Gå til innhold

Har noen spm jeg håper dere kan svare på=) (dere som har hatt ass.bef)

Anbefalte innlegg

Så jeg kjører igang..

dere som har vært igjennom ass.befruktning, hvilken spm stiller de på denne for samtalen?

Jeg har lest noen kriterier som står bla. at du må ha en BMI under 35, gift/samboer i 2 år, og stabil økonomi. Fikk dere spm om økonomi?

Jeg har rehabiliteringspenger, får 8 500 i mnd netto,og lurer på om dette har noe å si? inntekten er jo stabil, men om jeg er nødt til å gå i jobb i tillegg?

Samboer har dagpenger, netto 12 000. ikke jobb. Måtte slutte pga kyssesyken for 1 år siden.

Også over til et annet spm: svigerforeldrene mine er kristne, så snakker liksom ikke om sex, og det som følger med. vi bor i 2 mannsbolig med dem, så hadde vært fint å innvolvert de litt ang ass.bef når den tid kommer.

samboer har jo en søster som har en liten en på 1 år, og det er så trist når svigermor bare maser i vei om det barnet, for meg og samboeren prøver jo så godt vi kan å få det til også..

Har liksom lyst at hun skal vite, men vet ikke hvordan jeg skal si det, eller om jeg skal tørre å si det. hva er deres meninger?

Er kjempe takknemlig hvis dere svarer:) Klem fra meg!

Fortsetter under...

vi fikk ikke noe spm angående økonomi....bare info om hva det koster å motta behandling.

angående svigers...du må si det du føler for....vi har valgt å si det til mange nettopp fordi jeg er dritt lei av alles snakk om å vente barn...bruker å si at det er ikke bare å bestille en baby shu...dersom de spørr mere svarer jeg...da er det ganske inlysende at vi prøver liksom...

Hei :)

Vi fortalte det ikke til noen da vi hadde første forsøk. Var slitsomt psykisk å ikke kunne snakke med de nærmeste om noe som er så viktig for oss. Dessuten har flere av søsknene mine tulla mye med om vi ikke skal få barn og sånn, så det var godt å stoppe kjeften på dem =P De ble veldig ydmyke og omteksomme da de fikk vite hva vi holdt på med. Nå skal vi snart ha vårt andre forsøk, og foreldrene, søsknene og noen nære venner og kolleger vet hva vi skal igjennom. Veldig godt og trygt!

Skjønte ikke helt hvorfor dere ikke kan snakke med dem fordi de er kristne?! Både vi og familien min er det, og det trenger da ikke ha noe å si for om man kan snakke om disse tingene! Sorry, men ble en smule provosert :P Er så mange fordommer ut og går.. Skulle av og til tro at kristne eller folk med andre religioner var aliens =P Mamma og pappa syntes i hvert fall det var hyggelig at vi ville dele opplevelsen med dem, og de har ikke vært negative på noen måte. Dessuten kan man jo være heldig å få litt økonomisk støtte også, dersom foreldrene kjenner til det en holder på med.

Masse lykke til, uansett hva dere velger, men ikke vær redd for å fortelle, dersom det er dette dere ønsker!

Tusen takk for svar. Ja, samboer tørr jo aldri å spørre om hva foreldrene jobbet med engang før han ble født. Moren er 60 og faren snart 80, og derfor hadde det jo vært normalt å snakket litt om dette.

Jeg vet jo at samboeren har kun 1 søster, og hun er 7 år eldre enn han. jeg spurte moren forsiktig om de brukte lang tid på å få henne.( fordi det kanskje kan være en grunn til at samboer har dårlig sædkvalitet,kan jo være arvelig.) Men da begynte moren å snakke om at fødselen hun hadde med samboeren min var helt OK. hallo?! var ikke det jeg spurte om.

Jeg kommer fra en familie det vi kanskje er ALTFOR åpne igjen, ikke bra det heller når moren min vet akkurat når jeg har mensen og ikke, men flyttet jo ut derfra for noen år siden.

Men skulle gjerne ha snakket om dette, men de er gamle kristne, og snakker ikke om sex, eller at samboeren har en fetter som er homo. skikkelig tabu tabu. Men når den tid kommer(og den VIL komme(= ) så tror jeg bare jeg spør svigermor om hun kan sitte seg ned med boret og si at meg og samboer skal gjennomgå dette og det hadde vært fint å fått litt støtte el noe sånt.

samboeren vil helst aldri si noen ting om noe:P Men jeg er mer den at hvis jeg har det vanskelig, så vil jeg snakke med noen som er eldre enn meg, eller har gjennomgått det samme. for er ikke alltid jeg kan få den trøsten jeg trenger hos bare han.

Annonse

har kraftig beinbyggning så jeg har hørt du kan veie ca 5 kilo mer da, men har en bmi på 29 og noe, så får bare være forsiktig og ikke gå mer opp i vekt, det er vanskelig, men hva gjør man ikke for et lite nurk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...