enogtoogtreogfire Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Har ei lita tulle, tvilling, på9 mnd. nå. Ble født tre uker før tiden. Sliter for tiden med at hun ikke kommer seg fremover, hverken åling eller krabbing. Her går det bare bakover, eller hun ruller rundt ( bruker imidlertid ikke rulling over lengre avstander, altså istdenfor åling som jeg ser noen gjør). Er hun ikke veldig sen nå med ålingen/krabbingen. Sutrer mye på gulvet og vil helst til mamma/ bli bært eller stå. Noen tips/ideer.
Mamman til M&E Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Slapp av, det kommer. Min første ålte først da han var litt over 9 mnd., satt seg opp da han var 11 mnd kraup først da han var 12 mnd og gikk da han var 16 mnd. Litt treig ja men i dag er han en meget motorisk flink gutt på 2 1/2 år :-) Plutselig så finner hun ut av det.
enogtoogtreogfire Skrevet 3. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2009 Dytter litt jeg :0)
Katsi Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 Barn er veldig forskjellige, kan godt være det er sent men det er helt normalt å være litt treg også Jenta mi er født 5 uker før tiden og er nå 9 mnd. Hun krabber ikke men har akkurat begynt å åle seg fremover. Hs sa at i forhold til utvikling kom hun til å henge etter de første 6 mnd men at det kom til å jevne seg ut etter det. Nå er hun fremdeles sen men tror ikke det har noe med at hun er fortidlig født, hun bare er litt treg av seg;) Da vi var på 8 mnd kontrollen hadde hun ikke begynt å åle seg men hs var fornøyd med utviklingen.
Frk. uflaks Skrevet 3. september 2009 #5 Skrevet 3. september 2009 Min lillegutt har enda ikke begynt å krabbe han hellr, er 9mnd men han åler seg bakover. blir fort lei av å igge på gulvet han også. Krabbinga kommer nok når de er klar for det:)
SannaMor Skrevet 3. september 2009 #6 Skrevet 3. september 2009 Jeg fikk beskjed av manuell terapaut at gjennomsnittet for krabbestart var 9-10 måneder!
Nagilimia Skrevet 3. september 2009 #7 Skrevet 3. september 2009 Min er snart 19 mnd og ikke i nærheten av å krype/krabbe og tar det hele med ro. Det kommer når det kommer. Har han blitt over 10 mnd da kansje jeg spør etter tips
Lemonia Skrevet 3. september 2009 #8 Skrevet 3. september 2009 Nei, hun er ikke sent ute. Gjennomsnittet er vel rundt 9-10 mnd, men for at det skal være gjennomsnittet må nødvendigvis noen begynne tidligere og andre sene. Om et par ser du ikke forskjell på de som krabbe ved 6 mnd og de som krabbet ved 12. :-)
AO3 Skrevet 3. september 2009 #9 Skrevet 3. september 2009 Knerten min lærte å krabbe da han var ni mnd og en uke gammel. Plutselig en dag knekte han koden - det var fra en dag til neste. Utviklingen går i rykk og napp! Jeg lurte på om han var sent ute, men helsesøster sa til meg at barn burde ha lært å krabbe innen de var 10-11 måneder gamle. Barn er forskjellige - du vil tidsnok oppleve at du lengter litt tilbake til den tiden hvor du faktisk VISSTE hvor du hadde barnet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå