Gå til innhold

en liten baby skal IKKE sitte i et babysete i mange timer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så senest i dag at noen gikk rundt å trillet i mange timer på et shoppingsenter, i et bilsete satt fast på vognunderstellet.

Disse vognene burde ikke være i salg! De kan i værste fall føre til at barnet får ryggproblemer senere. Norge er så trege til å plukke opp slike ting, det er helt utrolig. Alle leger og fysioterapeuter er enig om dette, og det gjelder også diverse vippestoler og bæreutstyr. Noen av disse er forbudt i utlandet!

Det holder ikke å si at "jeg har gjort dette med flere av mine barn og det har gått helt fint". Det vet du ikke før barnet blir mye større!

Jeg har to barn fra før, og ingen av mine barn skal slite med ryggen senere fordi mor skal ha det enklest mulig.. Det er egoistisk!

hilsen fysioterapeut

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigerinnen min er fysioterapeut og helt hysterisk når det gjelder alt med barna. Ikke skal de sitte opp før de kan sette seg opp selv og ikke skal de gå før de kan reise seg opp og gå selv osv... Makan til misfornøyd unge som er sen i motorikken skal du lete lenge etter! Hva vet du om disse som trillet rundt på barna i flere timer, forfulgte du de??? Så du at de ikke hadde noen stopper på cafe e.l. hvor barnet fikk komme opp?

Skrevet

På et lite kjøpesenter som Storo (som jeg var på..) kan man ikke unngå å treffe på de samme menneskene et par ganger. Og jeg legger da spesielt merke til fok med barn og vogn, da jeg er gravid ;)

Jeg hadde fri og var på shopping med min bestemor i dag, og da går det ikke så kjapt. Vi var der i tre timer, og de kom samtidig med oss..

Skrevet

La de bestemme selv hva de vil gjøre med sin egen unge!

Skrevet

Hvordan vet du at de ikke løfta opp ungen noen gang da?

Skrevet

Uansett hva som skjedde med denne ungen er det uansett mange som ikke bryr seg om dette, så mener det er viktig og nevne dette jeg:) Mange som ikke vet det. det samme gjelder jo lange bilturer, man skal ta pauser!

Klart folk kan bestemme selv hva de vil for sine barn, men da må man også regne med at folk som vet bedre reagerer!

Skrevet

Når jeg kjøpte bilstol var han 6barnsfaren veldig overbevisende på at slik bilstol som kunne klikkes på vogna MÅTTE vi ha... Vi kjøpte ikke og har ikke savnet en dag!

Vår har sittet mange timer i bilstolen, når vi har kjørt langt. Men til daglig er det lite. Heller "safe than sorry"...

Til anonym over, vi har heller ikke latt mini sitte før han kunne sette seg opp selv, og ikke gått med han før han reiste seg opp. Ja han satt seint 9mnd eller no, men da hadde han også gått langs ting i 2mnd! Ved 12 mnd løp han rundt som en jojo. Han klatrer på alt, og sette seg opp i stressless'n eller komme seg opp på spisebordet er ingen problem (han greier også å komme seg ned uten å falle!). Ingen problemer med motorikken der nei, selvom det har gått i hans tempo!

Skrevet

Såher kommer du ikke langt frem med, de fleste begynner også å få vite at en bilstol skal være bakovervendt eller så kan nakken til barn knekke men folk hører da ikke etter?

Skrevet

Skjønner at noen synes det er praktisk med bilsete som kan klikkes fast i vognundersteller dersom man skal et par ærend på en butikk og ungen sover. Men dersom planen er å tilbringe noen timer på et kjøpesenter, så er det i mine øyne foreldrene som er late og ikke gidder å legge ungen i vogna. De har jo likevel vognunderstellet med seg, så for meg blir det litt sånn "hæ, hva er vitsen?" Da ligger ungen unødig og unødvendig lenge i et bilsete.

Ang dette tilfellet, så vet man jo ikke om ungen lå alle timene i ro i bilsetet, eller om den fikk pauser underveis når HI ikke så det.

Kunne ikke falle meg inn å bruke bilsetet på denne måten selv, men andre må gjøre som de selv vil.

Skrevet

Noen bilstoler, som besafe izi slepp, kan legges ned i liggestilling når den ikke er festet i bilen.

Ta sitter ikke babyen med knekk i ryggen.

Ellers er jeg enig med HI, babyer burde ikke sitte så lenge i bilstol.

Ville bare poengtere at noen bilstoler har liggestilling.

Skrevet

Og jeg må bare få uttrykke min undring over at folk ikke har guts nok til å stå for sine sterke meninger, slik som HI, og blir nødt til å trykke på anonym-knappen for å tørre å poste innlegget. Vi snakker BILSETER her, ikke kjønnssykdommer ol.

Skrevet

spiller det egentlig noen rolle om man er anonym eller ikke?? Er jo meningen som teller, ikke hvem som sier hva?!

Skrevet

Hei, jeg vil bare stille meg undrende til måten du formulerer ditt innlegg på. Du som helsepersonell er vell drillet på at man ikke kommer noen vei med et slikt "sint" innlegg. Det er en god sak, men måten du legger det frem på, gjør nok at mange "hisser" seg opp. Om jeg som sykepleier skulle sagt til mine ruspasienter at: Nå må dere slutte å ruse dere, det er kjempefarlig for dere!!! Hvor mange av mine pasienter hadde da sluttet å ruse seg. Jeg ville tro ingen. Jeg hadde støttet innlegget ditt om du hadde lagt frem et litt mer nøytralt innlegg hvor folk kunne diskutert uten at det blir sure miner. Mine to har aldri hatt slike triller, da vi alltid har hatt plass til stor vogn i bilen. Så det har aldri vært et alternativ for oss

Skrevet

Jeg er helt enig med deg HI.

Babyer som ikke kan sitte selv, burde ligge i babybagen i vogna.

Jeg skal selv kjøpe en vogn med stor bag denne gangen, og bruke den lenge:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...