Gå til innhold

Gruer meg til å se at vekta går opp...!

Anbefalte innlegg

Vi har nå startet prøvingen og vi gleder oss veldig til at jeg blir gravid. Meeen, så er det sånn da at jeg "nylig" har gått ned ganske mye i vekt, dvs 18 kilo, så nå har jeg en normal BMI. Vekta har vært stabil nå i et halvt år, men jeg gruer meg sånn nå til å se at vekta går opp!! Selvom jeg vet at det er babyen og alt med den som krever "sin plass" så er jeg kort oppsummert livredd for å legge på meg igjen! Er det sånn at alle legger på seg litt under et svangerskap? Er jeg den eneste som gruer meg til å få mage? Å en annen ting, hvor lang tid tar det før magen blir "normal" igjen?? Takknemlig hvis noen vil gi meg tips eller dele sine erfaringer. :)

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei, hei :)

Jeg kjente meg litt igjen i innlegget ditt. Jeg gikk også ned 20 kg i vekt FØR jeg ble gravid og var normalvektig når jeg ble gravid. Jeg grudde meg også VELDIG til å gå opp i vekt, og syns det var forferdelig å se vektnåla peke oppover igjen. For meg ble svangerskapet en prøvelse, men, jeg måtte tilslutt bare akseptere at vekta gikk oppover. Jeg tenkte på kostholdet og trente under hele graviditeten, alikevel gikk jeg opp 17 kilo. Dette fikk jeg høre fra jordmor var en sunn oppgang, mtp at jeg var normalvektig og at jeg ikke måtte stresse med vekta når jeg gikk gravid. Mange går jo opp det dobbelte av det igjen og det er deseverre lite man kan styre. Men, er man flink med kostholdet og VET med seg selv at man ikke propper innpå det man har lyst på i det ubegrenslige, så legger man ikke på seg fett. Jeg gikk ned 10 kg med en gang. Jeg har igjen 7 kg nå, og slanker meg ikke om dagen da jeg ammer, men, jeg tenker alikevel kosthold. Prøv heller å nyt graviditeten. Jeg fikk høre av så mange at jeg var "flott gravid" og nå i etterkant så ser jeg faktisk at jeg var "flott som gravid", som ikke este ut over rumpe og lår, men, fikk en fin kul på magen jeg var stolt av. Slapp av, det er det beste, En SKAL opp i vekt i svangerskapet, ihvertfall så lenge man er normalvektig :) Lykke til med prøvingen. Jeg fikk gutten min i juli og koser meg masssssssssssssssse :) Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...