Gå til innhold

Ivf- gravid og badekar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener jeg har hørt noe om at en ikke skal ta karbad eller gå i basseng når en har blitt gravid med IVF?

Men på sykehuset sier de jo at jeg nå skal leve som normalt..

Hmm noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke forstå at det har noe å si. Så lenge svangerskapet er normalt, så er det jo normalt...

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Det er når du er i rugeperioden det, men så fremt du ikke har blødninger i svangerskapet er det ikke noe problem med basseng og karbad :-)

Skrevet

Forstår jeg det som at en ikke skal bade i offentlig basseng før rugeperioden er over? Altså når testresultatet er klart?

Skrevet

Takk for oppklaring:-)

Då blir det badekar imorgen:-) Hvis eg klare holde meg våken:)

Lykke til til dere alle

Skrevet

Har hørt at man ikke skal bade de 4 siste ukene i svangerskapet, uansett befruktnings måte.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Det har vel med at man skal være sikker på at det er tett oppi der, hvis du skjønner hva jeg mener.

Fare for infeksjon som er grunnen. Er i alle fall det jeg har blitt fortalt. Jeg som hadde blødninger fra rugedag 10 tom 7+4 fikk beskjed (når jeg spurte) om at jeg ikke måtte bade før jeg var ferdig med blødninger.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om ikke å bade de tre første månedene av svangerskapet da jeg var på første ultralyden på riksen.... Tror det er pga infeksjonsfare... Jeg er tvilling-gravid, men aner ikke om det hadde noe si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...