Gå til innhold

mage vondt, luft og knip!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Er i uke 14 nå, plaget med magesmerter som luft og knip.

Blir ekstra ille etter at eg har spist!

Andre som er plaget med dette i svangerskapet, og kan komme med gode råd? dumt at luft skal sette en demper på kvardagen !!!

Skrevet

Hei ja, jeg har nok ikke noen gode råd å gi, men kjente meg igjen i det du skrev. 4 grav, min, men ikke hatt slik før.. veldig plagsomt og for meg kommer det veldig akutt og ganske "vondt".. Oftest morgen og kveld..Er og i uke 14.. Hatt det siste uken..

Skrevet

Jeg er akkurat 21 uker idag, og har masse luftsmerter. Mageknipe og følelsen av å ha "hold" selv om jeg ikke beveger meg. Jeg spurte legen min på mandag om tips, for de er ganske så plagsomt,men hun hadde ikke noen råd.......så jeg er også veeeeeeldig keen på å høre om noen kan hjelpe oss.

Skrevet

Tenk på hva dere spiser.. Noen er ekstrafølsomme for melk og melkeprodukter når de er gravide, selv om de ikke er det ellers. Har selv opplevd dette.

Kaffe kan også gi mageknip. Ikke spis og drikk for fort.

Noen gravide tar jerntabl i tillegg, dette kan gi magebesvær, treg mage eller forstoppelse. Ellers kan graviditeten i seg selv være med på å gjøre magen treg, alt fordøyes mye seinere og kan gi ubehag.

Skrevet

Jeg har vært plaget med mye luft/oppblåst helt siden uke 6 ca.....Enkelte kvelder har det vært så ille at det rett og slett har vært vondt! Spurte søsteren min her om dagen om hun hadde noen råd på lur, hun hadde brukt Minifom kapsler som kjøpes reseptfritt på apoteket. Hun hadde god effekt av dem. Sjekket på felleskatalogen i går og man kan bruke det under graviditeten:-D Så i dag skal i hvertfall jeg på apoteket før jeg tar livet av den stakkars samboeren min med gass!!! Hahahaha...mye rart man skal plages med underveis ja:o)

Skrevet

Jeg er veldig plaget med dette.. har hatt god hjelp av å drikke 2 glass biola hver dag, -1 om morningen og 1 om kvelden. Ellers holder jeg meg unna kunstig søtning og rå løk, det er to verstinger her i gården:) Har hørt at andre har hatt god effekt av maltekstrakt, men har ikke prøvd dette selv...

Skrevet

Jeg drakk mye melk en stund for noen uker siden, hadde så lyst på det, og tenkte det var bra, for da fikk jeg i meg kalsium. Drikker ikke så mye melk til vanlig. Rundt denne tiden hadde jeg mye vondt i magen, så jeg prøvde å kutte ut melk, og er faktisk mye bedre nå. Spiser heller litt yoghurt for å få i meg kalsium. Selv om man ikke er direkte allergisk mot melk, så er det ganske tungt for fordøyelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...