Gå til innhold

Hvor mye koster det egentlig å avlive et lite hamster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dverghamsteren vår måtte desverre avlives i går :-(

Fikk sjokk... 450 kr !! Var ikke det mye ????

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Heh, jeg betalte 500 for 8 år siden, det var inkludert kremering :o)

Skrevet

Så pass.

Søsteren min betalte 200 kr nå i august for å avlive katten sin (som desverre var syk :-( )

Skrevet

400 betalte tanten min for dverghamsteren deres. Jeg betalte 350 for en nymfeparakitt. Syns vel kanskje de skulle skrudd ned prisene litt, vet om noen som har tatt livet av dyrene selv, for å spare pengene.

Det kunne jeg aldri klart, hadde betalt mye for at dyret skulle få en rask og så "riktig" avliving som mulig

Skrevet

Så små dyr er jo ganske greie å ta livet av selv så det er jo en mulighet om man synes det er for dyrt. Det er uansett en ekkel jobb. Jeg forstår godt at de vil ha såpass for å gjøre det.

Skrevet

Kunne bare ha sluppet den ut i skogen, så hadde en rev eller noe fått mat...

Skrevet

Det er jo gjerne dyr du er glad i, nymfeparakitten hadde vi hatt i 15 år, og han slo seg så han ikke kunne fly lenger. Hadde aaaldri klart å slippe han ut i skogen eller knekke nakken på han selv :/ Stakkar

Men svigerfaren min har knukket nakken på mange kattunger opp igjennom årene. Usj, de er jo så søte. Har ikke hjerte til sånt jeg

Skrevet

Ja, er jo dyr man er glad i.. Måtte avlive kaninen min da jeg var rundt 10-12. Det var fælt.. Har også hatt en del hamstre, men alle døde av seg selv..

Skrevet

Det var veldig mye syntes jeg... Betalte 120 kr vi, for undersøkelse og avliving av dverghamsteren vår. Samme sted tar 80kr for undersøkelse og behandling av dverghamster. Jeg vet derimot at dette stedet er billig i forhold til konkurentene rundt her, og vi hørte litt rundt før vi tok med lille til dyrlegen! Dyreste sted skulle ha 500kr bare for å ta inn hamsteren, og i tillegg fra 300 og opp for å avlive! Hør litt rundt neste gang, så slipper du overaskelser :)

Skrevet

Du betaler for TIDA til dyrlegen (mesteparten av beløpet ihvertfall), og man bruker like lang tid på et hamster som på en katt. Så jeg syns ikke det er mye i det hele tatt. Akkurat passelig faktisk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...