Skal samtidig ungen ha på seg noe bobledress lignende saker? Ææææ.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Hovedforskjellen mellom duo og kombivogner er at duo har separat bagdel og sportsdel. I en kombivogn setter man bagen oppi sportsdelen. Jeg ser fra tid til annen at begreper duo kombivogn blir brukt, og skjønner ikke helt vitsen. Men det som stort sett menes da er kombivogn. Når jeg nå var inne på Rudo ser jeg at det er kombinasjonen med Citybag de mener. Jaja, jeg ville kalt det bare duovogn. Så som du ser er det ikke helt til å bli klok på. Jeg fikk januarbaby og i begynnelsen hadde jeg min egen gamle saueskinnspose i vognen, på seg hadde han som oftest en lett vattert dress, uten alt for mye klær under dressen(body og bukse), Og ofte hadde jeg en dyne oppå for å lune litt. Når det ble mildere i været hadde jeg skinnposen eller lammeskinn med dyne. Varierte også påkledningen etter været, men dette ser du nok når den tid kommer. Det viktigste er uansett å ikke kle på for mye, de har mer ubehag ved å ha det for varmt enn for kaldt. Tror det er sjelden en baby blir kledt for lite på.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Ikke så grønn lenger, TUuuuuuusen takk her ble vi litt klokere:)
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Bare hyggelig å være til hjelp. Hvis du leser litt lenger nede her er det et innlegg om hvilken pose man kan ha i Citybag. Du kan jo se på det innlegget og få litt tips der.
Tremo Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 Ser du har fått en del greie svar, men tenkte jeg skulle nevne rådet jordmor gav meg da jeg fikk min første i november 2004. Jeg skulle kle på babyen litt mer enn det jeg selv hadde på meg i forhold til været. Den ligger jo stille, mens jeg beveger meg. Godt råd, synes nå jeg:) Problemet med babyer om viteren i Norge er skjeldent at de fryser, heller det motsatte
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #6 Skrevet 3. september 2009 Kanskje greit det,for jeg kler aldri på meg så jeg er god og varm ;p Lest at man skal sjekke nakken om den er v arm eller ikke TAKK! MEN! EMMALJUNGA CITY CROSS MED CITYBAG, begynte å lure på noe idag; Hvordan er det å ta ut bagen for sånn, bruk inne feks? Ikke det viktigste for meg men kom på det og må spørre:P
:)novemberbarn:) Skrevet 9. september 2009 #7 Skrevet 9. september 2009 Jeg har valgt en kombivogn, fordi jeg er avhengig å ta med bagen inn i leiligheten og synes det er greit å bare ta med bagen når vi skal bort. Har termin i november og har derfor kjøpt en voksipose. Da trenger du verken å ha saueskinn under eller noe ullklær på ungen, kun vanlige klær og en lue. Posen har en ulldyne som kan renses. Posen er god og varm og tåler mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå