Gå til innhold

Noen som har hatt svineinfluensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...eller vet om andre gravide som har hatt det? Har de tatt medisiner og hvordan har tilstanden deres vært??

Blir litt stressa av alt som står i mediene, om vaksiner man kan ta og ikke ta, og at vi er i risikogruppen etc...

Dette skulle jo være en tid hvor vi bare skulle nyte graviditeten og glede oss til tiden som kommer, men må innrømme at jeg noen dager engster meg ganske mye. Mange på jobb som er syke nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har heldigvis ikke hatt det enda, og vet ikke om noen... Nyser i armkroken, og har kleenex og desinfekssjonssprit i veska, men tror ikke vi har fått det hit til bygda ennå.

Vet det er større risiko fordi dette er en ny type virus som vi ikke har bygget immunforsvar mot ennå, men tror det er mer mediehysteri enn den egentlig er farlig...

Skrevet

jeg har hatt influensa i ei ukes tid nå. Sist fredag tok jeg svineinfluensatesten og den var heldigvis negativ. Det jeg har hørt om influensaen er at den ikke nødvendigvis ikke er noe verre enn en vanlig influensa, problemet for gravide er at vi gravide lettere får komplikasjoner. Sist jeg var gravid fikk jeg lungebetennelse. Fikk pencilin for dette og ble frisk ganske fort.

Denne gangen syns jeg influensaen sitter veldig hardt i, jeg blir jo ikke frisk! Legen sier at det er et virus som ligger på bronkiene mine, og at de ikke kan gi meg noe for det fordi det vil gå over til babyen. så det er bare å vente... har vært på ul og jenta har det bra. Jordmor fortalte at babyen ofte var mye roligere når mor har en infeksjon i kroppen, da ligger den å samler krefter.

Jeg kommer ikke til å ta vaksinen, heller ikke tamiflu, (hvis jeg får svineinfluensa). De fleste av oss klarer en influensa helt greit, og får vi tegn til lungebetennelse får man heller være rask med å ta kontakt med lege for å få pencilin.

Skrevet

Takk for svar og ikke minst god bedring!!!

Ja, tenker jo også at de alle fleste vil klare det helt greit, iallefall hvis man er i fin form, men det blir jo så hausa opp at man blir litt engstelig likevel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...