Gå til innhold

Sunwing resort Side i Tyrkia - andre erfaringer med ferie i Tyrkia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har dessverre dårlig ferieerfaring med Tyrkia.

Sist jeg var der (mange år siden nå) lå jeg med oppkastsyken i 1 av 2 uker. Ble matforgiftet. Etter det var jeg så svak at jeg besvimte 2 ganger og ble beordret i seng igjen. Lå i senga i hele ferien :(

Nå ønsker familien min å dra til Tyrkia, på Sunwing resort Side.

Jeg har vært på andre Sunwing resort (i Hellas) og har vært kjempefornøyd med det.

Ut i fra bildene ser det jo kjempefint ut, men jeg er livredd for sykdom og matforgiftning (særlig redd for min datter, hun er ca 3 år på avreisetidspunktet).

Hva er deres erfaringer med små barn og ferie i Tyrkia?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Har vært i tyrkia 4 ganger, hvorav 1 gang med barn.

Vi har aldri blitt syke. Var i Alanya senes i mai med en på 3 år og en på 5 mnd.

Gikk over all forventning. Vi koste oss masse og ingen ble syke. Eldste snakker stadig om at han vil reise dit igjen snart;-)

Tror du var veldig uheldig og tror ikke du skal engste deg for matforgiftning igjen. Da har du utrolig uflaks.

Dra på tur og kos deg! God ferie.

Skrevet

Jeg har vært i Tyrkia i 2 uker for noen år tilbake, og det er den beste ferien jeg har vært på i nærheten av Europa.... Jeg ble heller ikke syk, og jeg har en mage som er lettpåvikelig.

Det som kan være lurt for å unngå å bli syk er å ikke spise frukt (uten skall - banan og appelsin OK) og rå grønnsaker, unngå særlig grønnsaker som vokser på bakken. Det er ikke alltid de bruker de mest appetittelige ting til gjødsling....

Ikke spis kule-is og soft-is. Ferdig is som er pakket inn er OK. Og til slutt - hold deg unna lunken mat. Gjør du det, tror jeg du får en riktig så fin ferie. God tur!

Skrevet

Hei, vi hadde en super ferie der i sommer. Vi bodde bl.a. på dette hotellet: http://www.costafarilya.com/anasayfa.php?lan=en

Det ligger rett på stranden, har vedrens desidert hyggeligste betjening og kjempegod mat. Utrolig barnevennlig, de visste ikke hva godt de skulle gjøre for barna våre.

Men det er nesten bare tykiske turister der, da, noe vi syntes var fint, men kanskje andre ikke liker det

Skrevet

Har nylig vært på ferie på Sunwing Resort i Side og kan ikek annet enn å anbefale det! Nytt (fra 2007), rent og pent, god mat, fin strand, flotte rom. Alt var bare tipp topp:-) Hadde med en på 5 mnd og en på 4 år.

Skrevet

Var der nå i sommer,anbefales :D to fine resturanter der,og flere i nærheten med god mat. Ble ikke syk,og ingen av de vi dro med heller.

Skrevet

Vi kom hjem fra Sunwing resort i Side nå på lørdag, og vi var kjempefornøyde med stedet og hotellet. Stort og flott anlegg med fine rom, flott bassengområde og lekeplass for barna. Vi reiste med en på 1 1/2 år og han storkoste seg på lekeplassen og på lekerommet innendørs.

Maten var veldig god der, vi spiste mest på La Tasca. Kjempebra service, mange blant personalet kunne litt norsk også. Vi har ikke blitt syke etter reisen, var nok ganske trygt å spise på hotellet i forhold til andre steder, men kan være greit å ta Idoform pga andre bakterier der nede.

Stranda er også kjempefin, og det er en liten strandrestaurant der som tilhører hotellet der de serverer god mat og drikke.

Så du kan bare glede deg, er ihvertfall uten tvil det beste hotellet vi har bodd på!

Skrevet

Vi skal til Tyrkia i Side om 3,5 uke. Har en sønn på 6 mnd., og lurer på et par ting. Det er kanskje forskjellig fra hotell tl hotell men... Må jeg ta med bleier for hele uka, eller får vi kjøpt det der? Sprinkelseng, er det det på hotellet tror dere? Dyne/teppe til han? Bør jeg kontakte hotellet før vi drar, eller hva gjorde dere? Andre tips jeg trenger for å reise med baby?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...