Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I bhg vår er det slik:

Frokost kl 8, brød/pålegg

Yoghurt/frukt kl 10

Lunsj kl 13 brød/pålegg

Frukt kl 15

Bare jeg som syns det er litt lite mat?

Nettopp starte så vanskelig å si hvordan det blir for barnet vårt. Men hjemme spiser vi jo oftere...

Venner seg kanskje til å spise større måltider, men er jo sunnere med flere og mindre måltider.

Noen synspunkter?

Fortsetter under...

Vil si de har spredt måltidene bra...

Så blir det jo event. middag og kanskje kveldsmat etterpå?

Jeg er ikke vandt med lunsj i barnhehagen her så sent på dagen, men uteom det så var det vell greit?! Vil si dette virket som små og lette måltid.

I Bhg her er det slik:

7.30-9 frokost (som vi tar med selv i matboks om barnet ikke har spist hjemme)

11:00 Lunsj, brød med forskjellig pålegg kanskje varmmat 1gang i uka, men som oftest ikke varmmat.

ca 13:30 Frukt og hvis barnet har med yoghurt så kan det spise det..

HI

Ja blir jo middag og kveldsmat hjemme. Bare tenker på at det er lenge mellom frokost og lunsj. Føler en yoghurt og frukt(som min ikke er flink til å spise) er litt lite frem til lunsj...Men kanskje jeg tar feil???

så godt at det ikke bare er vi som reagerer på matvanene i bhg. Her går lille kun på 1/2 skive fra lunsj til han kommer hjem i 2 tiden. HALLO!!!!! Guttungen er jo ihjel sulten når han kommer hjem. Han er en av dem som trenger tid på seg når han skal spise. 15-20min er ikke akkurat god tid med en skokk med andre unger rundt.

De ansatte sier han har spist en halv skive og de virker fornøyd med det. Jeg hadde vært flau om jeg måtte si sånt til mor hver dag barnet ble hentet. (er tidligere bhgansatt selv, og vet a barna pleier å ha mer tid enn dette til å spise)

Jeg var den første så svarte deg.

Jeg tok det litt som en selvfølge at minien din spiste dette. (fordi min gjør det, og tenkte ikke så langt akkuratt nå)

Hvis det er slik at din ikke er flink til å spise yoghurt eller frukt, så ville jeg spurt barnehagen om de kunne gitt noe annet. event at du hadde tatt med brød eller noe annet selv som minien kunne spise på det måltidet.

Vet der jeg har jobba at noen av barna hadde knekkebrød, eller havregryn stående. Slik at når barna hadde frukt, så fikk barna dette før frukten... :)

Annonse

Han spiser yoghurt =) Bare ikke frukt. Vet at en yoghurt er nok til ett lite mellommåltid. Men bekymrer meg allikevel.

Hjemme pleier han å få brød til frokost og grøt i 11 eller 13 tiden og brød til det andre måltidet. Nå har vi byttet slik at han spiser grøt før han går i bhg. Føler det er mer "mat" i grøten.

1/2 skive på hele formiddagen var lite!!! Tar mange ganger litt tid med minsten her og. Hjemme "gnager" han gjerne lenge på skorpene før han er ferdig...

Takk for svar fra dere forresten =0)

HI

I barnehagen til junior er måltidene slik:

kl 7.30-9 frokost for de som ikke har spist det hjemme

kl 11: lunsj med brødmat 2 dgr i uka, varmmat 3 dgr i uka

kl 14: brødmåltid + frukt

Vi er fornøyd med hyppigheten på måltidene.

Virker som de får bruke den tiden de trenger på måltidene. Junior kan bruke ganske lang tid.

Skal de spise enda oftere enn det de allerede gjør, får de jo nesten ikke noe tid igjen til lek / søvn...

De venner seg nok snart til å spise mer. Hos oss er det kun frokost, lunsj (12-tiden) og frukt (15-tiden). Har aldri vært noe problem.

jeg synes dette også er litt lite. burde vært brød til frukten.

jeg driver en familiebarnehage og vi gjør sånn:

08.00-09.00-frokost (for de som ikke har spist hjemme)

11.00- varmmat

14.30-brødmåltid og frukt

vi ser at barna som regel spiser bra til alle måltider.. hadde så absolutt ikke gått ann å gi de varmtmåltid 11. og bare frukt 14.30. så blir man kanskje hentet halv 5.. kanskje ikke hjemme før 5. hadde ikke funke hos oss, da tror jeg vi hadde fått mange sutrete barn...

da spiser barnet kun litt frukt på 6 timer!!! å d er ikke alle som spiser så mye frukt..

jeg hadde aldri gjort d sånn. å er sjeleglad for at barnehagen til mini også har 2 fullverdige måltider og eventulel frokost:):)

Annonse

Hos oss er det:

Frokost når barnet kommer hvis det ikke har spist hjemme.

kl 11 lunsj, brødmat 3 dager og varmmat 2 dager (barnehagen står for dette måltidet)

kl 14 brødmat (niste)

Ellers spiser de frukt innimellom.

De jeg jobber spiser vi slik

frokost kl 8.30

Lunsj ca 11.30

Frukt 14.30

Det er jo anbefalt å spise hver tredje time........ og det gjør vi jo... kan jo ikke ha 4-5 måltider på en dag i barnehagen. Når vi spiser frukt spørr vi om de vil ha skiver, men det vil de ikke.... har ikke hørt noe negativt om det heller....

Hei, synes dette ikke var lite, ville du gitt han oftere hjemme altså?.Det blir jo lenge til det neste måltidet men da får de jo gjerne varm middag som de liker godt når de kommer hjem. I min barnehage er det ett måltid mindre, det er frokost fra 07-08.30, lunch ca 10.30 og så er det frukt /eller noe mat kl halv to. Mine har fra de var ganske så små bare att 4 måltid til dagen, og etter middag er det bare to små timer til leggetid, så de orker gjerne ikke så mye kvelds. Mine små har begynt fullt i barnehagen nå og det viktigste er jo da at en følger med på at de spiser når de er der, så synes jeg i såfall at antall måltider er nok... Lykke til!

Altså, det er jo mange nok måltider her,men å gå uten brød fra kl 8 til kl 13, det ser for meg helt feil ut.

Det er ikke mye mat i yoghurt og frukt altså, så det passer bedre som mellommåltid.

Hos oss har vi lunsj med smøremåltid kl 11 og så frukt og brød fra matpakka rundt kl 14.

15-20 minutter er ikke lang nok tid til et måltid.

Faktisk så er det anbefalt at ungene skal ha minst 30 minutter rundt bordet.

Noen trenger også lenger tid.

Jeg synes ikke de i barnehagen til barnet ditt har noe å skryte av om barnet kun har spist en halv skive, de bør heller la h#n få lenger tid slik at h"n kan spise det h"n trenger og har lyst på

Takk for alle innspill!!!

Jeg vil ikke art de skal spise OFTERE, men MER til hvert måltid! Mulig jeg forklarte meg klønete...

Når det går 3 t mellom måltider og det ene måltidet er frukt/yoghurt syns jeg det er for lite mat til å å være ett fullverdig måltid.

Yoghurt trenger ikke være så usunt, spørs hvilken type man velger, så det syns jeg er greit at de får. Foreldrene som kjøper yoghurten uansett så det er opp til hver enkelt. Vi kjøper forøvrig Danonino som egentlig ikke er yoghurt men kesam.

HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...