Lesimas Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Hvorfor er det skadelig å innta koffein under prøveperioden? Jeg skjønner at koffein kan øke faren for spontanabort, men jeg skjønner ikke hvordan reduksjon av koffein kan hjelpe på fruktbarheten?
-68mamma Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Hæ ? Koffein er ikke skadelig hverken i prøveperioden eller når man er gravid. Men når man er gravid skal man helst ikke drikke mer enn 3 kopper pr dag, tror baby kan bli litt hyper av det - på samme måte som hvis man har ekstremt sukkerinntak i svangerskapet. Hvor har du hørt/lest at det er skadelig å drikke kaffe når man prøver ?
Lesimas Skrevet 2. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2009 Jeg holder på med inseminasjon, og har hatt 3 neg. forsøk. Mannen min er steril, og jeg har uregelmessig mens, så får hormoner under forsøkene. Har kjøpt en eller annen bok om hvordan bli lettere gravid.... Rådene er slutt røyke, dropp alkohol, dropp koffein, spis sunt og tren. Så derfor lurer jeg..... Det samme gjelder jo nikotin, som jeg skjønner er farlig for evt barn, men før evt. graviditet?
*shehasmyheart* Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Hei:) Jeg vet ikke hvorfor. Men det står jo på siden her også. En av de "annonsene" eller hva det heter;) At hvis en prøver å bli gravid, bør en kutte ned på koffein også. For å lettere bli gravid da. Men var ikke no svar til deg egentlig. Bare en konstatering på at en bør kutte ned på koffein-inntaket;)
-68mamma Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 Tror neppe en kopp kaffe eller to gjør særlig forksjell fra eller til på fruktbarheten da - men det er kalrt at alt med måte (gjelder jo for alt her i livet) Tror ikke to sigaretter daglig heller reduserer fruktbarheten så veldig, men 8 kopper kaffe og en pakke sigg om dagen er neppe lurt når man prøver :-) Men man må jo prøve å leve mest mulig normalt - ellers blir en laaaaang prøvetid veldig stressende og en stor påkjennelse, og DET er jo heller ikke bra.
*shehasmyheart* Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Ja, helt riktig:) Var det det stod også. At en bare burde kutte ned. Ikke droppe alt. Skrev nok litt ufullstendig her jeg;) Enig med deg 68mamma. En bør prøve å leve så normalt som mulig:) Lykke til alle sammen!
pippi_78 Skrevet 2. september 2009 #7 Skrevet 2. september 2009 Har dessverre ikke noe godt svar til deg, Lesimas, men har hørt det samme. Tror det kan ha noe med at koffein kan være stressende på kroppen, men vanskelig å tro at en kopp eller to kan skade..! En kommentar til deg -68mamma: For høyt koffeininntak når man er gravid kan faktisk være "farlig" (spørs hva du definere som farlig, men økt risiko for spontanabort høres farlig nok ut for meg..). Står litt i denne artikkelen: http://matportalen.no/Matportalen/artikler/2005/10/mye_kaffe_gir_okt_risiko_for_spontanabort Alt med måte, selvfølgelig.. Går diverse "tiltak" i forbindelse med prøvinga for mye utover livskvaliteten, så er jo faktisk ikke det heller positivt for prøvinga...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå