Gå til innhold

jeg tror vi har klart det - helt på egen hånd!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Måtte bare fortelle dere dette. Har pcos og hatt flere runder med pergo uten hell. Fått henvisning til riksen for IVF, og vært på startsamtale der.

Men så i dag tok jeg en graviditetstest fordi jeg har følt meg litt rar i det siste, og den var positiv!!! Vært hos legen nå, enda en positiv test.

Det er bare helt utrolig siden jeg har veldig sjelden eggløsning, har ikke hatt en på nesten to år. Tør nesten ikke håpe at det er sant - hva tror dere???

Gladklem

Skrevet

Det er jo ikke noe å tro noe om - du er er gravid du !! :-)

En test slår ikke ut hvis du ikke er gravid :-)

Gratulerer så masse !

Fikk du vite hvor langt på vei du er ?

Skrevet

Hei mamma68 :-)

Ja, jeg er vel det - det føles bare for godt til å være sant etter at vi har prøvd så lenge. I og med at jeg ikke har så ofte mensen er der ikke så lett å vite hvor langt på vei jeg er. Men tror vel at det er ganske tidlig, kanskje en måneds tid, vet rett og slett ikke. Skal på riksen å ta ultralyd igjen, snart håper jeg. Tok en innvendig UL der for to uker siden, og da så de ikke noe til det, noe som jo må bety at det var veldig ferskt da.

Nå lurer jeg litt på om jeg burde si noe til mamma og pappa, jeg vet at mamma har vært så bekymret siden vi har forsøkt så lenge, men vil ikke at hun skal bli skuffet om noe skulle gå galt. Har noen erfaringer med dette - vil uansett ikke vente tre måneder med å si det til de nærmeste!!

Skrevet

Ville ikke sagt det til andre enn de aller nærmeste så tidlig, kun de som du ønsker skal kunne være der og støtte deg hvis det går galt (mannen og mamma høres lurt ut)

Jeg fortalte pappa det da jeg var 2 mndr på vei og mistet i uke 10 - han ble fullstendig knust og da jeg ble gravid igjen klarte han ikke glede seg over det før babyen var født...Han ble så skuffet stakkars.

Hvis jeg blir gravid nå, så vil jeg vente med å fortelle NOEN det (bare mannen selvsagt) før etter fostervannsprøve i uke 16. i tilfelle noe er galt.

Skrevet

Utrolig hyggelig og høre, det må man kunne kalle en skikkelig glad melding:)

Masse masse grattis og kos deg videre i rugeverden:))))

Skrevet

Gratulerer! Herlig med en gladhistorie!!! :-D

Ang det å si eller ikke si til andre at man er gravid. Da jeg var gravid 1. gang og mistet pga MA, så fortalte jeg om graviditeten ganske tidlig til en venninne og til søsteren min. Da jeg mistet, fortalte jeg det til alle nære venner og familien min. Da jeg ble gravid igjen, fortalte jeg det til flere venninner tidligere enn 3 mnd, fordi jeg følte at jeg trengte støtte og fordi det var godt at noen visste at jeg var utrolig spent på om det skulle gå bra, og det var godt at de jeg var sammen med visste sånn ca hvordan jeg hadde det.. Tror du ikke at du vi si det til foreldrene dine om det går galt uansett? Synes det er synd hvis din bekymring er om de blir skuffet, - hva med deg,da? Du vil trenge støtte.

Sorry, dette ble kanskje rotete, men håper du forstår hva jeg mener :-)

Lykke til!

Skrevet

Hei dere!

Tusen takk for svar. Jeg er helt enig med deg Miaxz i at det er fint si det til de nærmeste uansett. Vi var hjemme på middag og mamma og pappa i går sammen med søster og hennes mann. Da fortalte jeg det for det er ikke hver dag vis samles alle sammen. Det gikk veldig bra, og de ble selvsagt veldig glade. Men likevel må man jo være forbredt på at noe kan skje.

Gratulerere med EL Miaxz, det er jo kjempe bra!! Da er det bare å håpe at det klaffer. Jeg ville bare kjørt på en gang hver dag :-) Har du tatt enkelkur?

Torsdagshilsen

Skrevet

Takk, baremay :-)

Ja, enkelkur.

Hopper i høyet i kveld igjen, - har bestemt at denne mnd SKAL det klaffe... (det gjør vel alle hver mnd,hehe...)

Fint at du fortalte dem om det. Da kan de jo glede seg litt sammen med dere også :-) Men skjønner du er spent og forberedt på at du kan miste, veldig slitsomt det der. Krysser fingre for deg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...