N_79 Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 For dere som sluttet på p-pillen for å bli gravid. Hvor lang tid tok det før dere fikk positiv test? Sist gikk det 6mnd før jeg ble gravid, men skulle gjerne klart det fortere denne gangen. Noen som har noen råd om hvordan en skal regne ut syklusen og sånn når man har gått på pillen? Eller følger den bare slik den har vært når du brukte pillen? I alle fall første måneden kanskje? Håper noen har noen gode råd...hadde vært perfekt om jeg klarte å bli gravid før nyttår På forhånd takk
-68mamma Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 For de fleste tar det en stund før syklusene kommer i gang igjen og særlig eggløsningen kommer igang igjen (man kan jo ofte få mens selv om man ikke har EL) Alt opp til ett år regnes visst som normalt, men gjennomsnitts tar det vel noen måneder. Jeg sluttet på pillen i begynnelsen av juli og har enda ikke fått mensen - så jeg har fått medikamenter for å få igang blødning og eggløsning nå. Sist jeg sluttet på pillen ble jeg gravid med en gang og fikk også mensen tilbake med en gang, så det kan tydeligvis variere en del. Mulig jeg fikk medikamentene så kjapt fordi jeg er litt opp i åra og ikke har så god tid til å prøve, og også fordi mannen og jeg har to barn sammen fra før - så han trengte ikke levere noen sædprøve, men ellers vet jeg dette som regel blir gjort før man får medisiner. Når det gjelder sykluslengde så har jeg alltid hatt syklus på 28 dager - både med p-piller og uten. De blir ofte litt annerledes når man slutter på pille, enten kortere eller lengre. Lykke til - blir spennende å se hvor fort dere kalrer det da!
N_79 Skrevet 2. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2009 Jeg har to barn fra før. En på 9år og en på 14mnd. Det har vært varierende prevensjon siden han siste ble født, så er ikke akkurat inngrodd i en type. Vet ikke om det har noe å si. Men vi får nå bare prøve så setter det seg nok iløpet av en halvt år forhåpentligvis Lykke til for dere også Krysser fingrene for at du snart får en positiv test
snuppelura-jente10 Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Hei Jeg sluttet med p-piller i april, ble gravid i 3. pp. Da hadde jeg brukt p-piller i godt over 10 år. Tror ikke det har noe å si hvor lenge man har gått på det. Masse lykke til!
N_79 Skrevet 2. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. september 2009 Tusen takk Nei jeg vet vel egentlig alt dette...men har så lyst at en eller annen med sikkerhet kunne sagt at jeg ville bli gravid med en gang hehe Når man har bestemt seg for å få en liten til så er man jo klar der og da til å bli gravid Og da kan det være en liten prøvelse å ikke få det til på mange måneder:) Men takk, jeg skal prøve å slappe av og bare la det skje når det skjer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå