Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på med nattavvenning for tida, og nå lurer jeg på om vi bør justere litt på mengden med fast føde på dagtid. Hvordan er matkarusellen for dere med barn på omtrent samme alder?

Snuppa får pupp når hun våkner om morgenen, grøt litt senere på formiddagen, et halvt middagsglass til middag og grøt igjen til kvelds. Pupp til alle måltider. Er dette for lite i løpet av en dag? Hun er lang for alderen, men legger fint på seg mellom hver kontroll.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi spiser mme til frokost. ca 130ml. SÅ spiser hun 1,2dl grøt til lunsj sammen med drikke. SÅ drikker hun mme igjen på ettermiddagen(ca 100ml) sammen med en brødskive(dette har jeg nettopp begynt å gi).

Og til kvelds spiser hun 1,2dl grøt sammen med 100ml mme. Har ikke fått i henne så mye middag ennå annet enn at hun smaker litt av oss.

Jenta mi er forresten 7 1/2mnd. På 7mnd kontrollen var hun 9,2kg og 70lang.

Skrevet

Hei!

Høres ut som jenta mi som snart er 7,5mnd. Men hun får fortsatt pupp 2 ganger om natta. Har klart å redusere fra 4-5 til 2 måltider pr natt, så er foreløpig fornøyd med det :)

Hun får pupp når hun våkner, grøt i 9-10 tida, 1 middagsglass i 2-3 tida, og så kveldsmat (grøt med grønnsaker el.middagsglass) i 6 tida. Legger seg ca 7. Får pupp mellom hvert måltid

Hun er ikke glad i grøt, har prøvd mange typer i 2 måneder nå, så får stort sett bare det i henne på morgenen. Men ELSKER all middagsmat:) Har prøvd litt brødskive med leverpostei,og det syns hun er veldig godt, men får foreløpig bare i seg litt. Tar litt tid å tygge og sånn;) Har 7 tenner

For 2 uker siden var hun 72 cm og 8,4 kg.

Skrevet

Min gutt spiser slik iløpet av dagen:

06.00 får han pupp, så legger eg han til å såve igjen

09.30 får han en pupp, er ikke så sulten da

11.30 får han den andre puppen + litt fruktmos av og til

14.45 er det ett halvt middagsglass + pupp

18.00 så får han 1dl grøt, noen skje'er sviskemos og 1ts tran:) også litt pupp igjen

Så her også går det i pupp til alle måltider fremdeles:)

Viss snuppa di virker fornøyd og vekten er stabil, så går nok d fint:)

gutten min er 69cm og 7,5kg :) og er 7 mnd og en uke

Skrevet

Så lenge hun legger på seg bra er det vel ikke for lite, og blir det lite vil hun nok begynne å våkne sulten om natten. Har jeg hørt.

Dette var vår snuppe sin meny fra hun var 7 måneder:

Frokost : Melk

Lunch : Grøt (gikk fra 1/2-3/4 til hel porsjon ved 7 måneder)

Mellommåltid : Fruktmos + melk

Middag : Middagsglass (gikk fra halvt til helt glass ved 7 mnd)

Kvelds : Grøt (full porsjon)

Før hun fikk full porsjon grøt på formiddagen fikk hun melk til etterpå, samme med middagen før hun fikk hele glasset.

Hun har kun fått MME.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...