Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Er det fargekoder på de som jobbe der? Jeg er sykepleierstudent og synes hvitt er såå kjedelig. Men om jeg f.eks tar lilla, blir jeg antatt å være vaskedame da f.eks??
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 ha ha ha, tror du du kan velge antrekk selv? hi hi.. Er nok hvitt for alle, grønn for anestesi og blå for de som opererer.. Lilla kan du bruke når du evnt er i praksis på et sykehjem eller hjemmesykepleien.. lykke til med studiet! du kommer til å like det!!
Guttemamma75 Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Vet ikke om noe sykehus i hele Norge der pleiepersonalet har noe annen farge en hvitt på uniformene sine.... Alle store helseinstitusjoner har jo også arbeidstøy til sine ansatte så noe stor valgmulighet tror jeg neppe du har.. (eller hadde du tenkt å kjøpe selv???)
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Du må nok stille i hvitt som oss andre, såfremt du ikke skal på intensiven, da får du blått, eller på operasjon/ anestesi, da får du grønt tøy:) Vaskedamene går også i hvitt. Alt tøy sendes til felles vasking, det har med hygiene å gjøre. Kvalitetssikring, så tøyet blir tilstrekkelig rent.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 Ok:) Men jeg må vel kjøpe tøy for å ha i studieperioden? Får vel ikke låne det overalt? HI
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 På St.Olavs har de klær så du får lånt. Jeg fikk i hvertfall d da jeg var på utplassering på A8 i lærlingeperioden min.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #7 Skrevet 1. september 2009 Selvsagt kjøper du ikke eget tøy. Det vaskes der hver dag av hygieneårsaker. Så du får tøy fra sykehuset og tøyet forblir på sykehuset hver dag for vask - til du får nytt dagen derpå.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #8 Skrevet 1. september 2009 I USA bruker ofte sykepleierne sine egne uniformer, og de har morsomme mønster. De kjøper dem selv.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #9 Skrevet 1. september 2009 http://www.uniformadvantage.com/home.asp?REFCODE=GOOG157&s_kwcid=TC|7057|uniforms%20nursing||S|b|3637575708&gclid=CML17vOP0ZwCFQ0aswodIjhAOg http://www.mynursinguniforms.com/scrub-tops.html
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #10 Skrevet 1. september 2009 Det er ikke lov å ta med seg tøy hjem fra sykehuset pga hygiene. Så det er vel tøyautomater hvor du går og henter nytt tøy for hver vakt, så leverer du det inn til vask etter vakt. Lykke til med praksisen!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #11 Skrevet 2. september 2009 når jeg var student i Trondheim måtte vi faktisk kjøpe tøy til sykehjemspraksisen. Kunne også bruke det i hjemmesykepleien. Noen sykehjem vil at man skal bruke privat tøy. Så litt tullete ordning.. Men da kan du hvertfall gå for lilla hvis det fortsatt er sånn at dere må kjøpe tøy selv..:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå