Nathalie'i'magen Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Hvordan holder dere ut? Jeg er i ferd med å bli gal! Er nesten konstant kjempekvalm, og sliter med å spise. Brekker meg av de fleste lukter, og er helt ødelagt. Har en jobb der mange er avhengig av meg, så jeg kan ikke sykemelde meg for ingenting. Prøver derfor å gå på jobb. I dag måtte jeg stoppe bilen på vei til jobb for å spy! Er helt forferdelig! Er bare i uke 8, hvor lenge pleier dette var? Hva gjør dere for at kvalmen skal gi seg? Noen tips?
Guldehinn Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Usj, det høres helt forferdelig ut! Jeg er nå på min andre (bank i bordet) kvalmefrie dag på seks uker. Jeg begynte i uke fem-ish å bli kvalm hver dag, og har vært det siden. Nå er jeg i ellevte uke. Men har hatt veldig god hjelp i Sea Bands, de får du kjøpt på apoteket. Hvis du bruker dem rett tror jeg de hjelper på veldig mange. Men det er nok noen som ikke har effekt av dem... Ellers er det bare å holde ut, tror jeg. Jeg har heldigvis vært ettermiddagskvalm, det har begynt sånn rundt lunsj, slik at siste del av arbeidsdagen har vært utrolig kjip, men jeg spyr ikke lett, går heller rundt med voldsom kvalme lenge. Så har ikke kastet spesielt mye opp. Men har altså vært veldig kvalm. Vanligvis kommer jeg hjem fra jobb, tvinger i meg et eple eller annen frukt, sover på sofaen noen timer, lager noe mat (mest til mannen), spiser litt og legger meg igjen. Har ikke hatt særlig mye sosialt liv den siste tiden, nei... Men nå ser det altså ut til at det gir seg litt, og det bidrar til å øke det sosiale livet mitt igjen! Så hold ut, det går nok over! Lykke til!
Nathalie'i'magen Skrevet 1. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2009 Deilig å høre at det er lys i enden av tunellen Skal kjøpe sea-bank i morgen, så får håpe det hjelper! Er du sykemeldt, eller jobber du? Virker som mange her sykemelder seg..
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Jeg ble vel også kvalm rund uke 5, og det ble bare værre etterhvert. Er nå i uke 8, og det har roet seg litt, men kvalmen går i bølger gjennom hele døgnet. Jeg er sykemeldt.
Molait Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 Mange har hjelp av akupunktur. Ingefær. Enten te eller rett og slett gnag på ingefærrot. Er tipslister ute med hva som kan dempe.
Helverine Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Jeg er i uke 8. Er veldig kvalm og sinnsykt trøtt på morgenen og utover dagen. I kveldingen roer det seg litt, men er fortsatt uggen/småkvalm. For meg hjelper det å spise lite og ofte. Det varierer hva som frister.
Pirkeanonym Skrevet 2. september 2009 #7 Skrevet 2. september 2009 Jeg er superkvalm. Har vært det siden jeg var 5 uker på vei. Er nå 10+1. Sist svangerskap hadde jeg det til jeg var 6 mnd på vei. Jeg har prøvd det meste, både i dette og sist svangerskap. Eneste som ser ut til å ha virkning på meg er akupunktur. Det gir meg ihvertfall litt energi. Ellers så har jeg blitt 100% sykemeldt. Det er ikke mulig for meg å være på jobb (barneskole) nå. Jeg spyr 20 ganger pr dag og klarer ikke å gjøre annet enn å ligge på sofaen..:-( GRUSOMT! Er litt lei kommentarer som: Er du sykemeldt, eller jobber du? Virker som mange her sykemelder seg.. Det er da ikke jeg som sykemelder meg, men legen.. Og hadde jeg hatt mulighet til å jobbe ville jeg med glede gjort det.. Hvis en ikke forstår hvorfor gravide blir sykemeldte, så har en ikke vært like kvalm som jeg føler meg her og å;-)
Gjest Skrevet 2. september 2009 #8 Skrevet 2. september 2009 En venninne av meg som studerer fysioterapi fortalte at mange fysioterapeuter lærer en ny teknikk med teiping av mangen. Det skal visstnok fjerne morgenkvalmen helt! Går jo an å ta noen telefoner og høre om noen fysioterapauter utfører dette i nærområdet ditt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå