Gå til innhold

Når skal dere fortelle det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Vi valgte å fortelle det tidlig.. Og det ble vel veldig tidlig også :P

Testet positiv igår morgens og vi fortalte det til foreldrene våre idag.

Vi venter nr 2 nå, og synes ikke det gjorde noe å si det så tidlig. :)

Sist jeg var gravid så viste jeg det ikke før jeg var 2 mnd på vei. Og det gikk vel gjerne en mnd til før vi fortalte det.

Skrevet

av egne erfaringer ville jeg ventet til nermere 12 uker, ettersom at det er en viss risk i løpe av disseukene. Har selv fortalt det tidlig, og mistet da et par uker ettepå.. nå er jeg redd jeg har mistet igjen. kan jo være noe gal med meg kanskje. I

følge legen min er det myyyye større sjange for at det går bra enn ikke, så masse lykke til damer!!!;);)

Skrevet

Trist å høre at du har mistet.. håper ikke det skjer igjen..

Ja jeg vet jo at det er mye som kan skje disse ukene, men jeg var så glad at jeg klarte ikke vente. Har prøvd i et år nå, og endelig klaffet det :))

Krysser fingrene for at det går bra med oss alle :)

Skrevet

gratulerer så mye:) Det går sikkert kjempebra!!! Da skjønner jeg godt at dere ville dele den gledelige nyheten så fort som mulig:)

Skrevet

Har fortalt det til mamma, lillebror og til en god venninne, og til bf. såklart. Men resten får vente noen uker til iallfall;)

(er rundt 6 uker på vei)

Skrevet

Jeg venter til uke 10 med å fortelle familien, resten får vite det etterhvert.

Vet det finnes en risiko for å miste, men om jeg gjør det, så vil jeg at folk skal være klar over det også.....

Skrevet

Jeg skal også vente til ca 10 uker med å fortelle familien, men vet ikke om det går etter planen, synes faktisk det allerede har begynt å synes, er 6 uker på vei nå med nummer 2... Det store dilemmaet er når jeg skal fortelle det på jobben? Hva synes dere? har en jobb der jeg står , løfter og bærer hele dagen, så er nervøs for hvor lenge jeg kan holde på. Er så forsiktig jeg kan nå da...

Skrevet

Vi har fortalt det til et vennepar, sjefen min (pga forhold på jobben) og en kollega. Vil gjerne vente litt til med å fortelle det til familie. Av en eller annen grunn har jeg høyere terskel for å fortelle det til familie enn til venner... I tillegg kom det tvillinger på hans side i helga, så jeg vil gjerne la dem få ha den gleden og oppmerksomheten en stund før vi buser ut med vår nyhet :)

Vil gjerne bekrefte at alt ser greit ut med en ul før vi forteller. Men planen er klar, vet akkurat hvordan jeg skal si det. *gleder meg*

Skrevet

Denne gangen har vi bestemt oss for å ikke fortelle det før jeg er fire måneder på vei. Har planer om å kopiere opp ultralydbildet (vi forhåpentligvis tar i desember en gang), skrive på en liten hilsen og pakke det inn til den nærmeste familien. Så dette blir årets julegave :-)

Skal love dere at de kommer til å få sjokk hehe. Og de vil garantert ikke se noe på meg før den tid pga at jeg har noen ekstra kilo å drasse på. Forrige gang jeg var gravid så folk det ikke før jeg var nærmere 6 mnd. Men da fortalte vi det dagen etter jeg testet positivt (5 uker på vei)

Skrevet

Jeg måtte fortelle det til søstera mi ganske med en gang fordi jeg trengte noen å snakke med fordi jeg var usikker. Mamma fikk vite det en uke etterpå. Pappa fikk vite det igår og da fikk også sjefen og huseieren vite det fordi det er mye praktisk som skal ordnes opp i. Men venner og resten av familien skal ikke få vite noe før jeg har kommet over 12 uker. Jeg er nå i uke 8 og synes det er sykt lenge å holde seg, men jeg er veldig overtroisk så jeg gjør alle sånne ulogiske ting for å ikke jinxe.

Skrevet

Søsteren min som jeg har et veldig nært forhold til fikk vite det etter 6 uker, resten av vår nærmeste familie fikk vite det etter at vi hadde vært på ultralyd i uke 9, og resten inkludert arbeidsgiver har fått vite det i dag (11+5) etter ny ultralyd hvor vi så en kjempeaktiv krabat hvor alt så bra ut. Det er deilig å kunne dele det med alle, for vi er så glade for at vi skal ha en til. Heldige oss!

Skrevet

Våre nærmeste venner fikk vite det bare noen dager etter testen, men de holder det også hemelig. Barna mine og familien får ikke vite det før ca 15 - 16 uker denne gangen, pga vi må varsle vordende farmor først, og det må mannen nesten gjøre personlig siden det blir hennes første barnebarn. Men han er bortreist på jobb. Han kommer hjem når jeg er 15 uker på vei, og er vi uheldige da går det noen uker før vi får tak i henne ogsåp :-S Slitsomt. Min familie får vite det med en gang farmora er informert. Men ideelt sett hadde vi sagt det etter 12 - 13 uker. Jentene mine er ikke gamle nok til å forstå en evt spontanabort.

Skrevet

Vi skal også vente med å fortelle det til etter ordinær UL hvis det er mulig. Forledrene mine vet det pga omstendigheter i starten når vi fant det ut. Jeg håper vi får vite kjønn og da skal vi sende beskjed rundt til venner og familie: "Alle gode ting er tre. I april kommer en liten gutt/ eller vår tredje jente. Vi har vært på UL i dag og alt ser bra ut." Vi har to jenter fra før og den minste er bl.a. 1 år nå til uka. Så vi trenger litt tid på å komme oss videre før vi vil dele dette med andre. Har vært tidlig ute med de to andre, så denne gangen har jeg lyst til å se hvordan det er å vente.:) Ventetiden for andre blir i alle fall mye kortere.

Skrevet

Vi fortalte det til nærmeste familie med en gang.

Vi har prøvd i over 4,5 år å bli gravide og har vært gjennom prøverør. Familien har vært med gjennom flere nedturer, og for oss var det helt riktig å dele gleden også, dessuten - dersom det skulle gå galt, så trenger vi familien til støtte og trøst, men det skal selvfølgelig ikke gå galt! :o)

Venner og jobb kommer vi ikke å fortelle noe til før magen avslører meg :o)

Skrevet

Jeg stilte meg selv spørsmålet, om hvem jeg ville skulle vite det om noe gikk galt. De jeg vet vil være en støtte uansett hva som skjer. Jeg fortalte så disse personene at jeg er gravid. De andre får vente til trinn 2=)

Skrevet

Neste gang vil vi vente til 12 uker med å fortelle.. fortalte for tidlig sist gang, alle ble så glade over nyheten, la store planer..uka etter mistet vi og det var forferdelig å måtte fortelle den triste nyheten da..

Skrevet

Hehe, er ikke så spennende altså. Jeg skriver blogg i datteren min sitt navn, har gjort det siden hun var 4 mnd, nå er hun 12 mnd. Der er familien stadig inne og leser om hva som skjer siden vi bor så langt fra alle sammen. Nå har jeg kjøpt en body der det står: "Jeg skal bli storesøster!"Jeg tenkte å ta et bilde av henne i den og legge inn på bloggen. Så sender jeg en sms til alle om at de må sjekke bloggen så fort som mulig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...