Gjest Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Heldigvis for meg var det vinter, så slipper jeg den selvbebreidelsen oppå det hele.... Er nok med : "Hvorfor meg?", "Hvorfor gikk jeg akkurat den veien?", "Hvorfor snudde jeg meg da han ropte etter meg?" , "Hvorfor løp jeg ikke fortere", "Hvorfor kjempet jeg ikke mere i mot", " hvorfor ?" , "Hvorfor? , "Hvorfor?" Så kjære HI av innlegget : Det med at jenter som kler på seg lite blir voldtatt. Jeg håper virkelig ikke at du opplever dette... For man bebreider seg selv nok selv, man trenger ikke at andre også gjør..... Ingen har rett til å gjøre noe slikt uansett hvordan ei jente, en gutt går kledd. Og jeg synes det er sykt fordømmende av deg å si at noen kan fortjene det..... Håper virkelig ikke at du har en datter, søster, mor som opplever dette engang... og lettkledd går vell alle jenter engang i blant????? Eller????
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Ja, merkelig retorikk enkelte kvinne rogså har. Ikke bare menn som mener lettkledte damer er fritt vilt, tydeligvis.. Poenget er jo at et hvert menneske skal respektere et annet. Og selv om en dame hadde gått naken rundt har ikke en mann lov til å forgripe seg på henne. Man m ha lov til å pynte seg og gå med lite klær uten at man skal risikere overfall fra fremmede. Og ja, jeg vil tro selvbebreidelsen er ekstra stor akkurat da, selv om den er tl stede hele tiden, dessverre. Føler med deg for at du har opplevd noe så grusomt. Men husk at det aldri er en kvinnes skyld om hun sier nei og viser motvilje. Du har ikke gjort noe galt
Gjest Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Overfallsvoldteker skjer jo i høyeste grad i samfunn hvor kvinner ikke har lov til å vise så mye som en hudflekk, sånn som i Afghanistan og Saudi-Arabia. Det er jo kanskje noe å tenke på for de som roper om at kvinner må kle seg skikkelig.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Hvordan man går kledd, har vel ikke noe som helst med voldtekt å gjøre. Det er bare dumt å si det, for uansett hvordan du kler deg...så kan det skje.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 Som sagt; dette kan dessverre skje hvem som helst, hvor som helst. Voldtektsofferet skal ALDRI føle skyld !! (jada, lett å si) Det er ALDRI offerets feil !! Det er en gal voldsmanns feil !! Voldtekt er et slags maktmisbruk, det er ikke sex. De fleste voldtekter skjer jo også av folk offeret kjenner, og ofte kjenner godt. Uansett; om du så går splitter pine naken gjennom parken midt på natta (dumt og en smule kaldt kanskje) så har du all rett til å gå fullstendig i fred !! (jaja, heng dere ikke opp i blotting nå da, se prinsippet!). Ingen har noen gang lov å røre deg uten at du vil !!!!
Gjest Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Jeg leste et sted en gang at kvinner gjerne VIL tenke at det er offerets skyld, for på den måten kan jeg tro at hvis jeg ikke gjør de feilene du gjorde kan jeg unngå at det hender meg. Selvsagt er det ikke slik, men falsk trygghet føles også trygt...
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #7 Skrevet 2. september 2009 Jeg ble også voldtatt anstendig kledd. Jeg var i full uniform Jeg var på jobb Jeg hadde ikke drukket alkohol Jeg hadde ikke sminke. Men jeg mener fremdeles at kvinner bør få legge seg splitter nakene på karl johan en lørdagskveld og ikke bli voldtatt om de sier NEI.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #8 Skrevet 2. september 2009 Jeg passet ikke godt nok på drinken min...Våknet opp og vet fortsatt ikke om jeg hadde sex med en eller tre..Om det var en av de som hadde dopet meg,- eller noen andre... Bekledning, dongeribukse og en skjorte/bluse og lave støvletter....SMinke brukte jeg ikke på den tiden... Men jeg ble ikke smittet med noe,- og har gått på p-pillen siden første mens pga plager,- ås jeg kom meg unna uten noe varig men... Var det voldtekt,- jeg vil ikke kalle det for det..Var det frivillig? ikke noe jeg hadde gjort i "våken" tilstand. Føler jeg meg osm offer? Nei FØler jeg at jeg var skyld i det som skjedde? Ja.. Og jeg mener at jeg kunne tatt forhåndsregeler for å ungått det som skjedde,men det gjorde jeg altså ikke...Det kunne vært ungått,- likt med mange andre liknende hendelser..Ikke klær som gjorde at det skjedde meg, men oppførsel..Og evt oppførsel etter dopet..Kanskje gutte trodde jeg "var sånn"?? Jeg vet at folk putter ting oppi drinken bare for morro skyld..Uten at de "følger jenta" resten av kvelden...... Og de kunne ikke vite at jeg var dopet,- eller.. Uansett, og henge seg opp i slikt gidder jeg ikke... Og jeg, som et tidligerer "offer",- mener at noen ganger er kvinnen selv skyld i det som skjer..IKKE pga klær, men pga det hun gjør/sier/måte og være på.. Overfallsvoldtekter derimot,- det er noe HELT annet..Men det var vel ikke det HI i det forrige innlegget tenkte på i første omgang da hun skrev om bekledning......
Miss Misantrop Skrevet 2. september 2009 #9 Skrevet 2. september 2009 Det at folk putter dop i drinken til folk kan og har ført til flere dødsfall. Selvfølgelig var det en voldtekt du ble utsatt for. Det spiller vel ingen rolle om gutten trodde du var sånn eller slik, han skulle da ha spurt om du ville være med han hjem ikke lagt pulver i drikken din.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #10 Skrevet 2. september 2009 NN 1459 Meget mulig det ikke var han/de som puttet det oppi....Og han spurte kanskje også, og jeg svarte muligens ja.....Så for hans/deres del så var jeg full, men med på det.... Og det var jo JEG som faktisk satte fra meg drinken lenge nok til at noen kunne putte noe oppi den,- for deretter og drikke den..Ddet gjorde jeg faktisk helt og holdent av meg selv...Ingen som tvang meg til å drikke så mye som en dråpe...... På samme måte som jenter blir meg menn hjem frivillig for en "nattadrink"..Man VET man ikke skal det,- men man antar det går bra..Jeg VISSTE man ike skulle sette fa seg drinken, men gjorde det....Hadde jo gått bra før..... NOEN gjorde noe galt den kvelden, JEG gjorde mitt,- mens andre gjorde "sitt":......Og skal jeg være et offer resten av livet,- eller skal jeg bare la det være en del av "meget" jeg har blitt? Tror mange kan få hjelp i og tenke på situasjonen på den måten..ALtså, IKKE overfallsofre, men de "naschspiel"-ofre likt mitt tilfelle..Om man innser at man ikke skulle gjort det og det,- sagt det og det,- så tar man ikke på seg all skyld, men man kan innse at man KUNNE gjort noe for å ungått det,- og man KAN i fremtiden forhindre at det skjer igjen..Og DET er en trygghet faktisk...Istedet for at jeg skulle gått rundt, vært et offer, følt meg ekkel og vært livredd for at det kunne skje igjen.. Overfalt og voldtatt, ja det KAN skje, men ikke noe lignende som det jeg har vært gjennom....Det er bare og ha hodet med seg det.... Og det gjør meg litt tryggere ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #11 Skrevet 2. september 2009 Falsk trygghets boble du har laget deg, for som du ser er det mange som blir voldtatt selv på jobb.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 2. september 2009 #12 Skrevet 2. september 2009 Om du ble dopet,så vil jeg kalle det voldtekt. Selv opplevde jeg det med en "kamerat",jeg ble med han hjem en tur for han skulle bare hente noe.Jeg hadde drukket litt,men var med mine fulle fem.Der skjedde det som ikke skulle skje.Men er det da min feil?Fordi jeg var med han hjem?Han sa til politiet at jeg hadde vært med på det,bla fordi jeg hadde jo vært med han hjem!Jeg hadde også virket flørete,noe jeg ikke var,mener jeg selv.Er det da min feil? Nei,det var ikke min feil.Og det er noe jeg har brukt lang tid på å lære meg selv.Hadde jeg gått så langt som å kysse med han,evt begynt å ta av meg klærene også ombestemt meg,så hadde det heller ikke vært min feil.Det er hans feil,og det er alltid hans feil! Alle kvinner og jenter har rett til å bestemme over egen kropp,og slik er det bare.Samme hvilket signaler vi liksom sender! Syns det er helt vanvittig av deg å si at det noen ganger er kvinnen selv som er skyld i det..
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #13 Skrevet 2. september 2009 Jeg holder fortsatt på at NOEN gang kunne kvinnen gjort ting annerleds..Men igjen..Overfallsvoldtekt og voldtekt utført av nære personer som plutselig "Klikker"...det er noe annet.... Man blir ikke med fremmede hjem.Man drikker ikke opp drinken som stod på bordet da man gikk for å danse, og man lar ikke fremmede mannfolk gå lang omvei for å følge en hjem..Ikke om de bor samme vei heller, for den saks skyld.... Følger man disse punktene har man kommet langt..Det er fortsatt ikkeritig av de osm bruker en slik situasjon, sier ikke det....Men om man som kvinne IKKE roter seg oppi sliek situasjoner så blir man ikke ovdtatt DA ihvertfall.. Og det er ikke noe "boble" jeg har lullet meg selv inne i..Jeg har opplevd flere ting i livet også..Jeg har blitt grundig lurt og snytt, har alltid lært av mine feil og ikke blitt bitter...Man kan velge om amn vil leve som offer, eller om man vil fortsette livet og fokusere på det som skjer som er bra..... Og jeg har det for tiden kjempe bra ) Mann og barn, jobb og hjem..Elsker hele livet og alt og alle i det...Tror ikke jeg kan få det bedre ) Men vente ri spenning på de kommende år og på hva de vil bringe meg og min familie ) Ikke sikkert det er løsning for alle, men for meg har fokus på nuet og fremtiden vært viktigere enn å dvele ved vanskelige ting ved fortiden.
Miss Misantrop Skrevet 2. september 2009 #14 Skrevet 2. september 2009 Kunne ikke vært mere enig med deg, Bæ bæ det rosa lam:)™
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå