Gå til innhold

5+3 og sterke magesmerter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er 5+3 på vei i dag, og har fryktelig vondt helt nederst til høyre på magen. Vanskelig å forklare, men litt stikkende smerte, men likevel konstant (jeg har ikke problemer med treg mage, og jeg har ikke blødd).

Noen som har lignende erfaringer og kanskje kan berolige meg litt?

Det er ikke bare bare å bli gravid for meg, så er litt nervøs

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Da jeg var 5 uker på vei begynte jeg å kjenne mens-lignende smerter i magen. Men ikke spesielt høyre side. Mine smerter var ikke sterke, med unntak av en episode da jeg våknet av dette på natten. Har siden funnet ut at det er vanlig med slikt ubehag. Men syntes den episoden på natta var ekkel og bestemt meg derfor for å kontakte lege om det skjedde igjen. Men det gjorde det ikke..

Siden du er nervøs ville jeg ha kontaktet lege, også siden du sier du har fryktelig vondt.... Greit å ringe en gang for mye til legen :)

Skrevet

Hei Jippi82 - tusen takk for svar. Blir litt lettskremt av å gå her å vente og føle på ting. Jeg har snakket med gyn. De sier de ikke ser noe nå uansett, så det er bare å vente å se hva som skjer, fikk komme inn til time neste uke, så jeg krysser fingrene for at dette inne er noe å bry seg om.

Skrevet

hvis du har veldig vondt som i smerter og ikke bare ubehag må du kontakte legen.... jeg skriver det ikke for å skremme deg men de som opplever smerte på den ene siden (skikkelig vondt altså, gjerne økende fra dag til dag), kan ha exu ... svangerskap utenfor livmora. så hvis du har fryktelig vondt skjekk det... dumt om det skulle være det og ødelegge for et senere svangerskap....

det er sikkert ikke det... men skader jo ikke med en tur for å være sikker

masse lykke til

Skrevet

Ja dette kan selvfølgelig være svangerskap utenfor livmora. Men siden dette er ganske sjelden er det så absolutt ikke sikkert!

Jeg holder en knapp på at dette er ligamentsmerter (voksesmerter), tro meg, disse kan være vonde!

Den ene kvelden jeg hadde lagt meg når jeg var i uke 11 skulle jeg reise meg opp i senga og kjente at det på en måte smalt som om det skulle har sliti! Det gjorde skikkelig vondt!! Men jeg var på kontroll i uke 13 og alt var helt normalt!

Dersom smertene er konstante ville jeg ha sjekket med legen, ingen grunn til å gå å bekymre seg unødvendig :)

Skrevet

Dette kan gi et beroligende svar på! =) Hadde også vondt i høyre side av magen,ca. ved skambeine når jeg var like langt på vei som deg. Var ganske vondt, så vondt at jeg fikk problem med å sove på natten. Vips var det over etter en dag, ikke hatt det siden =) Håper du har det samme, da går det over =)

Skrevet

Heisann,

Jeg hadde også vondt - på høyre side, i uke 4, 5 og 6. Ikke veldig smertefullt men jevnt ubehag. Jeg var så bekymret at jeg dro til privat gynekolog på ultralyd i slutten av uke 6. Der lå embryoet akkurat der det skulle og hjertet banket.Gynekologen mente smertene kanskje kunne komme av at egglederen som har gitt fra seg egget produserer så mye hormoner.Nå har det gitt seg for min del.

Hvis du er så bekymret er det faktisk verdt å bruke 1000 kr for en ekstra sjekk synes jeg. Man kan jo bli kjempe redd av å lese alt mulig på nettet.

Lykke til i hvertfall!

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen, det hjelper veldig å "prate" med andre med erfaringer :o)

Jeg har bestilt time hos privat gyn på mandag førstkommende, og håper at det bare er unødig bekymring fra en veldig nervøs og lykkelig førstegangs gravid. Tar det med ro i kveld og håper smertene dabber av til i morgen.

xxx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...