Gå til innhold

Råd til hikkende babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 1 uker gamle sønn hikker titt og ofte..det gjorde han i magen og forsåvidt..men nå ser det jo så ekkelt ut der hele magen hans hopper. Flere som har hikkebabye? Er det noen stilling man bør holde babyen i eller lignende for å stoppe den? Eller er det bare sunt at de hikker??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mi lille tulle hikket også mye i magen, og gjorde det etter fødselen også. hun er nå 8 uker og hun hikker ikke like mye lenger. leste et sted at de ikke ble plaget av den, men jeg opplevde noen ganger at det forstyrret søvnen... det skal visst hjelpe å gi en teskje med kaldt kokt vann til hikkende babyer, men vet ikke hvordan det er å gi vann til så små. har ikke prøvd det selv da...

andre som har prøvd?

Skrevet

Ofte hjelper det å pakke de godt inn i et pledd... det kan noen ganger være et tegn på at de fryser litt. selv om de kjendes behagelig ut i tempraturen ;-D

det hjelper iallefall ofte på min sønn

Skrevet

kan også være rap som trenger å komme opp.. eller at de fryser ;)

Skrevet

Snuppen min hikket også flere ganger om dagen når hun bodde i magen, noe hun fortsatte med på utsiden også.

Jeg fant ut at en liten munnfull med melk ofte hjalp.. Hun hikket ofte etter mating men om jeg fikk gitt litt ekstra når hun begynte så stoppet det som regel igjen. :)

Skrevet

Enig med deg LilleDachs. Lillegutt hikka masse då han var nyfødd, så fikk råd frå fødeavdelinga å amme/gi han mat når han hikka. Det hjelper!!

Skrevet

Lillemor hikker stort sett hver dag. Jeg har lest litt og prøvd ut å amme, passe på at hun ikke fryser og blå litt i ansiktet, men synes ikke noe hjelper. Så da følger jeg rådet jeg fikk på barsel, nemlig ikke gjøre noen ting. Det plager henne stort sett ikke, bare hvis hun er i dårlig humør fra før pga luftsmerter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...