Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 og det eneste jeg får ut av all lesingen er en overveldende tanke av å ha blitt GAL, jeg blir ikke noe klokere, og lurte derfor på om noen av dere her inne kunne hjelpe meg!! jeg er i 3 pp, og føler stadig mer for alle de som sliter leeenge for å oppnå resultater. denne måneden har allikevel vært litt anderledes, jeg har prøvd å ikke lete etter symptomer, men syns å kunne se en festeblødning forrige torsdag, og nå når sjokoladen bøy meg i mot, tok jeg like gjerne en test ( 11 DPO ) ..-------BLENDAHVIT!!!!! vet at folk har spurt om dette tuuusen ganger før, men kan det ha vært for tidlig å teste? selvom jeg jeg syns å ha sett en festeblødning? har en ekstremt regelmessig syklus på 28 dager, har ALLTID el på dag 14, første dag i siste menstruasjon var 8 aug, altså 3 dager til ikm. har endometriose, og har en tendens til å kjenne EL veeeldig godt... så skjønner ingenting, er helt sikker bare jeg som innbiller meg ting.... roper et stille rop om hjelp...
-68mamma Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Men kjære deg (og alle dere andre som tester før IKM) HVORFOR TESTER DERE FOR TIDLIG MED VILJE ??????? :-) Jeg kan ikke skjønne at dere vil dere selv så vondt (og kaste bort alle de testene til ingen nytte, men det er jo en annen sak) Dere blir jo så skuffet, kjære dere ! Selv vil jeg ikke teste før det iallelfall er gått en uke eller helst to, over IKM, fordi jeg vil skåne meg selv for en dundrende skuffelse. Og selv da våger jeg aldri å tro på noe som helst før jeg har vært på UL etter uke 8 (man blir brent etter å ha opplevd en MA, og uke 8 er den mest kritiske i et embryos liv - det er da de fleste går til grunne) og vet at embryoet lever. Selv om du kan være bombesikker på EL - og på at egget har blitt befruktet - så trenger jo ikke det betyr at du er gravid akkurat nå. Eller - det kan betyr det, men at du ikke får utslag før på IKM. Og selv om du er gravid - teknisk sett - nå, så er det tett med farer som lurer de nærmeste dagene - det er vel bare 25% eller noe slikt - av befruktede egg - som blir noe av. Det er jo en grunn til at tester ikke skal slå ut før IKM, og det er jo at før den tid så er alt fullstendig usikkert. Så fort egget har slått seg ned og sitter der det skal og kroppen begynner å produsere Hcg over et visst nivå, så VIL testen slå ut - sånn er det jo. Du kommer ikke til å gå rundt og være gravid uten at du vet det. Og man kan ikke manipulere testen slik at den slår ut før den skal - for før den tid så er man ikke "gravid". Skjønner at du er nyskjerrig og ivrig altså, men spar deg selv for så mange skuffelser du kan. Og selvsagt (!) håper jeg du er supergravid og får en flott positiv test om 3 dager. Lite hjertesukk bare...
*Ønskergjerne* Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 må signere 68mamma her ja... skjønner at noen bare må teste - men hvorfor egentlig - når man likevel finner ut etter IKM at man er gravid eller ei? vært prøver lang tid nå - å jeg har aldri testet , bortsett fra de få gangene jeg har vært på overtid og vel så det... hva er vitsen i å svi av flere hundre kr på en test før IKM hvis dem viser negativt ? såklart kan den å være positiv men den vil være like positiv etter forventet mens om man er gravid også da vi blir nok gravid snart alle sammen - gjelder å være positive og tenke som så at ,- det skjer når det er ment to be :D klem
Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 hehe....nei..ikke vet jeg, men takk for svaret! er nok greit å bli satt litt på plass midt oppi all galskapen, så man ikke blir surrende rundt som et ekorn på speed!! tror nok du har rett i det her ja, venter til etter ikm... det er jo som du sier-man vet aldri. har ikke testet i det hele tatt de andre pp, det bare føltes så anderledes ut denne gangen.... uff, føler veldig med de som prøver og prøver og prøver!
Vårbarnet med to små Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 jeg har også testet alt for lenge før IKM. Og angret begge gangene... for jeg vet jo at det kommer til å bli "ikke gravid". Men, grunnen til at jeg testet var at ting føltes så rart. Jeg har testet og testet og testet igjen etter EL denne mnd, men ikke funnet det i det hele tatt. Forrige mnd fant jeg EL, og kjente det VEldig godt. Har som sagt ikke funnet EL denne mnd, men vi har allikevel hatt sex annenhver dag. Når vi har lagt oss så har det vært litt "hadde vi sex i går? ja. Ok, natta da." og neste kveld "ja, idag får vi prøve igjen da elskling." men rundt de tider jeg trodde jeg skulle ha EL hadde jeg en god del utflod med blod i, og lurte på om det kunne være festeblødning. Fikk ikke dette til å stemme, ettersom jeg ikke hadde hatt EL. I tillegg hadde jeg mye vondt i hodet, lett svimmel, og stikkinger i mage/livmorregionen. Ryggen er også veldig stiv og rar. De siste dagene har brystvortene mine vært veeeldig ømme. Slik har de ikke vært før. Prøvde en test i går, og den ble negativ. Prøvde en til i dag tidlig, på IKM. Og den endte opp med en svak svak strek. vi blir litt smårare, men det må vi jo bare tillate oss å bli også. Men hvis spira ikke sitter denne mnd, så ikke prøv så lenge før IKM. (Det er ihvertfall målet mitt.) Det er uansett ikke vits i å teste seg lenge før IKM. Man blir bare skuffet...
Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 oi oi, gratulerer med streken da:) ja, jeg er sengeliggende nå, og begynner å lure på om det bare er litt sykdom jeg har kjent på, er veldig svimmel, og har litt vondt i hodet, vært sånn et par dager, kvalm, men ikke noe spesielt ømme bryster,de er faktisk mindre såre enn de pleier å være før mens... har veldige mensmurringer i magen, begynte vel på lørdag tror jeg, tenkte det bare var fordi vi hadde hatt en laang kjøretur til stockholm, men ga seg jo ikke, og mensen har ikke kommet heller.... sååå.. er 3 dager til ikm, nå skal jeg heller plage dere her inne litt med "symptomene" mine, og vente å se om tanta kommer eller ikke! er ikke så lett å prate med venner om det, tror de blir litt dritt lei, noe jeg skjønner, så da sier de bare "ta en test da vel".. jupp, typen er i alle fall veldig støttende da, gleder seg som en liten unge, og prater nesten mer om det enn meg... hehe
Vårbarnet med to små Skrevet 2. september 2009 #7 Skrevet 2. september 2009 her inne kan du plage oss med så godt som hva som helst det er nok alltids noen som svarer. Jeg snakker ikke med venner om dette i det hele tatt. Vil ikke at noen skal vite noe om noen graviditet før det ser ut til at ting går bra. Så det er veldig godt å ha BIM, hvor man får svar på de merkeligste og veldig intime spørsmål - om det er utflod, eller andre ting
Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 2. september 2009 #8 Skrevet 2. september 2009 jeg og typen er ganke åpne om det her, det er mildt sagt en babyboom i vennegjengen nå, enten er de gravide, har nettop fått barn, eller prøver å få, jeg er så heldig å ha min søster med på det her, hun har prøvd litt lenger enn meg, men har hatt 1 SA og en MA:( uansett, godt å ha noen man ikke omgås hver dag å¨dele dette med når jeg først har oppmerksomheten deres kan jeg vel spørre litt om dette med utflod. har tappetafset litt denne pp, men har ikke gjort det lenge nok til å fullt forstå meg på den, prøvd litt de andre pp også, men prøvde mer å la være da, men nå klarer jeg bare ikke la være..( høres litt rart ut ) men har i alle fall lest litt på pernille.no, og har vel skjønt det sånn at skjeden stort sett skal være tørr/litt fuktig rett før mens, vel min har vært veldig lik EL slimet helt siden el, kan dra det i lange tråder, men det er litt mer gulaktig enn EL slimet... Og sånn vet jeg det ikke har vært før!! noen andre som har opplevd dette som ett luresymptom, eller pleier ikke skjedesekretet å la seg lure?
larven Skrevet 2. september 2009 #9 Skrevet 2. september 2009 Når jeg ble gravid med lillemann, så var testen blendahvit på ikm,jeg testet på nytt 4 dager etter, og da var det såvidt man kunne se en svaaak strek.. Så noen får tidlig svar og andre ikke..
Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 2. september 2009 #10 Skrevet 2. september 2009 ok.da beholder jeg håpet, noen som har lyst til å gi meg noen hint ang. denne utfloden eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå