Gå til innhold

Flokkimmunitet til hvilken pris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting er flokkimmunitet. En annen ting er til hvilken pris. Det har alltid vært mitt dilemma her. Er dog mer og mer overbevist om at helsevesenet i sin iver over å vaksinere hele befolkningen ikke ønsker å spre skepsis og frykt. De holder igjen fakta for at vi ikke skal snu i døren, og gir oss FHI's brosjyre som et skjold mot kritikk.

Og se bare på den årelange kampen vaksineskadde må gjennomgå for å få erstatning.

Mitt hjertesukk er at så få av oss vet at vaksiner er et tilbud. Helsesøster står klar med sprøytene som om dette er noe du SKAL gjennom. Og stusser når du takker nei. At du faktisk kan vente evt. stå over, blir dårlig informert. Dette kommer frem først du selv fremmer tvil og personlig sier i fra. Det har vært min erfaring x 3.

Mener det er svært fornuftig å vente med sprøytene til babyen er mer utviklet. En god alder er to år. Eller senere. Da minskes i hvertfall en hel del av risikoen for alvorlige bivirkninger. Og hyppigheten av dosene elimineres. Trøkket mot immunsystemet blir ikke så massivt. Og vi hadde merket det godt på allergi/astma-tallene.

Det er litt av et ansvar å være forelder å måtte informere/utdanne seg selv i emnet. Vi ønsker jo alle de aller beste for våre barn. Det er også min drivkraft her. Og det er ikke lett å gå mot strømmen.

MEN- Hvorfor aksepterer vi så mangelfull informasjon fra myndighetene (jeg mener det er mest propaganda vi får tildelt) om et så viktig tema som vaksinering???? Vi bør kreve langt bedre informasjon, mer forskning, bedre rapporteringssystem over skader og flere innrømmelser fra FHI. La oss begynne der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også litt oppgitt over er alle som gir vaksiner til sine barn uten å tenke nøye gjennom hva de gjør og hvilke konsekvenser dette kan få.

Vi har heller ikke vaksinert vårt barn. Det er mange grunner til det. Hovedgrunnen er at vaksiner er med på å ødelegge barnas naturlige utvikling av immunforsvaret. Jeg vil sitere en hovedoppgave som er skrevet om vaksiner:

"Det cellulære forsvar styres av thymus-kjertelen, og betegnes ofte som dirigenten i det spesifikke forsvar. Thymus "utdanner" T-lymfosyttene til de mange oppgaver som de skal utføre: Å stimulere B-lymfosyttene til antistoffdannelse, men også å bremse antistoffdannelse slik at vi ikke får allergier og autoimmune-sykdommer. De bekjemper også mikroorganismer som f.eks. virus, sopp og enkelte bakterier som trenger inn i cellene. De dreper infiserte celler, og de kan gå så voldsomt til verks at de skader selve organet"

"Eksperimenter gjort på dyr, utsatt for kreftfremkallende stoff, viser at når thymus fjernes går utviklingen av kreft mye raskere"

Hva har så vaksiner med denne thymus-kjertelen å gjøre? En vaksine er en modifisert versjon av selve sykdommen. Dagens vaksiner inneholder døde bakterier som immunforsvaret skal identifisere og "huske" når barnet senere blir utsatt for sykdommen. Da skal immunforsvaret våkne og ta seg av sykdommen med en gang. En fin tanke, men problemet er bare at legene vet ikke hvor mye antistoffer vaksinene kan inneholde, dette gjør at en vaksine holder i ca.10år.

Dersom barnet ikke har blitt utsatt for denne sykdommen kan barnet måtte gjennomgå sykdommen allikevel. Da kan det bli verre, fordi thymus-kjertelen ikke er utviklet og har istedet begynt å skrumpe inn. I noen tilfeller har immunforsvaret ikke "våknet" og dermed har barnet alikvel fått sykdommen selv om det ikke har gått 10år. For at legene skal være sikre på at vaksinen varer lenge nok, får barna "påfyll".

Når barna våre er 3mnd. får de altså sprøytet inn vaksine mot: difteri, stivkrampe, kikhoste, Haemophilus influensa type-b (hjernehinnebetenelse) og poliomylitt. På EN GANG!

3 måneder gamle får de i teorien 5 sykdommer sprøytet inn på en og samme gang. Jeg synes det er helt rått. Immunforsvaret får altså 5 sykdommer det skal hanskes med og huske på. Nå tror jeg det 6 eller 7 vaksiner i en sprøyte. Legene påpeker at man må følge med barnet en tid fremover fordi det kan få pustebesvær, bli dårlig, kaste opp og få feber. Er det rart at immunforsvaret blir redusert???

Når jeg sitter her og leser om hva legemiddelindustrien har sprøytet inn i folk, blir jeg skikkelig skremt. På 50-tallet brukte man levende bakterier, dette medførte at det var flere som dødde av vaksiner enn personer som ikke var vaksinert.

Da vannklosettet kom, forsvant både difteri og polio. (ikke helt men så godt som) Disse sykdommene får man ofte dersom man har dårlig hygiene og er i kontakt med avføring. Vi er så opptatt av å vaske oss at vi nesten blir sterile. Samtidig vaksineres mange tusen nordmenn seg hver bidige vinter for å unngå å få influensa som kommer inn fra Asia. Nå kommer det enda en hjernehinnebetenelse vaksine. Men hjelper det? Jeg tror det er mange som ikke er klar over at det finnes 40 forskjellige typer hjernehinnebetenelser. Disse takler barna helt fint dersom de har et sterkt immunforsvar. Snart har vi vaksiner mot alt og behøver strengt tatt ikke noe immunforsvar. Men kommer det et mutert innfluensa virus som vi ikke har vaksine mot tar vi vel kvelden hele gjengen.

I dag er vi immune mot Svartedauen. Det var et virus som vi ble naturlig resistente mot. Jeg mener ikke at flere millinoner skal dø for at vi skal bli ressistente men det er virkelig et tanktekross at det jaggu meg santen dukket opp igjen???? (Tror det ble registrert ett eller to tilfellet i California for 2 måneder siden) Hva er det for noe da???

Min far fortalte at når han var liten kunne de få pensilin i dråpeform. Det ikke vanskelig å forstå hvorfor så mange er immune mot pensilin den dag idag. Pensilin er jo en sopp, eller bakterie og blir vi utsatt mange nok ganger vil vi jo bli immune. Legemiddel-industrien skyter seg selv i foten. De sitter der på sin høye hest og prakker på oss alt mulig dritt. De sier ikke hva vi behøver eller hvilke konsekvenser det kan få, nei de kjører på. Kynismen lenge leve.

Bortsett fra døde bakterier, innholder vaksinene formalin, aluminumsfosfat, dyreproteiner, antigener og kvikksølv (tror faktisk de dog har fjernet kvikksølv, kvikksølv fungerte som holdbarhetsmiddel)

Et siste sitat for hovedoppgaven:

"Mange av vaksinene har tydelige bivirkninger. Disse kan deles inn i to grupper. A) Umiddelbare reaksjoner: feber, allergiske reaksjoner og krampetrekninger. B) Sen reaksjoner med permanent invaliditet: epilepsi, sen utvikling mentalt, lærevansker og lammelser"

Før du vaksinerer dine barn bør du tenke på:

"Risikoen for å få varige men av sykdommen burde vurderes nøye opp mot risikoen for vaksinens bivirkninger"

Hva er så ulempen ved å IKKE vaksinere? Det er veldig viktig at vi følger med barnet vårt, se etter tidlige tegn på eventuelle sykdommer. Vi kan ikke "slappe" av i den samme grad som foreldre av vaksinerte barn kan. For i de aller fleste tilfellene fungerer vaksinene som god beskyttelse mot sykdommene. Men hva med senere i livet? Hva med kreft i tidlig alder? Hva med lærevasker? Hva med allergi?

Det er klart at det er en risiko å IKKE vaksinere barna sine, men det er virkelig en risiko å vaksinere dem også!!

Mitt råd til alle er: "ER DU I TVIL SÅ GJØR DET IKKE!!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...