Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 dattera mi på 8 mnd, sutrer å skriker mye. har nett startet i bhg å får høre hvor en stor engel hun har vært der, men bare skriker når vi er hjemme. helde på med desse tennene då. så e da vel mykje ny tilvenning. så vil ho ikkje legge seg om kvelden. får ho ikkje t å ta kveld før rundt ti, halv elleve. å ho så til vanlig alltid har vært solståla vår. pluss ho har fått heilt middagsnekt. har ikkje spist middag på ca 2 uker nå. verken mat eller melk.. noen som har tips? til hva jeg kan gjøre for henne.?
bønni Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Kose kose kose kose og kose med henne :-) Det må være kjemperart for en liten tass å være i barnehagen og så plutselig være mye mindre sammen med mamma enn før. Jeg har begynt å jobbe igjen - gradert permisjon, så jeg starter mykt, og gutten på 10 mndr er halve dagen hjemme sammen med pappan. Til tross for at han er i kjente omgivelser med kjent og kjær person så merker jeg at han er mer oppmerksomhetskrevende overfor meg når jeg kommer hjem. Så jeg prøver å kose masse... tar meg en ettermiddagslur sammen med ham, tilbyr litt ekstra amming, leser avisa på gulvet mens han kravler rundt og over meg..... og regner med at han venner seg til nye omsorgspersoner litt etter litt. Jeg synes også det virker som han er blid og fornøyd sammen med andre, men det er til matmormamma at han kan komme med all sin klage og "bryte litt sammen" etter en dag :-) Så flott at jenta trives i barnehagen! For det gjør hun jo når de forteller hun er blid og fornøyd der - de kan jo ikke spille skuespill de små ;-) Da går det seg sikkert til hjemme også etterhvert, solstråla dukker nok snart opp igjen.
Gjest yrild Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Kos og bæring :-) Nærhet, nærhet, nærhet!! Jeg begynte å jobbe en ettermiddag, to kvelder (ikke der til legging) og en full dag nå i midten av august. Har merket det på både søvn, måltider etc... i dag når jeg kom hjem (hadde da vært borte 5 1/2 timer) hulkgråt lillemann (heldigvis bare gjort det i 5 minutter, men allikevel), men sluttet med en gang jeg fikk ham i armene mine... morshjertet blødde!! Han er jo med Pappaen sin som han kjenner veldig godt (har vært mye hjemme i lillemanns våkentid og jobbet mer kveld), men det er jo meg han er vant til at alltid er der og så er jo puppen borte også... Ofte er det sånn at når Pappaen kommer hjem fra jobb ler lillemann og koser seg sånn med at Pappa er der, imens når jeg kommer hjem begynner han å hyle helt til jeg holder ham tett inntil meg... Gi lille gullet ditt masse nærhet og snakk til henne (selvom hun ikke forstår) og si at du er glad i henne, men at du må jobbe for det :-)
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 3. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2009 hehe=) jada ho trives i bhg, va så lett å ha med å gjøre sa de, så trengte ikke ne særlig tilvenning, var der med ho fram til ti den første dagen, etter det så har jeg bare levert og hentet, er nok litt mammakos ho vil ha, for jeg leverer ho i bhg i 9 tida, så går eg selv på jobb kl 12, får fri fra halv 3 til halv 4 så eg får hentet ho å levert ho til sambo når han kommer fra jobb, så er det tilbake på jobb på meg fram til kl halv 8. så ho ser meg ikkje så masse på dagen noen dager, men i går så fikk ho masse oppmerksomhet og kos å sovna kjempefint å sov hele natta=)(endelig en hel natts søvn) i sommer var ho jo våken til rundt 9 tida så er nok ikke lett å plutselig legge seg halv 8 da.. takk for godt råd=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå