Gjest Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 og det beveger seg kjempemasse når det rykker til,ser jo helt dust ut!! Er sånn ca 5 cm fra øyet og kommer og går hele tiden,begynte i går morges. Hvorfor får man sånn egentlig?
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Jeg bruker også ha det men jeg får det på rompa og i knærne. hehe
Gjest Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 På rumpa ja,var og en plass å få det Kunne heller tenkt meg å hatt det på rompa enn der jeg har det nå,for det ser skikkelig dust ut når halve fjeset mitt rister
Mammaen til Isak Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Jeg har hatt det siden onsdag under det venstre øyet......begynner å bli møkkalei ;o) men aner ikke hvorfor....kanskje jeg burde prøve google hehe....
Gjest Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 Hehe,jeg skal ringe legen i dag pga diverse ting,så jeg skal spør han hvorfor hele fjeset mitt reister hehehe. Hvordan googler man dette da? Hva kaller du det for?
Mammaen til Isak Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 Vi kaller det for leamus, og det var masse om det på google ;o) Jeg fant dette om leamus under øyet.... : Når det gjelder leamus på ditt venstre øyet er dette veldig vanlig og noe som de fleste vil merke minst én gang ila. livet, noen oftere enn andre. Det skyldes en liten lokal og vanligvis forbigående irritasjon av nerven til muskelen rundt øyet og bruker å bli bedre og oftest helt borte av seg selv med tiden til hjelp (men kan altså komme tilbake igjen hos noen). Det er ingen spesiell behandling mot leamus, men noen har sagt det hjelper å være bevisst på å stresse mindre og andre har rapportert at det roer seg fortere med å massere litt forsiktig rundt øyet med en finger.
Gjest Skrevet 1. september 2009 #7 Skrevet 1. september 2009 Hehe,jeg har det ikke på øyet da,men på venstre kinnbein Fikk det etter at jeg lagte en rart grimase når Adrian kløyp meg i går. Jaja,får gå rundt å se ut som en dust jeg da
Mammaen til Isak Skrevet 1. september 2009 #8 Skrevet 1. september 2009 Leamus er en kortvarig sammentrekning av en del av en muskel. Dette skjer fordi muskelens nerve forbigående er litt irritert. Sammentrekningene er ganske rytmiske, smertefrie og kan vare i flere timer av gangen. Hvor får man leamus? Det er vanlig å få leamus i muskelen rundt øyet og i andre små muskler i ansiktet. Man kan få det alle muskler. Gravide får det ofte i magemusklene. Er leamus farlig? Leamus er ikke farlig og er ikke tegn på sykdom. Har man derimot muskellammelser som skyldes sykdom eller skader av nerver, kan man ofte se leamuslignende sammentrekninger av den skadde muskelen. Hva kan man gjøre med leamus? Leamus går over av seg selv etter en tid. Man kan forsøke med lett massasje av muskelen. Det er ikke sikkert at det virker. Det finnes ingen kjent, medisinsk behandling av leamus. Akupunktur kan hjelpe. Leamus er den mildeste formen for muskelrykninger. Mer avansert former er såkalte "tics" og Tourettes syndrom (red. adm.)
Gjest Skrevet 1. september 2009 #9 Skrevet 1. september 2009 Alt man finner med å google! Takk,nå ble jeg litt klokere
Mammaen til Isak Skrevet 1. september 2009 #10 Skrevet 1. september 2009 Ja er det ikke flott? ;o) hehe
Gjest Skrevet 1. september 2009 #11 Skrevet 1. september 2009 jeg får det i perioder, særlig når jeg er sliten. tar magnesium når det kommer, da gir det seg her ihvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå