Gå til innhold

Får så vondt at jeg skriker....

Anbefalte innlegg

Er det noen andre som får så vondt at man må bare ligge å vet ikke hvor man skal gjøre av seg? Jeg har bare fått et så vondt anfall 2-3 ganger men det er så vondt at jeg bare ligger å skriker av smerte (klarer ikke gråte en gang for det er så vondt) Tanken på fødsel gjør meg bare sykt redd når jeg ser hvor vondt dette er. Jeg tror faktisk ikke fødsel kan toppe hvor vondt det er!

Er det ev. noe jeg burde ta opp med lege? Og Finnes det noen forebyggende metoder?

Fortsetter under...

Du bør absolutt ta dette opp med lege! Slik du beskriver det har du nok kraftig bekkenløsning, og den er veldig smertefull hvis en ikke tar hensyn og lytter til kroppens signaler. Jeg opplevde det samme som deg, til og med når jeg var 50% sykemeldt. Endte med å bli 100% sykemeldt og ligger mye i ro. Samboeren må og ta seg av støvsuging og vasking av hus. Unngår også trapper og tunge løft. Støvsuging o.l gjør det bare verre...Nå er jeg langt bedre og har noen dager der jeg kan gjøre litt mer enn andre dager. Men er forsiktig og lytter til kroppen.

Snakk med legen din, og lykke til!!

Dersom du ikke har tatt dette opp med legen din før, så bør du absolutt gjøre det nå!

Går ikke an å forebygge bekkenløsning, men man kan finne metoder for å lette smertene og bruke musklene på en annen måte så det ikke gjør så vondt. Snakk med legen din om hvilken behandling du burde ha (hvis legen har peiling på bekkenløsning da), og få deg en sykemelding så lenge hvis du ikke har en nå. Kan du snakke med en jordmor på sykehuset der du skal føde om fødselen? Evt jordmoren der du bor? Mange med bekkenløsning synes det er lettere å føde liggende på siden eller i vann, for eksempel. Og veldig mange blir kvitt bekkenløsningen etter fødsel, da det har sammenheng med hormoner i kroppen.

Jeg dro til lege samme dag som jeg skrev innlegget, og da fikk jeg vite at jeg faktisk ikke hadde bekkenløsning. Det var visst livmoren min som strekker seg, men kan det virkelig være så vondt da? Det virker jo veldig unaturlig med tanke på hvor mye mer den kommer til å vokse fremover...Jeg vet ikke hva jeg gjør om jeg kommer til å ha det så mye vondt fremover....

Men hvorhen er det du har vondt da? Dersom det er nede ved symfysen eller nede på sidene, så kan det jo være livmoren som strekker på seg. Jeg hadde også skikkelig ubehag en stund, kjente som jeg hadde konstant sting i siden. Er visst ligamentbåndene som holder livmoren på plass som strekker seg, og det kan gi ubehag. Men jeg hadde ikke direkte vondt, nei. Det gir seg etter en stund, livmoren vokser jo ikke sånn hele tiden. Så du skal ikke bekymre deg for at du har sånn vondt hele svangerskapet dersom det bare er livmoren som driver og strekker seg.

Sier ikke at du ikke har bekkenløsning, Kan jo være det også.

Det er bare på den ene siden, på korsryggen, hofta og under magen på en måte (Ovenfor va-jay-jay området:P)

Så bra det ikke kommer til å være hele tiden! Deilig å høre. Det er vel såklart ingen garanti på det, men er bedre å tenke positivt=)

Legen sa det ikke gikk at jeg hadde bekkenløsning, for da hadde jeg hatt vondt hele tiden visstnok...

Annonse

Har du en jordmor å gå til? For dersom man kun har bekkenløsning dersom det gjør vondt hele tiden, så diskvalifiserer det jo en del av oss som har fått konstatert bekkenløsning. Merkelig uttalelse fra den legen. Kan godt være at det er bekkenløsning, i tillegg til strekking i livmoren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...