sweety72 Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Jeg hadde en MA sist gang, så jeg vil gjerne sjekke om alt er bra denne gangen. Jeg er 4 uker og 4 dager på vei, er det noen som vet hvor tidlig vi kan høre det lille mirakelets hjertelyd. Vil gjerne bestille time hos privat legen for å roe meg ned da.
Ladybug~N&E Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 det er vel noe vanskelig å finne hjertelyd med doppler hos legen for det har gått en ti-tolv uker vil jeg tro. har sett folk her inne finne hjertelyd med babywatcher i uke 8 med det er det tidligste. leger kan være litt måteholdne med å finne frem doppleren fordi det ofte kan være vanskelig å finne hjertelyden så tidlig. og når de ikke finner den så blir jo den gravide enda reddere.... selv om det i utgangspunktet ikke betyr at noe er galt. t.o.m da jeg var i uke 12 sist så advarte legen meg om at det kunne hende hun ikke fant lyden og at jeg ikke måtte bekymre meg dersom det var tilfelle. ellers så kan man jo se kjerteslag på ultralyd da. men så tidlig som du er på vei nå så har hjertet enda ikke begynt å slå. det skjer ca. 25dager etter befruktning. altså omtrent 5+4. men det er veeeeeldig mange som heller ikke får hverken se eller høre noe på ultralyd da heller. jeg ville nok har ventet til omtrent uke 7-8 for en ultralyd. da bør man nesten garantert kunne få se fosteranlegg med hjerteslag.
Leona77 Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Hei jeg er 4+4 i dag og skal også ta en tidlig sjekk etter SA sist. Jeg var på UL i uke 6 sist og da så de ikke hjerteslag før mot slutten av uka. Så jeg kommer til å bestille privat rundt uke 6 denne gangen, klarer ikke vente lenger siden jeg har hatt XU også tidligere. Ser vi ikke hjerteaktivitet da så tar jeg en time til, uka etter eller noe
frue og mamma Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Har også hatt en MA. Er nå i uke 11. Var til ultralyd i uke 6 og fikk beskjed av legen at det er aller tidligste tidspunkt man kan se hjertet slå på ultralyd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå