*shehasmyheart* Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Etter å ha lest litt rundt på infosider om å bli gravid. Både her og andre steder. Så ser jeg at det lønner deg seg å ha sex 2-3 dager FØR eggløsning! Noen sider sex helt fra siste blødningsdag! Jeg har trodd (jeg tror og tenker mye da, hver pp;)) at det var best i det el-testen var positiv jeg! Men ok, da vet jeg jo det. Står jammen mange tips rundt forbi. Denne pp begynte ihvertfall litt tidligere enn før ;D Måtte bare si det til noen. Og da var dere de mest naturlige å si det til;)
-68mamma Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 De to gynekologene jeg har gått til, har begge sagt at man bør ha sex annenhver dag fra dag 7-8 og utover hele syklusen til neste blødning kommer. Dersom man bare har sex rundt EL-tider risikerer man å gå glipp av egget.
*shehasmyheart* Skrevet 2. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2009 Aha! Så en bør starte litt tidligere altså Her har vi begynt på dag 8 denne pp. Takknemlig for svar:) En lærer hele livet igjennom:)
-68mamma Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Litt enkel logikk også da :-) Hvis man står ved veien HVER dag - så vil man ikke miste den bussen som kjører forbi en gang i måneden - selv om man ikke vet akkurat når den kommer forbi.
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Joda, jeg har også hørt det med at man skal begynne før EL. Slik at soldatene ligge klare til å kaste seg over egget. Svømmeturen kan jo ta sin tid og egget lever ikke alltid særlig lenge, så det er bare å peise på! :-D
mammantilT&I Skrevet 2. september 2009 #7 Skrevet 2. september 2009 setter alle kluter til på at denne teorien stemmer denne pp. mannen måtte nemlig på jobbreiser 2 dager før forventet EL så jeg håper svømmerne lå parate til å ta imot egget når det slapp;) IKM på torsdag så det vil tiden vise om teorien holdt;)
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 2. september 2009 #8 Skrevet 2. september 2009 God informasjon mottas med takk:))) Da er det bare og begynne kanskje noe dager før, denne pp hadde vi mest kos rundt de dagen jeg hadde utslag på EL-testen, prøve litt nytt neste pp:) Takker og bukker:)
Sana og lillemann Skrevet 2. september 2009 #9 Skrevet 2. september 2009 Men kommer ikke el 24-48timer ETTER positv el-test da? Dvs at dersom du har sex når el-testen slår ut så har du sex før el? Men har også lest at man er fruktbar 4-5 dager før el og 1 dag etter.
sunshine89-septemberbaby <3 Skrevet 2. september 2009 #10 Skrevet 2. september 2009 Hmm, fikk positiv EL-test nå. Har vel sjanse for å "rekke egget" da?? Hvsi ikke er vel ikke de el-testene noe vits i!? Håper det ikke er for sent da, hadde jo sex i går og skal ha noen dager nå.. Har ikke fått positive tester tidligere denne mnd, og siden jeg har skikkelig uregelmessig nå så kan jeg jo allldri vite. Har tatt test idag pga at jeg trodde jeg hadde el-slim jeg, og den var super-positiv! Blir jo moro å se nå da, men får jo håpe det holder om vi har sex fra nå og fremover noen dager. (har også annenhver dag cirka resten av mnd! krysser fingerene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå