Gå til innhold

Primolut og Pergotime..!!! Eggløsnings tidspunkt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,, Har nettopp gått på primolut,og pergo der etter.. Er min 12 dag i dag fra 1 bødningsdag.. Har aldri hatt blødninger,men ble gravid i 2005..helt spontant Har en gutt på 3 1/2..:).. Lurer på når ca tror dere jeg kan ha eggløsning etter å ha gått på primo og pergo??? 14 dag er vel normalt for dem som har normale blødninger,men min blødning er p.g.a primolutten.. Håper på svar... Forvirret!!!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Dette er vel ett litt sent svar for deg i denne omgangen, men her er ihvertfallett svar.

1. Om blødningen din skulles at du har tatt primolut eller ikke spiller ingen rolle i denne sammenhengen. (primolut gjør bare at kroppen "nullstiller" seg på samme måte som når man har mensen til vanlig)

2. Du vil ha eggløsning rundt dag 13-15 (akkurat som i "normale" sykluser). Om du får eggløsning av pergotimen, skal du teste med blodprøver som legen har foreskrevet. Disse teas normalt på dag 20 og 25 (hvis ikke jeg husker helt feil da)

Det som kan være en fordel er å ha regelvessig samleie fra dag 10 i syklusen (helst annenhver dag)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...