Gå til innhold

Blomstre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hopp!

Ting tar ufattelig lang tid her for tiden, med mann som er mye på jobb, men nå sitter jeg og skriver på mailen til Heimli. (Arg så sint jeg blir når vi må styre så sinnssykt for å få en brosjyre som det åpenbart er behov for!). Kunne du sendt meg mailadressen hennes, og kanskje også mailen du skrev, så jeg ser hva som har blitt sagt tidligere?

Mulig du har lagt det ut i en annen tråd her, men nå finner jeg det ikke..

Kjempebra jobbet med tipsene og faktatråden forresten, du fortjener en premie:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mailadresse er enkelt: [email protected]

Helsedirektoratet er forpliktet til å behandle alle dokumenter, inkludert e-post, i samsvar med bestemmelsene i offentlighetsloven (lov av 19. juni 1970 nr. 69).

Vil du ha et skriftlig svar, må du oppgi navn og ordinær postadresse.

I min mail henviste jeg til hennes to uttalelser i media, og forklarte høflig at det ikke er hvordan de gir ut informasjonen som er viktig (altså egen brosjyre), men at det som i dag foreligger er laaang fra tilstrekkelig. Jeg kom desverre i fare for å skrive alt for mye om trygg tilbereding og e.sakazakii, noe som bare resulterte i at jeg ble henvist til mattilsynet... Så kanskje prøve å fokusere på hefte "mat til spedbarn", hva vi savner av info der både av generelle råd og at helsedirektoratet bør inhente info fra mattilsynet for trygg tilberedning - det hører hjemme der! (og det må da være helsetilsynet som er ansvalig for å oppdatere et hefte osm de gir ut).

Håper du lykkes bedre enn meg. Jeg tror jeg bare får et autopilotsvar nå fordi de kjenner igjen navnet mitt...

Skrevet

Takk:)

Da skal jeg holde meg unna for mye om bakterier og trygg tilberedning og se om jeg får ut noe bedre svar fra henne. Har hun forresten fått brevet du sendte til landbruksministeren?

Hjelpes så mye styr for en liten brosjyre (eller faktisk bare et par ekstra sider i en eksisterende brosjyre...)

Skrevet

He, he, ja jeg må si at når vi startet å ta tak i dette så tenkte jeg at problemet måtte være enkelt å fikse. I min naive verden var det bare om å gjøre å få gitt tilbakemelding til rette ansvarlige, de ville ser fornuften og gjøre noe med det vi ba om.... Jeg glemte vist at det er politikk med i bildet og det skjønner jeg meg ikke på... (sukk).

Har ikke sendt kopi av brevet til landbruksministren. Det er rettet mot mattilsynet og direktøren der har fått kopi. Har også sendt en egen oppfølgingsmail til ham. Har fått svar fra landbruksministerens kontor. Der sier de at dette er helsedepartementet sitt ansvar og at de har videresendt brevet dit. Hvis dette ender opp med at de ansvalige bare peker på hverandre, så skal jeg love at jeg skal pakke all min sjenanse og kameraskrekk ned og stille opp i hva det måtte være av media for å si i fra! Men foreløbig avventer jeg altså svar fra helsedepartementet.... igjen.... (dobbelsukk). Se forøvrig tråden til Neptunia som heter noe sånn som "vi som engasjerer oss i..." Har skrevet full oppdatering på hvor jeg har sendt brev der.

Skrevet

Politikk schmolitikk...

Da er endelig mail sendt, stilte en god del konkrete spørsmål, slik at jeg forhåpentligvis ikke bare får et svadasvar tilbake...

Hvis de fortsetter å rette fingeren mot hverandre får vi bare stille oss opp og peke tilbake. Uansett hva vi ender opp med får du bare skrike ut dersom du føler flere er bedre, vi stiller vi, tramper gjerne litt i gangene hos den ene og den andre minister, kunne jo vært artig å se både storting og diverse dept fra innsiden, ta det som en sightseeing liksom:) Nei fra spøk til alvor, vi får bare stå på og fullføre det vi har vært med på å starte, ikke pokker om jeg gir meg nå. Forhåpentligvis slipper vi media, men må man så må man.

(Enkelte av oss har jo ofret oss litt allerede, brum brum:) )

Nå gleder jeg meg til svar fra godeste Heimli, skal holde deg veldig oppdatert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...